bonnaliv

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Var o en e unik

Av Cicci & Ebbe - 11 januari 2013 21:58

Säg inte att vi har FÖR MÅNGA hästar , de är familj... Några är faktiskt heller inte VÅRA o de ska flytta i år . Så länge foder räcker o man har tid för de .. Så är de inte FÖR många , ja visst de är ett par st .
Jag har EN ridvän , en som inte rids ... Jag tar mitt ansvar o mer där till men jag älskar det liv jag har.
Ville bara säga det då några ord ekar i min skalle :P
Kram C

 
 
Nina

Nina

11 januari 2013 22:47

Jag blir så himla irriterad på folk som har synpunkter på hur många hästar man har. Det är som att man inte "får" ha fler än en eller max två hästar, har man fler är man lite lustig.Nej låt var och en sköta sitt eget och låt bli att lägga sig i andras sätt att leva så blir det mycket bättre, tycker jag.
För vissa är ridningen det viktigaste, för andra är det avel och för en tredje är det kanske känslan av att "rädda" hästar från missär. Men som du säger, så länge man har råd att försörja sina hästar och tid att ta hand om dem så är det väl det bästa att var och en får leva det hästliv som den vill.

http://stallskogalund.blogg.se

Cicci & Ebbe

11 januari 2013 22:50

TACK!!!!
Ett par ord som värmde :)

Ja det är ledsamt att folk inte kan låta en va :( men mycket är nog avundsjuka med :/ . De får väll rädda ett par själva än att lägga tid på att snoka i andras liv ... Då kanske de förstår kärleken i det !
Kram C

 
Emelie

Emelie

12 januari 2013 08:47

Jag tycker "vi" är lyckligt lottade som kan ha flera hästar och kan
njuta av deras vänskap, sällskap:-) Skit i vad alla andra tycker, för det mesta är det bara ren och skär avundsjuka som ovan nämnde:-)

Så länge man har tiden till varje häst, de får mat och en box (alt lösdrift) och är lyckliga KÖR PÅ! Allt handlar om prioritering!

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

12 januari 2013 10:02

SANT!
Jag skulle aldrig stå ut om läget vore Att någon av dem skulle hamna i kläm. Vi funderar verkligen när det gäller de , inte så att vi "drar på oss" o sen inte kan ta hand om dem .

Ja vi är lyckligt lottade , helt klart ....
Är nog det som sticker i ögonen på folk.

Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards