bonnaliv

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Någon jag minns extra mycket

Av Cicci & Ebbe - 8 januari 2013 21:17

Samma gällande djur som med folk.. Man möter någon i livet som sen har fastnat hos en pga olika anledningar :) Det är svårt att säga att någon fastnat extra mycket av de hästar man mött men man minns de alla av olika anledningar. BELLA - svenskt varmblod som va så nedgången :( så revbenen o höfter stack ut ur kroppen :O Hon va en av de som de ville ha hjälp med ... Få att fungera i ridningen :O . Hmm... Okey men va vi insikta oss på va att få henne upp i vikt . Ingen lätt match! Hon litade inte alls på en . Man fick i början inte ens borsta henne :( . Kan förstå henne för det måste varit smärtsamt att va så tunn som hon va. Vi fick höra att hon mött slakt av en älg på ritt o det resulterat i hur hon va:/ ... Tveksamt för mer hade garanterat legat bakom allt som hon såg ut. Va jag ansträngde mig för, att hon skulle släppa mig om så bara lite inpå och det tog månader innan hon slutade hugga efter en . Innan man kunde gå i hennes box utan att hon försökte ta till flykten eller försökte skrämma ut en. Känslan va helt otrolig när man lärde känna henne , då hon började släppa in en :) Jag hade aldrig tidigare varit med om liknande o en dag fick jag lyfta hennes hovar , borsta hennes smala kropp som sakta , väldigt sakta men säkert började ta form o lägga på sig. Bella minns jag just för hon va min första upplevelse av dessa liv som inte haft det lätt eller bra som gjorde att jag ville ta hand om dessa liv . Jag visste att ingen är dömd till ett liv i smärta o ensamhet . Snart va hon den som kom fram till en , ville ha närhet .. Ville komma in o bli borstad ... Henne erbjöd jag mig att köpa för va säker på att hon fick fortsätta må bra , för att hon skulle slippa återgå till det som en gång va men ägaren ville hämta henne hem , som hon fick . En vecka efter skänktes hon på nätet som RIDHÄST , skrivet som svårriden som KRÄVDE en bestämd hand :( Hon funkade inte alls i ridningen o jag ville bara ge henne va hon ville , kravlöst liv med kärlek .. Att slippa slåss för att slippa sadel. Hon va inte i de yngsta år heller!
Henne minns jag extra varmt i hjärtat :) hon visade mig att jag dög till att ta hand om o vi läkte varandra .
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards