bonnaliv

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 1 mars 2013 22:38

God kväll...
Lika kass idag som det sista nu med att kommentera bloggarna jag läser :/ sorry ., ska bättra mig :D

I morgon är det vila för vännerna , i morgon vankas det kalas för oss ihop med syrran . Ska fira lilla o Nadja i ett ! Efter turen idag känner jag mig mörbultad på ett härligt vis . Jag kan inte låta bli o fundera på hur L ska känns sig i morgon då hon är ovan både med westernsadel o längden på ritt . :P ...
Ska starta morgonen med stall i morgon :) utsläpp o lite småfix innan tårtbak! Ska bli kul detta ... Första gången man firar sitt barn ihop med SYRRAN o hennes barn :O . Ja det ska bli ett minne för livet .

På söndag bär det av igen o då ska Anki komma o ta jhon igen.
Funderar på vilken runda Det ska bli då :/ samma långa kanske ? Fast åt andra hållet? Kanske kortare då syrran antagligen ska rida crème o då är det igångsättning vilket betyder - mycket lugnare ! Tror hon skulle gills det... Varit VILA länge där .

Ne helt slut o jag kan behöva vila istället ... Ta mig in Mot dass o ta kväll . I morgon blir en lång dag... Behöva stå ut med massa ungar , kärringar o kackel ;)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 1 mars 2013 21:15

Firade ett år o stolta vi fick bild på vackra Lovisa .
KramC

Stolta uppfördare

Av Cicci & Ebbe - 1 mars 2013 18:12

Sicken jävla tur det blev av det hela :O
Idag planerades ridning med fakir o Maria , Lena fick ta jhon .
Tänk att fakir visade Sin "vilda" sida o vi förstod väll kanske hemma igen va det handlade om . Blev skritt ... Hela rundan så gott som . Pippi drog en sväng o vägrade lyssna så jag fick mig en resa idag :/ . Efter fakir o jhon som låg lite före . Har aldrig hänt att hon skenat innan o efter det va hon riktigt lätt på fötterna , ville ösa hela tiden men iallafall lyssnade hon bra nog så jag klarade hålla ner henne.

Vädret bjöd på sol igen :) , underbart !! Va lite småkallt mellan varven men det gick . Jag har världens träningsverk o den lär jag känna av ett par dagar har jag på känn men det gör inget .
Idag fick jag verkligen se skillnad på en häst som har kondis o en som stått stilla en del det sista för det rann ( ordagrant) från fakir idag :/ . Stackars men även hon gjorde som jag gjorde sist , hoppade av o ledde honom sen fick han vila i en box i stallet där han o Pippi skaffade ett "förhållande" . Va därför de va som de va idag . Pippi brunstar o han e valack men en HINGSTIG sådan :P . Då förstod vi beteendet de Hade under turen.

En härlig tur ändå o det va kul o komma ut. Jhon trampade på han med men han sket fullt i både fakir o Pippi. Klok kille!
Idag va det bara promenad o det dög det med .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 1 mars 2013 10:03

Idag är det ingen vanlig dag!!!

För det första så skiner Solen o sprider vårkänslor , värmer ...
Idag fyller Bremer 2 år :D min lilla kille börjar bli stor :).

Idag ser dagen ut att bli skruva bil för gubben o för mig blir Det ridning med andra än vanligt . Ska bli kul !!!
Ska få se fakir , hästen jag gav bort om ni minns ?!
Alltid kul ....

Ne om man skulle kliva upp då kanske ? Idag har jag på känn att Det blir något bra :)

Grattis Bremer ...
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards