bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Full rulle

Av Cicci & Ebbe - 14 februari 2013 00:13

Vilken dag , vilken kväll ... Vet ni va jag ägnat tiden till? Röja i stall , mocka , borsta ... Anki har sopat hela logen o vi ströa lösdriften . Nu står städning på nästa :/ . Hmm... I kväll :S !!
I morgon kommer en gubbe hit o ska utvärdera gården :). Då den ska vandra vidare i ägo här snart så ... Gäller att ha ordning o reda då de ska gå över mark , hus o stall.
Jag kunde iallafall va glad år att få slita röven av mig ute ikväll :D då tog gubben det värsta av städningen o jag slapp "städa" i den bemärkelsen som jag annars hade fått. Sen blir det städa ännu mera i morgon bitti :P. Lilla ska ju väckas kl 7 o kl 10 kommer de. Mattorna ska på golv :) o jag har även putsat en del av rutorna :O ( självklart inne ) .
Lilla stensover nu ... Hon avsluta kvällen med att leka i snön innan vi nyligen körde Anki hem :). Idag har det varit debut i stallet med :P , jag satte på EMRIKI grimman ( det är första gången han har en på sig) . Som jag sagt tidigare , vi stressar lugnt :D.

Måste berätta om vår bil :(.
Man kan Inge bli mer än förbannad faktiskt ! Han måste trott att den va plog :O. Va som är sönder - topplockspackningen , vattenpumpen , oljepumpen o inte nog med det så har något hänt med framvagnen. Kanske inte så konstigt om man lyssna på gubbens beskrivning hur bilen stod ! :/
Var ska detta sluta då?
Jobbarkompisen skrev att han inte skulle svara mer när jag ställde han mot väggen men än är det inte över. Man lånar inte en bil o kör sönder o sen skyller på den sjuka anledning - det va ingen som sa åt mig att jag inte kunde köra den vägen :O . Ne han tog sig över en stor vall eller genom vid vägens kant så va trodde den dumskallen ?! :S

I morgon blir en full smockad dag :) , först dagis sen utvärdering o sen hämta lilla o så kommer de som ska köpa valpen .... O så vill jag hinna med vännerna mellan allt , helst ett par gånger :D
KramC

 
 
Ingen bild

ulrika

14 februari 2013 07:03

Glöm inte andas! Ska gården värderas? Ska ni flytta?

Cicci & Ebbe

14 februari 2013 08:05

Haha ... Nej :D
Här ifrån kan man inte flytta :)
KramC

 
marianne

marianne

14 februari 2013 08:52

Nu får du förklara värderingen, om ni inte ska flytta men den ska "vandra vidare i ägo" vad betyder det? Är det er gård eller hyr ni den? I såfall, är det ni som ska köpa den? Jag fattar inte....nu får du förklara :)
Så då är alla valparna sålda nu? Skönt, eller?
Varför hade kompisen lånat bilen? Har han inget körkort eller? Eftersom han inte verkar fatta hur/var men kan köra....eller inte ville köra på den riktiga vägen....
Lite dåligt att inte ens ta ansvar för vad han haft sönder, men det är ju oftast så, därför ska man inte låna ut sina bilar....min åsikt ;)

Sv:Jobbigt med din kisse som kände sej så otrygg i andras sällskap, men jag tror det är extremt svårt med hittekatter, att få dom riktigt trygga,dom har så mycket instinkter, så där hade ni gjort ett bra jobb att få den trygg med dej och sonen iaf.

Ja lite galet var det allt med den där pållen jag hade, det är inte förrän sista vurpan med B (inte den som gav mej blåögat) som jag börjat bli försiktig och förstå hur farligt det egentligen kan bli.

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

14 februari 2013 10:33

Vi hyr hela alltet av gubbens chef o han lämnar över gården med allt till pojken hans :D
Arv :)

Ja du ... Detta med bilen är en bra fråga - varför? Men han hade tänkt köpa den när vi ska sälja den senare så de bytte för några dagar då jobbarkompisen va så angelägen om att köra den istället för sin egen!
Kan förstå det för hans merca får man knappt plats i :/ . Slutade tyvärr rent svinigt. Jo han har körkort ... Har ingen förklaring på - VARFÖR han valde att ta den vägen ( närmare ?!)

Ja man kan aldrig va 1000 :/ även om de är världens godaste
kram C

 
Emelie

Emelie

14 februari 2013 11:28

Låter som en dag som man helst vill ska ta slut och önskan om att kvällen ska komma direkt :-)

Glöm inte pausa med iaf en kopp kaffe emellanåt.

Lycka till med dagen

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

14 februari 2013 12:10

Ja det kan man lugnt säga :)
Ja någon kaffe kommer emellan men hinner kallna o jag förstår inte det ;)
Tack !!
kram C

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

14 februari 2013 13:35

Oj vilken dag! Och inte blir det lugnare i dag heller....Men det är alltid roligt att få fint överallt :-)

Men vilken tokig en som kör sönder eran bil!!! Jag skulle bli galen. Vad säger Ebbe om det hela då?

Vad skönt att det börjar bli lite ruljangs på valparna! Man vill ju få dem sålda när de är små, hinner de bli vuxna blir de ju lite mindre attraktiva för köparna.

Lycka till med allt i dag!

http://stallskogalund. blogg.se

Cicci & Ebbe

14 februari 2013 14:56

Va han säger... Jo att han inte vill ha med honom o göra igen. :/ förstår det då han vägrar o ta sitt ansvar !!

Ja nu är det städat o fint överallt :D känns underbart :)
Man är glad åt alla ansträngningar nu men då va det mindre kul :D

Ja det börjar hända lite på valpfronten :) hoppas de snart blir sålda allihopa .
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards