bonnaliv

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Inte alltid bevisen uppskattas inte

Av Cicci & Ebbe - 8 januari 2013 22:25

Tack vare ullis så kunde jag kika på pippis förra kavaljer :P o sen fann jag ett kort på va jag tror kan va avkomman :D kul o kika på ! ( bilden hingsten )

Denna dag då ... Va ska man säga om dem? :/. Den har liksom dragit förbi men har jag gjort något av värde? Ne jag tror inte det :) utan idag har jag mest varit tänkande kring en massa :D . Jo jag har tvättat om man ska nämna något husligt :P.
Är så mycket just nu med dårlig gubbe o få ihop all tid till allt o alla då man e ensam som får ansvara över lilla . Va kan jag begära? Han e så dårlig så honom skicka jag isäng strax innan kl 20 . Jag begär egentligen inget mer än att han ska bli frisk!!!
Cissans ägare får han ringa upp i morgon då hon ringde när han sov :S . Ne jag vägrade ta samtalet ... Jag har inte hjärta att besluta cissans öde :(. Han får ta den biten ! Försöker få ut Casper så att någon finner ett intresse men med emriki är jag LAT .... Han gör jag inte allt för möe för att folk ska lägga märke till :D . Har så svårt att tänka på o sälja de till okända . Som ni sett har jag tänkt mycket kring de hästar man mött o jag som nu är ägare till föl vill inte att de ska behöva möta ett grymt öde o fel händer. Är det mesigt av mig? ( må så va!) . När jag hade skrivit om caramell så fann jag info om en häst med bild ( kopia) som läns fick omhänderta o avliva , som nästan svält ihjäl ( benig som attan ) tillsammans med 3 andra små liv :(. Det skar i hjärtat kan ni veta o jag gämnförde bläsen med de bilder jag har på datan för att se att det inte va hon jag såg framför mig men likheten gick inte blunda för :(, den va allt annat än trevlig i det fallet så nu har jag det på mitt samvete ( isllafall som jag känner det ) . Ryser..... Ser bilden än framför mig !!!
Hur kan man som djurägare veta att man säljer djuren till rätt? Det går bara inte eller?
Om detta va hon... Hur fick då Bella det? Sen går skallen vidare o då kommer tårarna i ögonen .. Tanken på Pippi , vetskapen om det öde som höll på att drabba henne :'( . Det är en häst jag ÄLSKAR o jag kan inte förstå hur en människa kan behandla dem illa . Man kan bli galen av ilska när man tänker på det. Alltså nu menar jag verkligen inte pippis ( förra) ägare . Måste bara påpeka det för det lät så märkte jag ... Dumt skrivet o jag vill inte att det blir några som helst missförstånd där inte . Ne den tjejen är lika fin människa som Pippi är i sitt inre :) . Man blir som man umgås o lärt sägs det :P <3 Ne ullis sammanförde mig o Pippi o bara det är -" kärlek ", respekt :)
Aaa jag antar att ni märker vilket humör denna kärring e ;) . Jag har mina dagar då hjärtat talar :P . I morgon ska jag ( på tal om Pippi ) uttolkare stallet o spendera tid med vännen :D . Pyssla o bara va med henne. När det gäller Ella så blir jag snart galen , kommer vi någonsin iväg? Jasmine skrev o fråga idag när vi ska hämta henne o jaaaa ... Va ska man säga ?! Krångel o sjuk gubbe , Inge bra kombination va!?

Här sitte jag med lilla som målar o tittar på Pippi :) . Undra var hon fått det ifrån med att ha tv på men göra annat än att se på det :P hahahhahahaha.. Sitter nått snutts bakom "skärmen" ( på mobilen i detta fallet ) o skriver , någon som alltid gör på de viset :) .
Ne om man skulle se om någon man följer bloggat :D
Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards