bonnaliv

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 26 mars 2013 23:22

Ibland önskar jag att man kunde stänga av!! Alltså allt negativt , hålla det ifrån sig men Det är svårt!
Ibland önskar jag Att jag va "blind" i vissa saker ... För just nu ser jag saker o jag kan inte låta bli att fundera .

God kväll alla som än läser min/ vår blogg :) ( jag tror alla de "gamla" läsare försvunnit o bytts mot nya )
Idag har det varit en till början bra dag men idag har det varit irritation o sura miner på gården :/ alltid så förbannat tråkigt !
Beställde hem något förbannat bra idag :D . Tycker Det är På tiden att komma igång med lilla o ridning. :) RIDHJÄLM!! har trillat runt på ett flertal sidor o fann till min glädje Att det finns en sida som säljer 10kg-lådor.. Hästgodis i olika smaker som vanilj , kanel o morot mm o priset va bara 299 kr st/ lådan . :D morot låter tilltalande o jag tror att jag ska ge mig på det en dag , beställa hem :) Köper ju just nu dessa 1kg?? påsarna :S o de håller väll ett tag men de har förmågan att ta slut i otid. :P

Idag messade E med F o fråga om en tur :) men jag fick tyvärr hoppa för MENINGEN va att vi skulle åka o handla men men... Så blev det inte i slutänden ! (Ni vet F den svettiga o sååå stackars hästen som är fullt frisk men måste va såååå sjuk ) . Just nu känns det för jävligt rent utsagt o ha sagt nej när man ändå blev sittandes hemma sen några timmar senare :( hämtade Anki men inte fick vi mycket gjort .. Har en unge <3 som har blivit så förbannat jobbig i maten så man fick truga o muta henne upp mot 2 timmar :/ . Förbannat tråkigt o frustrerande .... Men vi tog en vända o räknade över vännerna , fodra mm .. Ja ni vet :) de där måsten som finns med :P Lodjuret?? Va ikväll nära gården så vi stängde till fåren o kaniner , gav ballerina o gänget extra för att de skulle äta o va tysta länge . Fick för mig att herr o fru lo kan höra dem annars om de går runt mm :O o göra tappra försök med att få upp den igentryckta men ej stängda dörren . Går inte stänga sen vi satte dit grinden o nätet över . Håll era tummar med oss att de inte va på jakt :) ÖSTE UT till vännerna med :) o så att de står i ganska samlad klunga för även när det gäller dem så blir jag orolig :S
( ligger med spetsade öron efter ljud ) .

Ne dagen har varit så innehålls lös så Det är fan inte sant :( men i morgon blir det roligare . Förhoppningsvis kommer internetet o så kommer paketet jag trodde skulle komma idag :P här ska brännas loss i markerna om jag bara släpper spärren o vågar mig på att leka galet :D

Idag hade vi + 5 på eftermiddagen :) o jag vet att morgondagen ska bli varmare :D jublar !! Men än ligge snö kvar o blask , kvällen blir rena isgatan :/ men men.. Snart !!
Fodret beställt o på väg o efter påskhelgen dyker en pall ner på gården :)

Lite blandat idag o alldeles för lite djur.. Ne ändring på detta !!
Kram C
God natt

Av Cicci & Ebbe - 26 mars 2013 08:30

God morgon ... Solen skiner o det kvittrar utanför fönstret ! Är ljuvligt att vakna till o man kan inte låta bli att ligga kvar för mysfaktorn är på mAx .

Idag kommer förhoppningsvis ett stort paket :) ska bli intressant . Kläcker inte det än va det är ..

FODRET är under beställning :) som jag sa - va ju tvungna Att ändra då pippi ska äta havrefritt :/ o allt va så gott som klart innan o halvvägs på väg :) . Jaja man ska inte stressa i maten :P som man säger !
Det blir som bäst när man tar det lugnt .. Funderar på att kika vidare i hästböcker :) o se om jag finner något intressant o beställa hem ?! Man kan aldrig få nog av dem !!
Tänkt lite ang bloggen med o funderar på att utöka kategorier med ??
Foder mm , hästligheter ( hästsidor mm) . Dels för att jag själv vet vilket letande det blir när man tex ska beställa hem foder o vill ha ut det bästa i både pris , vara o leverans o hur svårt det kan va o finna lite roligt att klicka genom eller då man bara liksom söker olika saker ... Jag har sökt galet :) Tänkte att har jag som hästgalen nytta av va jag finner så borde det gynna flera med :P

Alltså kategori ökning kommer ...

Än sover lilla även hudarna måste sova så tyst som det är där nere. :) tänk va landet ger mycket istället för bilar o stressande människor kring knuten :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 26 mars 2013 08:11

Tänk jag spenderar massa tid med att leta sidor för häst , om häst , med häst mm... Allt med häst helt enkelt!
Det behövde inte va så svårt om man bara hade letat o tänkt rätt ;) kan man säga ! Hästwebben ... Där finns nog allt man kan tänka ( va jag sett än så länge) o jag har nu ännu en sida att kolla dagligen :) den bjuder på en MASSA skoj o länkar till andra intressanta Sidor o reklam man bara måste klicka på för att se mer :D.
Är ni lika galna i allt med häst som jag så tycker jag att ni ska kolla in hästwebben :) du kommer inte bli besviken .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 26 mars 2013 08:05

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=705976&inriktning=&typ=

Av Cicci & Ebbe - 26 mars 2013 07:39

Ni som följt mig ett tag vet Att jag söker efter en speciell ring som vackra Cherie ( klockas Fd ägare ) hade när hon kom förbi . Av någon konstig anledning så blev den en viss betydelse ... O jag måste bara hitta en!
Fann ett ställe igår som sade Sig ha den o jag va ju tvungen att maila så klart :) o idag kom svaret :( SÅLD :(
Skit va jag svor här !!!
Tänk varje smyckesaffärer jag sett har jag kollat o frågat i men utan minsta lycka. Kan de verkligen va så svåra Att få tag i??

Då den fanns på hennes finger o det va klocka som fick tvillingar o miste de båda så blev den så speciell...hur? Det vet jag inte . Vet bara det att jag måste hitta en .
Blir galen snart ....
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards