bonnaliv

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Kakan efter baket ;)

Av Cicci & Ebbe - 10 februari 2013 15:45

Alltså detta handlar Inte om bakning :D ne då... Helgen!!

Tycker som vanligt att helgerna går snabbt förbi men med tanke på att vi bara får hela lördagen så är det kanske inte konstigt :). Fredag minns jag inte riktigt va vi gjorde , va nog inget speciellt då kanske . De hämtades kl 16 så de va ju här ganska sent ( 1,5 timma resa) .
Lördagen va smockad av roliga saker o något jag sent lär glömma va när lilla ( minstingen) loke åt EN HEL pizza innan alla andra ens hunnit med en halv :D
Idag ... Ja idag har det varit som i fredags , inte hunnit med något :S . Tråkigt att tiderna är lagda så dumt ! Blev lite snabbt ut till stall o hästar o en tårta (igen) o Jasmine gjorde negerbollar ( får man säga så eller är det chokladbollar som gäller?) . Sen va det dax att åka :( . Något som jag lär leva på länge efter denna helg är iallafall kramen :D . Loke kom fram utan förvarning o ställde sig o kramade mig när jag va på väg att gå för att hämta in ved :D . För er som gått igenom detta med anpassning o känslosvall o allt va det är när det gäller att få bonusbarn vet nog hur känslan va . (?!) jag blev helt ställd men när skallen kvickna till så klappa jag om honom :) Värre vore om jag bara blivit såendes o han gått o funderat på det ! Jag blev JÄTTE GLAD av den söta gest :)

Nu är de alla på vägen , på rull hem men snart har de sportlov - då kommer de igen :) . Nästa vecka , helgen tror jag det va tal om att de ska hämtas ( söndag) . Hoppas att vi tills dess har fått sålt våra valpar så vi kan köpa den efterlängtade bilen med 7 platsen:) så jag o lilla får följa med o hämta dem . Så vi kan åka ut på fler äventyr när de är här :D

En bra barnhelg :D , fler sånna tack! :)
KramC

 
 
Emelie

Emelie

10 februari 2013 18:12

Underbart när helgen försvinner i ett nafs :-)
Önskar helgen vore lika lång som vardagarna :-) Tänk så mkt man hade fått gjort, nja eller kanske inte !??!

O varje lite gest kan betyda så mkt, har inga bonusbarn så kan bara tänka mig hur mkt det betyder. Men när "små" barn visar på sitt sätt gillandet är det värt GULD oavsett om det är bonusbarn eller ens egna.

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

10 februari 2013 18:26

Haha ja helgerna ska va för att koppla av men då stressar man nästan mer för att hinna allt man planerar in istället :P

Ja det är sant ... Barn e underbara :)
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards