bonnaliv

Alla inlägg under mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 16:06

Ikväll kl 21.00 på svt 1 ..
Oseriösa handlare ! Detta ska iallfall jag kolla på ikväll :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 15:42

Helt galet!! Jag vill skaffa råtta men skriker o springer benen av mig när en mus trillar ut ur skåpet!! Hahaha.... Nu kommer våren här!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 13:00

Hur svag är man inte den dag man går emot sina egna principer bara för att följa strömmen? Man tycker man har mer makt i sitt ord pga alla som står bakom en ! Tänk detta stöter man på nog hela livet!!?? Från skola till vuxen ålder . Man ser det i bloggvärlden o vardagen ! Alla läsare som läser varandras bloggar håller samman o stör sig en på en så hänger resten på. Vardagen - någon som stör sig på en , ja då måste de andra med hänga på o gör man inte som andra ja då blir man offer själv! :/ sjukt !!!

Vända kappan efter vinden är det fegaste av beteende , falskaste med!
Stå upp för dig själv o skit i andra .. Säg dina egna ord än andras ...

Detta inlägg grundar sig på noll o inget.. Bara va i min tanke!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 12:27

Tycker det är synd att det ser ut så här på hästmarknaden :( men det är oundvikligt ... Dessa som får vandra till olika ägare!
Har under de år vi haft häst tagit oss an några av dessa ( ja inte de på annonserna men som en gång va där) . Önskar vi kunde fortsätta o hade tid o ork för det. Synd att många skaffar häst vår/ sommar men när sen grönbetet är dårligt så inser de att råd inte fanns , borde man inte tänka ett steg längre? För varje gång en häst tvingas bryta upp o flytta , lämna kompisar o lära nya rutiner så skadar man dess psykiska mående :( . Man kanske tycker man gjorde en tjänst o ge hem ett tag men den som valde att ge hem för kortare tid kan nog inte inse den skada o stress man sen gett, att man själv deltog i detta med att bryta ner en levande varelse


Gör som vi gjort ... Ta er an en av dessa o ge dem ett bestående hem !
Tycker så synd om de som inget annat får göra i sitt liv än o byta stall o ägare :(
KramC


Man kan alltid hoppas !OBS)länkningen krånglar så sök på skänkes i sökrutan då den länka till helt FEL annonser :/ http://hastmarknad.hastnet.se/sok/adv.so...ok/adv.soklistan.php

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 09:03

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=702890&inriktning=&typ=

Billig o fin !! Bara det borde dra intresse?
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 08:50

Tänk va vännerna nöjer sig snabbt nu mera :) kvar ligger foder o de har gått ner till andra änden av hagen :O . Tänk att de äntligen (ALLA) blivit fullt medvetna om att foder kommer o att man inte behöver stress i sig . :D . Jhon har sina dagar men vi vet att det kommer ge med Sig när han inser att han inte behöver konkurrera om maten , vissa dagar så tar han det hela med ro :) . Man får ge tid för att ingå i flock från att haft granne är inget som är gjort på 2 röda . Hittills Finns en han kan dela hög med o det är Hia :). Men idag har de alla ätit , blivit nöjda o gått som hel flock neråt igen :D vissa dagar gör en överlycklig inombords o de som inte riktigt förstå denna glädje över lämnat foder hahah ... Jag begär inte förståelse heller !!

Nu är lilla på dagis , jag eldar o gubben ger får o kaniner :P han åker tillbaka till jobbet efter vi hämtat hem min stjärna :)
KramC
Lånade en så vacker bild...

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2013 08:06

Tänk att bara frukost kan va ett helt dagsverk :O vissa mornar vägrar lilla helt o man får truga , leka i ... Den som sa att skaffa barn skulle va en lek :/ denne får nog tänka om! Vilken tid det tar o va det kräver av en :) men jag älskar att va mamma till min lilla ängel. <3

Idag innan dagen rullar igång kallar verkligheten då :( . Som så många dagar innan önskar jag att jag slapp - städning!! Jag kan erkänna att jag IBLAND kan tycka att det är kul men det beror massa på humör o allt runt omkring. Solen skiner vilket ger en falsk känsla av vår tills man öppnar dörren :P. Jag får helt enkelt elda så det blir varm o få kroppen att reagera positivt på solen ihop med värmen :D ibland måste man lura sina sinnen! Gör aldrig du det? Tänk att barnen lämnade åter igen ett bombnedslag o jag behåller dörren in dit stängd. Kan inte se röran! Tycker att de är stora nog o inse att man plockar upp efter sig med tanke på hur städat det va när de valde att stöka ner :S. Gubben skulle ta det men än står det i röra som när de åkte :( . Jag vägrar!!!! Jag tänker inte städa efter de mer. :D man orkar helt enkelt inte o det gör att man tappar humöret :/.

Vårat sovrum skriker efter lite lyft ... Men frågan är om jag hinner dit? Alltid är det något som tar tiden o det förblir ostädat !
Ja mina vänner detta är vardagsmat här o jag gör allt annat än njuter av det :P mellan varven .
KramC
God morgon

Av Cicci & Ebbe - 13 mars 2013 23:29

Med blåsten utanför rutan o tanken på vännerna så ska jag ta kväll , lägga mig . Hundarna har tagit plats i sofforna :) o nu sover hela huset . Jag själv sitter fast vid tv.n framför något om kyrkan o dess försäljning av marker ! Hahaha .... Helt otroligt men sant! Brist på annat o göra kanske ?

I morgon vankas det dagis o sen ska lilla med sin kusin prova på detta med lek/ pyssel o sång i församlingshemmet :/ . Det andra va på måndagar o detta är torsdagar kl 18 - ( beroende på) ... Det som fick mig att verkligen testa detta på torsdagar va att hennes dagisfröken är en av "ledarna" o sen är ofta min bror med . Han bor nämligen över , lägenhet i samma hus . Hmm.... Märks om lilla tycker det är kul i morgon! Är trotts allt för hennes skull.

För mig / oss i morgon då? Jo det vankas häst med Anki :D
Exakt va som står på schemat vet jag inte än men :) det ska nog bli trevligt . Alltid trevligt me gott sällskap , djur som människa :D .
Så med dessa positiva ord tar jag o styr stegen uppåt , mot säng. God natt alla där ute , skänker en extra tanke till de hemlösa o hoppas våren snart infinner sig ( lite lättare livssituation !!!)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards