bonnaliv

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 23:24

Vilken dag :) glömde ju berätta om ankis goda vaniljbullar :P mums mums mums .... För goda !!!
De ska jag med baka :P ( fyrdubbla satser minst )

Jag ljög för fasen för er om bandet , va 2000 meter :P o just nu är det på väg hit till gården :) tänk va galet - köpa bara speciella isalatorer för 1000 kr :/ jaja.. Det blir inte bara bra med tanke på varg mm så blir det snyggt. :P

Det är kväll o vi alla har lag skallen på kudden , gubben är redan i drömmarnas värld medans lilla kollar på den nyfikna apan . ( va jag gör behövs knappast skriva ) Jag är nöjd med va dagen Gett (klocka gav det mesta ) o i morgon vankas dagis o gubben har ledig helg !!!!!! Kanske hinner han mäta i morgon istället :P. Alla mått vi behöver från gårdens alla hörn . :) ja innan måndag ska det ändå va gjort får vi hoppas ;) .
Ne kolla om några nya inlägg dykt upp på bloglovin då som alltid innan jag stänger 2 blå för natten :)
God natt alla tröttmössor .. Sov gott
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 22:57

Idag fick hon omvårdnad o hovarna verkade o allt va det innebär :) , gubben fick äran att smörja dem med :D jag stod för borstning o mys :)
Idag va hon lika go som sist o jag blir rörd hur hon förändras .
Då hon älskade uppmärksamheten idag så fick hon stå i rampljuset länge :D inte ens o stå själv i gången bekom henne :O annars är hon den som lika snabbt vill komma ifrån som man ställt henne där . Måste säga att det är en helt annan kråka än den som klev ut på vår gård här ur transporten .
Då va mysa inte alls något att tala om. ( iallfall inte på de första veckorna , innan HON godkänt en )
Idag gömmer hon huvudet i jackan på en o nästan kryper in hos en o så kan hon stå :) , klia henne bakom öronen :P idag älskar man det ( förr fick man se upp om man närmade Sig hennes ansikte utan lov ) . Ne hon har aldrig gjort utfall men med de hastiga rörelser som att "hoppa" undan o hastigt dra upp huvudet har gjort att man fått någon smäll av rena oturen. :/
Magen hennes är som en spärrbalong o jag är orolig med tanke på förra årets utgång av dräktighet :( hoppas hon ska slippa det igen.
Hon bjuder in en till att mysa o bara ha det gott i boxen o jag måste säga Att jag älskar den klocka som hon idag visar sig :D
I natt står hon inne med jhon o de hade med lite kel mellan gallret :) . Hon sprider värme o kärlek <3 vilken häst!!!!
Hon älskade den helt rengjorda boxen o det första hon gjorde va att rulla sig :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 15:54

Gubben kom hem från jobbet ... Upprörd över hur läget ligger när det gäller vargen ! Detta vargpar som man flyttat flertal gånger , kostnad för 2 mille per gång :O .
Nu är läget så att de är precis i kant med gubbens chefs gård :/ o idag va tv-4 där !!!

Jag blir ärligt talat upprörd då vi har våra hästar väldigt nära skog .. Konstigt , vi bor i skogen !! Skulle bli galen om de tog någon av våra vänner!!!! Jag tror jag skulle skita i lagen i ett läge som det :/ .

Vargen är ett fint djur men mindre roligt när det är djur som går på boskapen :(
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 14:45

Åter igen har han landat , typiskt dagarna innan barnhelg :/ . Denna gång måste jag va hård när det gäller honom då han efter förra gången kissat ner sig varje gång man gått efter honom för att ta honom ut :(. Är inte så det ska behöva va . Rädd o sprang för att slippa bli tagen , svårt att få honom ut då :S .

Ne denna barnhelg måste det va strängt förbud att hålla på med hundarna , när man ser att de inte mår bra av det . Inte heller fösa iväg o skrika på de, inte hålla på o hoppa o springa när de kommer .
De måste få det lugnt som de är vana med ... Soffan är lika mycket deras som vår o så har det alltid varit.
De är djur o förstår inte om man är i vägen !!!
Denna helg måste vissa regler införas för ett fungerbart liv för alla här.

KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 10:48

Varje sommar invaderar flugorna vårat hus , man sätter flugpapper av alla slag , elektriska flugfångare mm men ÄNDÅ är de överlägsna ...
I år ska jag prova något nytt :P ska ju va fan om flugan är smartare o inte går på denna !!! (Många sånna blir det här hemma )
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 09:15

Netti o Chacke , caspers pappa :)
Såg bilden o va tvungen Att få med den i bloggen .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 08:54

Börjar morgonen med funderingar o tankar kring Harry , min gubbe :/ .
Undrar hur han har det .... Lever? För mig va han speciell :)

Denna gubbe är någon som allid har sitt hem här o jag hoppas de som köpte honom överväger det om dagen skulle komma då de ska göra sig av med honom !
Ledsamt att de aldrig hörde av Sig om hur det gick mm efter flytt :/
Glömmer aldrig hur våldsamt de lasta honom :( drog , skrek .... Ne fy :(
Hoppas han fick det bättre än va det såg ut :(.
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 mars 2013 00:10

En ovanlig dag till all ära ...

Har umgåtts med min storebror som inte är allt för vanligt nu mera :/ . Han kom med då vi hämta lilla från dagis o sen blev han här o vi körde honom o handla i Mariestad . :O

Jooo meningen va att vi skulle hämta Anki , vi skulle ta hästarna idag MEN hon skulle höra av sig o vilket sluta med att kl 17 skrev hon o vissa dagar går planeringen allt annat än ihop med dessa tider . Morgondagen är spikad nu iallafall , sent som inte må så va för jag är glad om hon Bara kommer .
Måste verka klocka i morgon :/ hennes hovar har återgått till de skick de va tidigare , sköra o idag har det lossnat en bit :S . Ska ta in henne o medans jag ändå ska gå över henne o borsta mm så ska vi lägga extra vikt vid hennes hovar ... Biotin!!!! Måste komma iväg nu inom det snaraste . Önskar tiden gick att vri upp de dagar man tycker man har för lite för att hinna med va man tycker att man ska :)
Är inte lätt alltid men men :/ morgondagen finns för att ta igen va man missat :P (man får se det så).
Ikväll har vi beställt en del av allt som tex för hagarna :D o jag längtar tills våren mjukat upp marken o man kan gå runt hela o sätta nya stolp vid "dårliga" o nya ut banden HELT . Denna gång måste vi ta bort isalatorer men o sätta dit nya . Förra året samma visa men detta året 40 mm band . Blir för 2 rader band på stora hagen o för 3 rader för den hage vi släpper in emriki, casper o Poppe i sen :) kan behövas !!
Ska kika i morgon på vägg/takplåt då gubben gick med på min idé o sen kolla över hundgårdar igen så man fr som man vill ha det . SÄKRAST ;)

Kvällen efter gubben dragit sig mot säng o vi lagt lilla så kikade jag på en sida (jag hitta på nätet) med växter , allt från FLUGÄTANDE växter till frukt , grönsaker mm o jag ska shoppa loss där må jag lova er :D massa kul !! Detta år är tanken att få in lite mer trädgård här ute i den vildvuxna marken :P o lite lampor för kvällen :) Tänk det inglasade :P jag kommer skapa en oas av alla dess slag för största mys o gottande :) . Gubben efter lite snack med mig kom in på att försöka skaffa denna omtalade badtunna o ha där i mitt paradis o ställa en vedeldad bastu utanför (klart vi ska dörr på altanen ) . Ska Inge stänga in känslan av frihet man har här :P

Känner jag oss rätt så har vi projekt att göra ända till nästa vinter :P men vem har sagt att man ska hålla igen? Ibland är man helt enkelt värd lite extra lyx i vardagen .

Ja drömma sig bort är nog det minsta man gör i dagsläget :) , ivrig att ha det allt ståendes här hemma o veta att man har ALLT på plats ... Redo att fixas! Ivrig som ett barn som väntat länge nog att det ska hända saker , positiva saker :)
Ikväll när jag bestämmer mig Att sova så kommer det ta yttligare några timmar innan sömnen . Känner mig själv , kommer ligga o planera.. Grunna ...
Älskar livet när det fyller en med positiva känslor som gör att allt blir så mycket enklare trotts snö o blåsväder .
God natt alla vänner ..
Somna med ett leende :)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards