bonnaliv

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Avlastning

Av Cicci & Ebbe - 6 januari 2013 22:31

I morgon kallar plikten ... Nu är det slut på detta slöande :( . Va fort tiden går när man njuter av den .

Måndag i morgon :S
Ja det bli att ta stallet , mocka o fodra. Kanske komma ut ?? Nu är vägarna isfria o mjuka så skor gör nog de samma för vännen fast det vore inte fy skam o komma till hööks för att fixa det o lite annat.
Jaha syrran firar sin dag i Stockholm då :O o jag hoppas att Anki känner sig manad att komma ut o ta en sväng , kanske på crème ? Skulle va kul .... Ta rundan :D i lugn takt ?!
Gubben håller på att bli sjuk :( o inte nog med det så känner jag väll kanske att huset bönar o ber om "behandling" ;) . Rummen kan inte stå längre i röra o så har jag växter som har fått flyttat från sina platser :O . Dax att låta dem flytta tillbaka :D o ge dem lite kärlek igen ..... Växterna i detta huset är förbjudet område att röra ! :P På tal om växter så har jag miljoner skott haha... De behöver nog få sätta sina rötter o som alltid lider det brist på krukor :S . Ja man kan inte tänka på allt :P.
Väntar på att cissan ska få åka , sen är nästa fölen :( jag plågas i hjärtat när jag tänker på att de ska lämna oss ( om någon vill köpa dem ) . Fast jag vet att tiden inte finns varje dag o flera år framåt heller . Sommaren kanske är lätt men ska de bara gå utan träning? Ne det känns fel o när man vet hur lättlärda de är o trevliga att hållas med . Ne jag hoppas vi finner de ett BRA hem!
Ligger här med en förbannat trilsk liten :D vägrar ligga still , vägrar lyssna o vägrar sova :O . Vart lär hon sig allt för som hon är nu har hon aldrig varit tidigare :(. Andas in , andas ut .... Behålla lugnet :) Är som hon tappat all hörsel :O . Själv är man konstigt nog jätte trött .... Hur det nu kommer sig ?! Men kanske är som gubben sa - när man slappnar av Så kommer ALLT . Då är det inte lite med tanke på va jag gått igenom sista veckorna o vakna nätter mm . Förbannad ångest över att vi varken firade jul eller nyår med morfar :( o känner att det är något jag aldrig kan förlåta . Kan varit sista chansen ! Honom lovade vi ju middag innan vi blev sjuka med o det har inte heller blivit av :/ . Man känner sig som en stor svikare , stor besvikelse ... Han bor 2 mil ifrån o man kan inte ta Sig bättre med tid för honom än så här ? Ska nog bättra på det , planera in honom i livet ( låter sjukt men va ska man göra) . Bestämma dagar med gubben o tid o så fan hålla oss till planen . Är tid som är värdefull i ögonen hos den gamla mannen. Årets sk - göra bättre ... Är just det!
Ne om man skulle försöka med denna jobbiga känsla att ta natt? Inget blir bättre att beklaga sig här på bloggen men ibland är det fasen bra att låta skallen "skriva fritt" man får upp ögonen ..
Kram C

 
 
Kim

Kim

7 januari 2013 00:20

Hejsan du :)
Förstod inte riktigt din kommentar om din ej fungerande tele (vision?) eller telefon ;)
Ska läsa på lite här hos dej.
Ha de gott, Kim

http://varmt.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

7 januari 2013 17:39

Hahah... Jo det jag ville va att du skulle kika in här o lämna din bloggadress på kommentar så jag kan följa dig via bloglovin....
Skrev att min tele krångla så jag kunde inte fixa det via din blogg när jag läste :(
Kram C

 
Kerstin

Kerstin

7 januari 2013 11:08

Visst är det konstigt att manhar minst tid för de som bor närmast och som man borde ha tid för, som de äldre, föräldrar osv... Tror datorn tagit mkt av den tiden, vi tycker vi är sociala när vi sitter framför skärmen och chattar, bloggar eller vad vi nu gör, men är vi det.. Egentligen.
Kram och ha en bra dag!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

7 januari 2013 15:25

Haha... Ne det är visst det nya sättet att umgås ... Via datan men jag kan stolt säga att jag är inte en av de :D jag bloggar enbart :)

Ja konstigt nog så har man så fullt upp fast man kan va soffsittandes :O ..
Ne mer tid för de gamla , nära o kära !!
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards