bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Äventyr ?!

Av Cicci & Ebbe - 14 februari 2013 23:17

Hela huset o gården är skinande ;) o idag har jag inte ens haft tid Att gå bort till vännerna :( . Gubben har fått matat de mm... Stressen har legat på topp o utvärderingen gick fint . Som jag hade oroat mig . Så jag o snubben som utvärderade snacka vattenpump mm i vårat sovrum :S. Kändes lite konstigt o jag drev med gubben om det efter.

På valpfronten händer en hel del, idag flyttade lillans favorit till göterborg :D Det va ju tänkt att bli ( terra) den svarta men ni vet.... När man ser de så kan man ändra sig miljoner gånger innan man väljer :)
Jag är glad för 2 valpar o 2 jätte bra hem :) . Ikväll ringde en annan o "tinga" en valp tills på måndag . Denna va lite udda o kändes lite konstigt. ( jag dömmer ingen innan bevis ) . Ville vi skulle hämta henne o hennes sambo i Töreboda station så skulle de ( har de fått för sig) stanna hemma hos oss tills deras tåg går o då ska vi kör de tillbaka :O Va tror folk ? Vill väll inte ha in 2 okända o sitta hos oss hela dagen :/ . Ne fasen ... Vi har en hel gård o ta hand om o skulle inte tro att jag lämnar okänt folk i vårat hus Inte.
Ska nog lösa detta!!

I morgon ska gubben tillbaka till jobbet då :) . Blev så att han fick ta ett lån för att köpa en ny bil :S kan inte vänta . På söndag ska han/ vi hämta barnen :) o då måste han kunna köra .

Alla hjärtans dag idag då :P ne vi gjorde inget speciellt :) Hade fullt upp ändå :P . Tråkigt men sant! O ni???
Har lagt oss tidigt idag , helt slutkörda . Jag har kollat på film ( sex and the city 2 ) o skrattat i min ensamhet i mörkret :D så nu har jag gått igenom hela serien o båda filmerna :( o så är det slut . Räddningen är nära för idag fick jag mail om att böckerna va packade o klara :) . Avslappning .... Jag längtar! Ska nog beställa lite fler :P , dax att köpa en hylla enbart för böcker kanske :). Inreda vid den öppna spisen här i sovrummet? Myyyys!!

Jaha fredag i morgon då... Känns konstigt för min skalle är inställd på måndag men det blir väll så när gubben varit hemma mitt i veckan kan jag tro. Nu har han en helg av arbete framför sig o barn :D .

Ne om jag skulle försöka läsa de bloggar jag följer kanske ;) har varit helkass på det nu det sista . Sorry!! Lovar att bättra mig .
Nu ett glas cola ..
KramC

 
 
marianne

marianne

15 februari 2013 09:03

Haha...vilken rolig valpspekulant :) Det kanske ordnar sej på nåt sätt ändå?!

Alla hjärtans dag ja, är det inte nå´t handlarna har förstorat upp? Varför ska men "fira" sina närmaste en dag om året? kan man inte "fira" alla varje dag? Jag ligger ju fortfarnade sjuk så här var det ialla fall ingen skillnad.....jag stoppade i mej några ibumetin så jag orkade duscha och bädda rent och janne gjorde natchos så visade vi vår kärlek :))

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

15 februari 2013 09:08

Haha... Ja det ordnar sig! :D ( får man hoppas)

Hahah ne aldrig va ;) ... Hjärtan o nallar överallt :D men måste ju säga att det ger själva affären ett litet "lyft" ändå :)
Ja jag tänker lite så med...varför just bara en dag ?

Låter som en ganska lugn o mysig dag ändå :) ( om man bortser ifrån ibumetin) haha..
Kram C

 
Emelie

Emelie

15 februari 2013 14:44

Ja inte bara finns det tokiga/konstiga hästmännsiskor, de finns tydligen även inom hundletarmänniskor, de kommer vi nog tyvärr aldrig undan de där få konstiga människor som man undrar om de egentligen ska ha djur överhuvudtaget:-)

Va skönt att ha ett skinande hem/gård hade jag oxå velat ha, visserligen får vännerna djuren stå vid sidan om, men det dör de inte av ngn gång ibland, kanske sugen på att fortsätta här hemma hos mig ???:-) Skämt o sido, ja vet inte riktigt hur alla hinner med allt för de gör inte jag iaf :-) Ja ja man lever ju bara en gång :-)

Ha en go dag

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

15 februari 2013 14:51

Hahah håller med..
Jag sliter röven av mig med att städa o missar allt roliga :/

Kanske skulle byta o låta huset städa Sig självt ;)
Ja visst jag kommer :P Hahaha... Ne fy ... Inser att jag lägger all min livstid åt att hålla rent . :(
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards