bonnaliv

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 9 mars 2013 23:43

Ibland måste man bara släppa alla måsten för att må bra .

O det är precis va jag ägnat min dag med :)
Idag hade jag o Pippi MYSDAG!!! Bara en massa prat , borstande o kravlöst !!! Tänk att känslan av lycka är va den godingen ger. Lillans dag idag :D men tyvärr blev det inte firat med tårta mm ( har ju redan haft kalas) men bullbak stod ju gubben för så lite fika blev det allt o ett paket fick hon av tuva ! Fasen va dumt det hela blev :/ jag som självklart hade tänkt att hon skulle fått hemsnickeriet ( ladugården ) idag men den står än bara målad o inte ihopsatt :( . Men andra ord - en bra bit från klar! Hoppas gubben fixar det tills i morgon eller så tar jag o gör det jag klarar på egen hand. Jaja .. Lilla är nöjd o glad ändå .... Trotts hostan. :/ Japp hon börjar nog bli sjuk :( . Stackars !

Snart är barnhelgen redan över ... Den har varit trevlig o mer eller mindre full av liv. Börjar bli mycket bråk o tjiv dem emellan o TYVÄRR måste jag säga så behandlar de lilla som större o mer förstående än va hon är :O o mycket missuppfattningar som leder till otrevligheter . :S skäll , handgripligheter o gap :/ . Jag har fått bita mig i läppen ett par gånger även denna helg. .

I morgon om det är fint på förmiddagen så tänkte jag ta en skrit med vännen innan hon ska ut ( är inne över natt med crème ) ta en tur o bara koppla ifrån :P kan behövas :D o vem ska man vända sig till för extra ork o styrka om inte vännen?!

Ne det är snart natt o jag känner mig helt utmattad ...men Aaa det är även på ett bra sätt :D Kanske ska ta o sova ?! Då alla andra redan gör det !
På tal om sova så ...

Måste vi få ett slut på detta gapande på kvällen för att tysta :/ det blir rent ut sagt otrevligt för de andra som får stå ut o höra på Det :/ . Att skrika för att få andra tysta gör bara att den som skriker blir ännu större störande moment för andra i stället o det är allt annat än TREVLIGT att varje kväll höra på det :(

Så nu har jag släppt på min ventil för i kväll :) nu ska jag med njuta av lugnet o det under lite sömn kan göra för en .
Natti natti
KramC

Av Cicci & Ebbe - 9 mars 2013 14:36

Klippta klor på hundarna , borstade ... Här bakar gubben bullar :P ska ut efter en fika o ta stall mm :D
Härlig dag ... Massa får man gjort ! Härligt för oss alla !
KramC

Av Cicci & Ebbe - 9 mars 2013 08:05

Exakt kl 06.06 idag hände det mest fantastiska för exakt 4 är sen :)
Idag blev jag mamma åt min första o enda vackra , sötaste , godaste , kärleksfullaste , spralligaste mest bestämda dotter . 4 år av va jag tidigare aldrig fått uppleva ! Se min lilla växa o utvecklas till en egen stark person :) . Hon har alltid varit ett "lätt" barn , före i sin utveckling o jag beundrar henne verkligen. Allt hon kan ... Allt hon lärt MIG om att va en bra mamma !! Denna lilla som för mig blev min trygghet lika som jag hennes! Denna lilla som jag har svårt att va ifrån , saknar , oroar mig för o jag vet att jag har flera flera år framför mig av det samma men jag älskar det . Hon har gett mig flertal gånger av stolthet som inte går att mätas, flertal lycka , massa tårar av både glädje o ren oro tex. Aldrig har någon tidigare kunnat påverka mig så stakt som hon <3 . Jag gav upp en massa för henne , livsstil , vänner mm men jag ångrar det inte det minsta . Kunde aldrig "vunnit" något bättre. Hon påverkar MIG till den höga grad så att jag sluta röka i rädsla att svika henne . Ni vet detta med att själv bidra till att låta henne leva utan mamma , ett öde hon inte bett om ( i värsta fall ) men risken vill jag inte ens ta.( Varje bloss gav min ÅNGEST just för detta ) Jag försöker lära ett liv som ska passa för henne , inte mig . Hennes trygghet , lycka o välmående är nr ETT. Jag har fått ställa om mina principer o ändra om en hel livssituvation o jag måste säga att det varit en jävla kamp men varje sekund av va jag lidigt är hon mer än värd . Ett gott lidande kan man kalla det för det är mindre skadligt än livet innan.

Min lilla ljusa med sina 2 blå :) idag är dagen du kom till världen , dagen du fick mig att känna på att molnen o än är jag där . Du lilla vackra knyte som gjorde mig hel , läkte alla sår av tvivel . Du är den bästa lilla vän man kan tänka sig :) hos dig kan jag misslyckas , klanta mig , göra fel men ändå va lika älskad <3 du drömmer inte ! Du har gjort mig till en av de rikaste i världen ...
Jag älskar dig ?! Mest i hela världen , för evigt ( o evigt är en lååååååång tid ) en tid jag kan lova Dig respekt , kärlek o god omvårdnad . Du är den finaste av allt liv på jorden ....
Min stolthet , mitt allt min vän . Jag ska aldrig svika dig medvetet , heller inte såra .

Grattis på 4 årsdagen mitt hjärta <3
4 år har du förgyllt mitt liv o för varje kommande dag , vecka , månad o år ska jag tacka världens alla stjärnor för att just jag fått denna underbara framtid o lyckan att få dela ett liv med dig .
För mig är du mer värdefull än luften jag andas . Mer värd än livet!

Love mamma

Av Cicci & Ebbe - 9 mars 2013 00:04

Under morgondagen ska jag fundera Kring pippis box :) . Vart jag vill ha foder , vatten , skrubbmatta mm , hur jag vill att den ska funka bäst i funktion . Tex ska jag behålla höluckan ? Kanske är det bättre o sätta brubbor där luckan är ? Ska kika på olika vatten idéer då jag tänk använda slang framöver än o bära hinkar o då vill jag ha en konstruktion som enkelt o bekvämt kan ta o sätta dit o plocka ner "vattenbehållaren" för rengöring o så. Ja självklar kan man inte springa in till andra sidan boxen med vännen inne o en vattenslang så det ska bli på mest lättillgängliga ställe . Funderar på detta med bygget av boxen . ( ska ju beställa en del snart) o Pippi har kommit på att putta upp dörren , vilket hon mer än gärna gör om o om igen :P ibland bara för o göra det , ibland bara för o kika på utsidan av golvet o en gång har det hänt att hon klampa iväg o skulle ut på lösdriften Hahaha.. Hon vet va hon vill min dam :D är så de ska va ... Inget ont bakom det :) . Nu kanske ni tänker - varför inte stänga boxen helt än o bara dra igen? Vet att hon ALDRIG skulle göra nått när man är där med henne som skulle kräva snabb flyktväg :) men jag tycker att varför låsa in för att ta hand om o va med ??? Lika dant med att binda en häst för ryktning :O ???? Alltså det handlar om att gemensamt vilja o inte tvingas till Det. Kan bara va så enket om hästen går ifrån att denne inte uppskattar den typen av närhet just då eller av just den som utför borstningen. Jag skulle inte vilja bli bunden själv för något jag inte vill . Åter till detta med boxdörren - fundera starkt på skjutdörr ( ja på alla boxar då så klart ) måste va enket o öppna vid insläpp o utsläpp , inga haspar o liknande :) Den dagen Pippi lär sig öppna en sån dörr så kanske meningen är att hon ska ha det öppet :P . Va ju inne på detta med golven o frågade om det tidigare : trä eller inte !? Ärligt så minns jag inte svaren men får väll kika tillbaka kanske eller om jag helt enkelt låter gubben ta ett beslut där .
Sätta in en hökorg eller inte ?! Det e en fråga det med . Hmm... Ska grunna lite o se :)! Det närmar sig snabbt nu :)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards