bonnaliv

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Rygg ras

Av Cicci & Ebbe - 26 februari 2013 19:00

Ja då sitter man här med rygg ras olyckan kan snabbt vara framme skulle ta bort en skiva som hade åkt loss nja tror att kossorna var skyldiga till detta så den hamnade i skrapgången och den måste ju bort snarast tänkte jag , vill ju inte att en av korna fläker sig då det blir halt som skam på en sån skiva och lite skit på så blir det den värsta isbanan , skivan stod och skyddade en kabel härva och den var ju oskyddad den med så det gällde att handla snabbt så in med korna och började försöka få bort den hala skivan , och som jag alltid gör tänker jag på hur jag lyfter men då slinter jag samtidigt jag lyfter och det knakar till i rygg slutet efter mycket slit och ont så får jag ut skivan och säkrar elhärvan så korna kan äta utan att skada sig , ja olyckor händer lätt även om man tänker sig för innan , så var försiktiga inget bra kommer om du stressar men ibland så kan man inte skydda sig så lätt e det , ha det bra Ebbe

 
 
marianne

marianne

26 februari 2013 21:46

Ajajaj...jobbigt med ryggont...ta de lugnt nu under sjukskrivningen

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

26 februari 2013 22:46

Ja det är inte roligt men sånt händer skall försöka ta det lugnt inte lätt har ju djur på gården och dom behöver ju tillsyn så ha det ebbe

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

26 februari 2013 22:42

Ajajaj! Det låter inte roligt med ryggen. Hoppas du kryar på dig snabbt!

http://stallskogalund. blogg.se

Cicci & Ebbe

26 februari 2013 22:48

Ja inte roligt men sånt händer och vi hoppas på snabb tillfrisknande , ha det ebbe

 
marianne

marianne

27 februari 2013 08:32

Jo tack, jag vet hur svårt det är att hålla sej lugn när man har ansvar för djuren....hoppas du snart är återställd

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards