bonnaliv

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Vräka grannen?

Av Cicci & Ebbe - 22 januari 2013 21:51

Ni har fått se bilder från stallet men nu ska jag försöka berätta om det då :P Allt har flytit på fint med jhon o flocken, delat mat o han visar bara bra saker o lämnar över om ett av stona kommer o så tar han nästa :) Han blir inte bortkörd eller så alltså utan han lämnar ändå över om de närmar Sig . :D Nu står han inne med Pippi :/ o det va allt annat än glada miner på min tjej. Ute gick det bra men i stallet tyckte hon nog inte att han skulle va. Tjurar galet o visar verkligen att detta inte är okey alls enligt henne . Som jag sa ... Hon är svårflurtad! :D Allmänt störd på honom som granne Ahahahaha ... Men ute brydde hon sig inte utan sprang med honom . Vilka idéer hon har men han är inte ensam Hia får stå ut med :). Hia har fått komma närmare nu men inte mycket o ännu mer sur blir hon om jag pratar o klappar den andre :P söt!!!
Idag fick Anki se med egna ögon hur lugn han är , brydde sig inte om pippis galenskaper med stampande , stegrande o sparkande i boxen Brevid . Han stod lugnt o åt istället ... När Milan kom o ville kela så tittade han bara medans han strök sig kring benen på honom :D , Inte en reaktion av det heller . Beröm till jhon .... Fy på Pippi hjärtat för illa beteende . Än står de inne o så får det va tills i morgon Bitti . Vill inte riskera att jhon får gå ute o inte komma in på lösdriften när fölen lagt sig. ( man vet aldrig ) Så för att va säker så får han mysa inne o jag hoppas Pippi lugnar ner sig :)

Längtar ut med Pippi , vi behöver komma igång igen. Funderar på att ta en promenad med henne o jhon under morgondagen om någon ville hjälpa mig (?). ;) Grimma o promenera bort till korsningen o tillbaka 3 km ( enkelt) . Tanken är att vänja jhon med vägen o att Pippi får komma ut lite o röra sig. Promenad skulle göra de båda gott .

Sen vill jag framföra något här ...
Om jag skriver något på bloggen så behöver det inte betyda att jag menar någon speciell ! Kan va så enkelt att jag kanske vill säga va jag tycker o tänker eller vi om saker .
Sluta ta åt er så jag får förklara efter .. Har jag ont av något som någon gör då säger jag till , okey! ?

Så i morgon tror jag att gubben ska glädja oss med inlägg :D . Va det komme handla om eller så vet jag inte men jag fick logga in hans tele på bloggen idag , ladda ner appen ( igen). Ska bli intressant !!! Hoppas på massa kul att läsa där :)
Nu ligger vi i säng , visst känner man sig trött men inte så pass trött än så man kan sova :P För mig blir det lite sex and the city när lilla gjort pappa sällskap i drömmarna o så ska jag fundera lite kring olika lösningar för egen del . :D
Kram C
Natti ifall jag inget mer skriver i kväll .

Ps ) jhon va svårfångad i hagen , gick undan men gav med sig efter en stund :) bara man tar det lugnt så löser det mesta sig :)

 
 
marianne

marianne

23 januari 2013 08:43

Haha...typiskt tjejer :)
vad söta dom är.....han verkar vara en förståndig och klok pålle, inte forcera något utan närma sej i lugn takt.
Ska bli kul att höra hur han är i ridningen oxå :)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

23 januari 2013 09:23

Ja det är den spännande delen :)
Hoppas ju verkligen att han är så lugn o sansad som det är sagt :D , lättriden :) kram C

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

23 januari 2013 14:34

Haha...jag trodde du menade en helt annan granne när jag läste överskriften. Väntade mig en riktigt "smaskig" historia om en tokig granne eller så ;-P
Tur att det bara var pållarna det handlade om, de lär nog bli kompisar så småningom.

Läste i något inlägg att efter sommaren skulle ni bara ha sex hästar kvar. Vilka ska vara kvar och vilka ska iväg? Försäljning?

En fundering till: hur uttalar du Jhon? Som John (tex John Lennon) eller som Jon? Vad kallades han för i förra hemmet Mac eller Dylon?

http://stallskogalund. blogg.se

Cicci & Ebbe

23 januari 2013 14:44

Ja vi ska ju sälja våra föl shagyaaraben o qaraben ( casper o EMRIKI ) klocka ser ut att bli kvar då hon nog är dräktig :D . Sen ska Q få flytta hem , Danetta ska få ta långa vilan efter sommaren :( , cissan är ju borta redan , crème är inte våran :D
Du vet ingen som har intresse av köp av väldans sociala föl :) iallfall casper blir silverskimmel o D ponny när han är klarväxt :) ... Sen blir Pippi kvar , jhon , Hia o stil när han kommer :) sen lillas små Shettisar Poppe o ting :).

Jag säger jhon som Lennon , innan kallades han macken :D
Kram C
Roligt med lite frågor ;)

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

23 januari 2013 21:05

Ja och då kommer ju genast fler frågor...
Vem är Q nu igen? Någon ni har på foder? Mamma till något av fölen?
Créme, är det din syrras häst? Ska hon inte ha den kvar hos er längre?
Har ni också tröttnat på att ha hyresgäster? ;-)

http://stallskogalund. blogg.se

Cicci & Ebbe

23 januari 2013 21:26

Q är en quarter :) hennes morfars far är doc o'lena ... Nja vi har henne på foder/ avel . Vi tror att hon ska hem om hon inte blir överskriven på oss. Hon är mamma till EMRIKI :D
Crème är syrrans :) jo hon blir kvar så länge syrran bor här i krokarna men flyttar de till Stockholm så flyttar crème med :D
Vi har inga hyresgäster :) vi står för foder o allt :)
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards