bonnaliv

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Om jag blivit blåst

Av Cicci & Ebbe - 8 januari 2013 17:41

MÅÅÅÅÅÅNGA gånger i livet :P men nu menade jag detta med hästköp.
En speciell dam som vi fick svar om på min annons , sent på kvällen o ett mail som fick oss ringa på direkten . Mötet av rösten som satte till gråten , det va så synd om o hästen skulle skickas på slakt dagen efter IFALL vi inte vill ha henne. Denna så vackra fux på 8 skulle skickas på bilen utan tvekan , anledning - skilsmässa! Ja det va väll inget att fundera på så osedd bad vi henne köra henne till gården mot betalning av alla kostnader . Sagt o gjort o kontrakt om helt plötsligt prövotid men okey tänkte vi . Tiden gick o hon började kräva betalning o sa att vi själva fick sätta priset o vi gick ända upp till 6000 utan lyckan , hon krävde 12000 annars skulle hon hämta hästen på kvällen o köra på slakt . Vi diskuterade , försökte förhandla ... Denna tid låg varmblod på det lägsta i pris de varit under min tid som hästägare . Hon ville ha upp dem i värde :O hur hon nu tänkte att en häst skulle ända hela svenska folket vet jag inte ?! Hon hotade allt oftare o oftare , vi bad henne hämta henne men inget hände . Passet hade hon inte ens lämnat då hon lämnade hästen så vem vet om det ens va hennes häst då namnet på hästen stod på en helt annan. :/ som hon sa va hennes dotter . Tillslut försvann hon lagom tid då provtiden hon själv skrivit börja gå mot sitt slut. Hon fann varken på skrivna adressen eller på lämnat nr . Numret gick till en helt ovetandes dam med samma namn! Någon hon hittat i katalogen? Jaha trodde vi att hästen blivit dumpad hos oss o 6 månader löpte .... Vi kontaktade länsstyrelsen orådfrågade o en dag rätt som det va kom ett mail från henne då hon åter krävde 12 o vi gjorde som läns hade sagt oss - skriva tillbaka att vi avsäger oss allt med hästen o göra o att läns skulle komma o omhänderta henne dagen efter . Va händer! ? Jo samma kväll står hon på gården , vägrade samarbeta o finna en lösning , vägrade stå för den tid av foder mm hon va borta .... Hon skulle bara ha hästen med sig hem TILL SIN DOTTER som då helt plötsligt ville ha henne . När hon kom va hon rutigt smal , omusklad.... När hon åkte va hon i så fin form o det gjorde ont i mig att veta att denne dam använde sig att denna metod för att få folk att betala henne pengar för pass va ingen talan om att lämna med hästen visade det sig , även om hon blev betalad ...

Gillade caramell ( annat namn egentligen) men något kändes fel från början o vilket gjorde att jag inte vill närma mig henne på ett djupare sätt. Hon fick må gott o ha det bra ändå o vem vet hur resan slutat för henne? Lever ? Eller va det slaktbilen för att få ut de 1500 som va så viktigt att säga att hon skulle få o ta istället om hon inte fick som hon ville ?!
Nog har man blivit lurad ett par gånger o det är synd för va folk inte tänker på är att det är djuret som kommer i kläm! :(
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards