bonnaliv

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 23:06

För mig är inga ord viktigare än de jag nyligen fick. Trotts att jag vet själv hur vi behandlar våra vänner så känns det ändå fel att få Det ryktet som det ger :/ jag vet att jag inte gör va som sägs men ändå skadar de orden o jag tvekar på hur man ska sköta de rätt om det vi gör är fel. :S Nu är Det så att säkert många av er som snackar använder er av metoder som vi aldrig ens skulle tänka oss göra men jag säger inget om det men ska man snacka hur man behandlar dem så VET JAG o ännu fler att vi aldrig skulle ta till metoder som de som snackar för att driva hästen till det man vill. Bara det säger en del..... Jag vet hur jag älskar våra djur o jag vet att jag aldrig skulle driva någon av dem så hårt så det skulle skada dem. Va nu man grundar det i undrar jag o fantasin måste man ha bra av då man kan skapa sig en sån bild av att läsa delar ur andras liv! Jag tänker inte längre be om ursäkt för hur jag skriver , är inte jag som smutskastar genom att skriva som andra läser o tolkar . Tänker inte Heller kräva en ursäkt för de som anklagar en , beteendet bevisar att de är allt annat än kapabla till att ens säga de orden. Med fantasi nog att kunna smutskasta till den grad så kan man va mer skadlig än bra o ha o göra med !? Idag har jag fått kommentarer som gav mig den ork jag behövde för att från ikväll skita i dessa energi krävande . Varför ska jag må dårligt över snack från någon som Inte ens vet va denne yttrar sig om. Tragiska människor som inte kan lägga tid på att läsa saker o läsa lite till, eller kanske verkligen tänka på va de läser. Nu räcker det med att jag kan använda ett ord så är det en stor grej .. Men läsa mer om det eller fråga om mer info innan man lägger sin dom ?!? Från en min o en detalj ur en ritt kan man inte se hela bilden av hur det gått till .. Ser ju bara hur det kunde va så konstigt att Pippi ( brunstig ) skena efter fakir som är väldigt HINGSTIG !! Utan fakta så red vi hårt , att jag som red Pippi stannade o kissa medans de andra red framför o försvann ... Ne måste ha varit skadligt handhavande , idiotiskt beteende o misskötsel. Jag är glad att jag inte är som er , er jag såg upp till o talade gott om. Skäms över att ha sagt så mycket gott om människor som kan med o bete sig på detta sätt .
Finns det grunder för va man sprider så okey men grunda det på ord utan sammanhang o grunder ???

Ne från i kväll ska jag va stolt över mitt handhavande av vännerna . Jag kan stolt säga att jag delar med mig av en del men fortfarande inte hela livet o varje sekund med djuren för Det behövs inte . Håller Pippi igång o även om jag kanske inte alltid har kunnat rida när jag varit sjuk o så men jag ser dock till att hon inte blir ståendes o tappar kondis mm ... Så pass intresse har jag av va jag antagit mig o tänker ta mitt Ansvar . Jag har ett band med min vän som jag inte behöver förklara för att få stämpel - OK!! Jag vet att det är okey att inte dagligen rida utan att man jobbar med annat även om jag skulle vilja rida henne dagligen o även om det så kan va ibland så rider jag henne inte hårdare för det !!!

Ne tack alla förståndiga människor som kan tänka ett steg längre än va näsan räcker . Jag kan gladeligen läsa hur andra tycker att man ska göra som så skett men jag vet va jag o min häst är i behov av o inte . Varför kräva att någon ska "sätta igång" en häst som man hållt igång på ett eller annat sätt för att man inte läst allt om det? Man kan tro o vilja snällt hjälpa men dock får man lita på ägaren då denne säger som Det är . Inte gå till mothugg o säga att den som handhar djuren dagligen ljuger för alla och sig själv! Hur troligt är det!?
Ne jag vet o många fler med ... Så om ni vill förvränga min sanning så varsegoda ! Jag är den som sitter med sanningen hur ni än gör!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 20:27

4-km hade de innan de Kom hit , ska jag korsförhöra henne hur hon ridit eller? Ibland kanske man ska läsa som det är skrivet o inte försöka analysera o tro sig va besserwisser ..
Är bara så enkelt att låta andra va o leva sitt eget!!!
Trodde bättre om dig o dig o dig med för den delen !!!
//C

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 20:09

En sak ska ni lära er ... - läsa! Jag skrev Inte att fakir hade skrittur , då han är förbannat snabb så kan jag inte svara på om de kanske tog en galopp eller trav så ni behöver inte lägga er näsa i det . För att vi rider ut ihop betyder inte att vi rider med varann o precis Brevid heller ! Fråga henne om exakt info istället!! Jag skriver om mig , Pippi o jhon .... Ska ni snoka mer så får jag fint be er göra det på annat ställe för jag kan inte skriva va andra gör!


Kalaset är nu över o för en stund fick jag tänka på annat :) . En glad liten som fick en hel del faktiskt . Det va trevligt när man ändå blev samlade :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 14:59

Precis vispat grädde , andra godsaker för tårtorna !
Sitter än o svär ve o förbannelse över vissa! Fast detta med skitsnack kommer man visst aldrig ifrån !!

Kanske borde lösenordskydda bloggen? Just för att slippa dessa jävla påhopp ???

Här är det livat värre med bara 2 tjejer .. O gubben är hemma på gården. Skrev nyss att han skulle ta lite hästar o hugga ved , sen komma hit!

Snart drar klaset igång :D inte än men snart!
Förbannar den som idag förstörde hela mitt humör.... Att man har så kul ... Kan ge dessa det nöjet ... Jag sjuker inte till samma skit nivå!!

Bara förbannad hur man kan med!!
Snart göra tårtor .. Kl 18 . Den tiden raderas vissa ur mitt liv helt !!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 11:36

Vet ni hur mina rundor ser ut? Va har jag häst för ? Ja inte för att flyga fram ! När jag rider är Det skritt , blandat med kortare trav !! Galopp gillar jag inte ens , för mig går det för snabbt även om jag släppte Pippi här om dagen så hon fick springa ut lite . När jag väl ens använder mig av galopp så är det endast korta bitar om ens jag använder det.
Jag skaffa mig häst för just detta med att ta mina skogspromenader som är tjusningen med Det hela . Att arbeta från mark o bygga band , NH o så älskar jag de vackra skapelser de är.
Jag älskar att arbeta med dem , lära känna deras helt olika personligheter . Man kan säga att jag är elak visst om man anser det men jag tvingar aldrig min vän till saker , tragglar inte heller en massa stilsteg för att jag själv går igång det. Ratar användning av piskor mm o låter min vän ridas narurligt utan massa krimskrams för böjning på hals mm... Jag gnäller inte på de som rider engelst / dressyr men tänk att de är väldigt snabba på att gnälla när de stöter på någon som inte rider enligt deras sätt. Jag går varken från böcker eller ridskola , jag använder mig av sunt förnuft ( även om man nu tror annat) o va gubben lärt mig om western . Ja må ha lärt mig en del o lyckats då jag på egna ben skolat om Pippi som tidigare tävlade hopp o dressyr . Jag kräver inte att de ska jobba sig svettiga .. Jag gnäller inte Helle när jag möter någon som gör det. Deras häst , deras ansvar mm . Jag har lärt mig att sköta mitt eget o låta andra handha o rida som de vill.

Jag kan gärna stämplas galoppgalen men galoppen tycker jag att mina vänner kan ta då de känner för det Som de gör i hagen där av en anledning till dessa arialer på hage . Just för att de ska kunna springa ut när de vill!!
Alla tänker olika , alla följer inte böcker .. Jag följer min vän , va som funkar för oss o det behöver inte passa andra för det är vi som ska trivas med det!!
Kramc

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 09:36

Jaha idag vankas det kalas då...

Alltså idag får vännerna INGET GÖRA!! ( ser ni det , jag skrev ut det o jag ska skriva när man pissar med för det kan man inte stanna o göra o speciellt inte när man rider utan att få fan om foten)

Hela min dag är förstörd o det tackar jag för!! En dag som skulle va för min dotter o Nadja .. Besudlad av skit! Tack!!! Vet att jag snart måste ge mig iväg o börja baka men känner inte alls för det. (Bäst att jag säger att vännerna fått mat där ute med så man inte får höra att man svälter de med) .
Borsta ... Aaa det gör vi med!!! Brukar inte skriva med självklara saker men nu är det bäst.

Hur skriver ni er blogg? Jag skriver efter va jag känner o vill säga ... Med andra ord så skriver jag inte om saker jag trodde va självklart ... Fast man kanske borde , andra hästmänniskor kanske inte tror man gör nått annars?! Bevisat!
Jag kan skriva om lite olika beroende på va jag vill dela med mig av. Jag tex skriver inte om promenader med mina vänner mer än ibland för jag anser att jag ingen plikt har att göra det. Heller inte alltid om när jag arbetar dem från marken , tex med NH .. Skriver du när du går o skiter? Tror inte det men ändå vet vi alla att du gör det!

Detta är vår blogg , här delar vi va som faller oss in ha det i skallen när du läser . Dra Inte egna slutsattser efter det!

Kl 18 idag så ska hattarna på :) , det ska rivas papper o smällas ballonger .. (Ska jag tvinga gubben blogga Mellan så nu vet att hundar kommer ut o hästar får mat? )
Idag ska jag bara ha kul är tänkt o jag hoppas på det!
Va ju detta me energitjuvar... Dit hör ju de som pratar skit med ?!

Ne leva livet o fortsätta med va jag gör.. Jag vet , andra vet... En läsare bjuds bara det man väljer att dela med dem .

Ha en fortsatt trevlig dag ... Ni har ju visst funnit något att kackla om mellan varann så ha det så trevligt me det. Själv ska jag lägga tid o energi på saker jag ser med egna ögon ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 08:55

Nu blir jag helt enket trött på skit från människor som inte ens vet mer än en liten del som jag skriver. Är Inte min plikt att skriva ut allt , är det ett måste att föra dagbok på allt jag gör? O sen ha mage o skriva en massa skit ??!!!! Människa som jag verkligen såg upp. Till sjönk i mina ögon på sekunden. :(

Jag bryr mig fan inte .... Någon som inte vet talar lika jävla idiotiskt när de tro de vet o ska tala i saker de inte känner till ett skit!!!

Förbannad .... Ta reda på alla fakta innan du så måste öppna munnen! Att gubben tävlat i western mm o haft hästar över halva sitt liv o nästan utbildad vet ... Det finns inte , han kan ju inte heller veta hur man gör ?!
Ne vi skaffar oss bara hästar för att förstöra dem !!!!
Idiotiskt!!!!

Fakta innan glappande tack

C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards