bonnaliv

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 21:25

O med den bilden vill jag upplysa om att 3 lådor packade till kanten från lillans rum står nu mera i uthuset. :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 21:14

Jaha kväll... Dagen har gått fort när man haft kul ;). Fixat med staket då tråden längst ner hade gått åt helvete med all snö :O på vissa ställen . Packat Ikeasäckar me tvätt , 3 överfulla närmare bestämt då vi inte fått loss kärran så vi kunnat lämna in tvättmaskinen på lagning . ( ja ni ska inte tro att jag vill lära mig en ny när jag väl börjat lära mig denna kära jag har ) haha... Så nu vet jag va min mamma fått göra senaste timmarna :P !!
I morgon ska jag rida .. SJÄLV med min vän !! Hon är alltid mer lyhörd när vi är ensamma :D , ja jag har faktiskt ridit henne själv ut , behöver inte alltid ha de andra med :O även om en del kan tro det. Har spenderat sista tiden med att diskutera om bosal med gubben :) o gissa om jag längtar tills i morgon. Gubben ska göra ett till mig :D Det intressanta med detta är hur min älskade vän ska svara på det :) Jag blir inte besviken om det krävs mer träning då jag är fullt medveten om att inget funkar 100% felfritt på första försöken :) . Här stressar vi lugnt ! Ska bli såååå kul.... Vi drar ner sakta men säkert på olika saker ..nästa bettet :D fan o plåga sin vän med metall i käften :P. Hahahah.. Att ni kan med ;) . ( skämt) Som ni kanske sett så har jag slängt in lite hästiga länkar på bloggen :D , fler kommer :) . Nyast i länkarna är western :) o där finner man massa kul för den som gillar det.

Längtar nu mer än någonsin efter att snön ska försvinna o att det torkar upp lite :) ska bli roligare o träna med Pippi , flera moment . Där av hoppas jag på ridhuset till nästa vinter :D så vi får ordning o kan "leka" vintrarna igenom. Leka är för mig när både jag o vän har kul , behöver inte gå hårt till alls !! ( ville bara påpeka det) leta godis kan va kul det med !!!
Längtar längtar ...kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 20:38

http://www.outwestsaddlery.com/html/bosals____mecates.html

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 20:13

Våren kommer o varför inte möta sommaren helt BETTLÖST?!

Har tidigare funderat på bosal då gubben pratat så mycket gott om det , jag själv har ingen tidigare erfarenhet av det ! :)

Kikar på sidepull med :D o har förstått att det har mer "bettkänsla" när man ska styra. Grunnat på de olika o rep hmm... Vasst ... Läder mm... Kanske om man ska prova det.

Bosal måste väll funka bäst med hur vi rider? Funktionen menar jag ... Än sidepull ?? Styrningen!!!

Hmm... Funderar !!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 13:00

Du är inte = M som man går o säger utan du är - du , du , du o du!!!!!!! Ingen speciell av ER!

Solen kom tillslut :) o nu är man åter hemma igen . Städa nästa o sen blir det vänner . Börjar se över hur VI vill ha det o va som är hållbart i saker , vill ha ett fungerande som flyter . ( dra nu inga slutsattser) . Har börjat kännas att saker inte riktigt blev som vi sade från dag ett. Det vi kanske räknade med :/ o kan man inte få det att funka så är det ledsamt , verkligen.

Hur dagen ligger planerad vet jag inte just nu men det kommer nog :) allt blev så upp o ner då jag glömde att vi lovat köra . Jaja...
Dax o börja dagen med saker för oss , vår familj :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 08:50

God morgon!

Jag måste bara fråga va nöjet är med att fortsätta anklaga på andras bloggar!

Sätter du aldrig ribban högt för dig själv o nästan kräver att klara , hinna med allt va du tänkt- där av : blev inte något arbetat idag heller!!! Jag har från dag till dag satt upp mål o sen är det för mig ogjort så länge de inte uppnås!

Vill ni ha en inbjudan o se över tex Pippi , se med egna ögon att hon är i form o mår bra? Detta börjar fan bli riktigt fjantigt!!!!! Att ni inte börjar skämmas snart över erat fanatiska , barnsliga beteende !?

Idag då är det tandläkaren med mamma då! :) stressen hänger över mig då jag hade glömt från igår till idag :/ o hade planerat dagen på ett annat sätt . RIDA!!! Det är min slut des idag som jag vill uppnå!!
Solen är frånvarande men jag hoppas den snart kikar fram :) trist o grått ..
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards