bonnaliv

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Sorry för alla fel

Av Cicci & Ebbe - 22 februari 2013 23:08

Tänk va dumt det kan bli när man bloggar via mobil :O . Såg tex detta med att säga på bloggen som jag skrev om göra att INTE ( står lite) kunna fuska !! O sen har jag inte haft riktigt tid att läsa bloggar :/ :( . När jag väl haft tid så har jag inte fått behålla varken lust eller koncentration :( . Många störande moment! :P.
Lovar bättring .., o även komma iväg o fixa till vackra ava . ( kommer inte en meter för långt längre än till byn )

Än sover Jasmine hemma hos Anki :) o de har verkligen lanat ... Sömn?? Nja ... Det fanns inte med i planeringen Hahaha...

Vet ni va ? Nu låg jag här o tänkte o kom På att jag tidigare skrivit en "att göra lista" på bloggen :) men pinsamt nog så erkänner jag att jag inte minns va som va mer än lösa Det sista på köpet av Pippi :O . Tjena minne guldfisk ( som Jasmine alltid säger ).
Så lite så där allmänt då va så måste jag säga att dessa sista dagar har varit riktigt påfrestande :( jag kan liksom inte få lugnt varken vid frukost , middag eller kväll o alltid decibel ... Skrik på hundarna o klagande :/ . Kan denna gång blivit för länge ? Med tanke på att de va här hela jul lovet med. De yngre varken hör mig eller lyssnar till va jag säger ibland . Nu genomgår jag det jag va rädd för. Nu är jag rädd för att inte själv orka ... O det är nära :S.

Fick lite distraktion innan då det blev besök av L o J men snart skulle de hem igen. Idag skedde iallfall något positivt :P . Måndag kommer en tjej som ska köpa "fiffi" ( som jag kallar henne men inte tilltalar Henne med) . Den bruna tiken !!! Så är det bara den svarta o nakna hanen kvar :P. Ett steg närmare bilen :) . Kanske blir det en bil snart :P. Den som jobbarkompisen körde sönder ska vi nog sälja som reservdelsbil eller något?! Inte värd att sälja som hel. Jaja ... Det kommer senare :).
Ne om man skulle sova då kanske ? Är helt slut. Behöver allt energi jag kan få... Men i morgon ska vi till Anki o de så Då kanske jag kan koppla bort o av en stund iallafall . Hoppas på det :P .

Snart blir det ridning o då sticker jag o vännen mot skogs så fort chansen ges :D andas frisk luft .... Känna att man lever...
Kram C

 
 
marianne

marianne

23 februari 2013 01:22

JA du....den där mobilen den lever sitt eget liv, det enda som tröstar är att alla verkar h samma problem. Ibland skäms jag över det jag "klickat" iväg.....vilken stavning...haha...och då ska du veta att jag är dotter tillen språklärarinna som alltid rättade allt men sa och skrev :))

Härligt om ni kommer igång med pållarna nu :) Ljuset ger lite mer energi...tänk att solen faktiskt visat sej ibland :)

Men jag undrar (som vanligt nyfiken), var det inte så att Anki skulle ta hand om Jhons motion? Fick för mej att du skulle ha ansvar för allt utom "det roliga"....inget ont menat men du förstår? Du skulle ta hand om det praktiska och hon motion och så....jag kanske minns fel?.....jag skulle vara glad om nå´n tog allt jobb och jag kunde ägna mej åt att mysa och leka....

Jag har ju sagt tusen ggr att du inte behöver fixa nå´t till Ava...jaja jag vet....rätt ska var rätt....men hon behöver nog inget och jag var med på den där tävlingen bara för att...det var den förstaloch troligtvis den sista bloggtävlingen jag var med på....både jag och Ava är så nöjda med att du vill följa vår vardag så....:)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

23 februari 2013 09:09

Hahaha de har en förmåga att göra det :P
Ja jag vet inte om det beror på ljuset eller va det e men :) känns iallfall bra o vännerna trivs.

Jo sant ... Jag sa Att hon skulle få ta " det roliga" men det va nog mest ironi :P klart hon får jobba honom o gärna visa mer faramfötter än så vore ju tacksamt :D
Man kan inte bara ha utan några droppar svett o tårar .... Stämmer väll rätt bra? Ingen räkmacka här längre :P.

Ja jo :S men jag är den som hade tävlingen , lilla drog er o jag vill att rätt ska va rätt :/ även om det gått månader :S . Efter detta misslyckande så är det slut på tävlingar här :( känns för jävligt att det blev som det blivit med det.

Följer er gladeligen :D
KramC

 
Kerstin

Kerstin

23 februari 2013 09:08

Oj oj, nu låter det verkligen som om det är DU som borde ta det lugnt och andas! Så skönt att få säga det till ngn annan än att alltid få höra det själv!! Ha ha! ;)
Ja, klart du ska rida och koppla bort allt annat, det behövs ju!
Kram och ta det varligt nu.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

23 februari 2013 09:12

Hahahaa.... Ja jäklar ... DU fick det sagt till någon .. Så sant :P annars så ser man det överallt på kommentarer hos dig :D Hahaha .... Jag har nog med slängt en/två med ord om det :P

Ja jag längtar ut...
KramC

 
Emelie

Emelie

23 februari 2013 11:10

Usch vad jobbigt, men gör som en annan, bylta på ridkläderna ut till pållarna och lämna hemmets/tomtens gräns och bara njut :-)

Är inte gubben hemma o kan passa barnen mina så ja ibland är toan bra att gömma sig på och morra lite för sig själv en stund ;-)

Ha en bra dag

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

23 februari 2013 13:09

Hahaha Aaa det är frestande många gånger :P

Hahah... Det brukar jag med göra :P för att få lite lugn o ro iallfall.
KramC

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

23 februari 2013 14:26

Och jag som har undrat och undrat varför du skulle köpa något till Ava ;-p Men nu fattar jag när jag har läst Mariannes kommentar.

Jag kan tänka mig att det inte är lätt att få någon egen tid när ni har barnen hos er. Det går väl i 120km/h hela tiden då. Jag minns när allla våra barn fortfarande bodde hemma, man gjorde inget annat än lagade mat, diskade, städade och tvättade. När en runda var klar var det dags att börja om från början igen...

http://stallskogalund. blogg.se

Cicci & Ebbe

23 februari 2013 22:23

Hahaha Aaa :P ... Fel i planeringen helt må jag säga o käppar i hjulen hela tiden men sagt är sagt :)

Aaaa här går det i ett ... För mig som är ovan så blir det press o stress på hög nivå :/ . A det enda man gör snart :P
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards