bonnaliv

Alla inlägg under november 2012

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2012 08:58

God morgon :) lilla är på dagis o med henne skulle självklart Oskar så idag har han lämnat av henne :P. Sitter o snörvlar o fryser , Foppa utan strumpor :/ låter det bra? Ne kanske inte i daxläget men så blev det i all hast. Hia o crème är ute o i stallet står Pippi o cissan o äter medans jag ska klämma min morgonkaffe :) . Sen blir det att klä sig o ut o slita :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 november 2012 22:07

Vilken dag :/ ... Oron har varit på topp över detta med gubben o hans barn , mötet... men nu är det avklarat ... Nu är nästa :/ ... Han ska dit igen o fika med barnen , lära känna dem igen o fikan är med socialen . Okey kanske inte så konstigt MEN sen kommer kruxet :S då han sen ska ha dem hemma en helg i månaden ( till o börja med) ... Att de kräver tele kontakt :O - PANIK! Rädslan att hon ska börja igen , alla sjuka psykiska "lekar" o att hon har alla chanser i världen o jobba på att förstöra , ödelägga livet för oss igen :( . Jag vet att en gång till är en gång till FÖR MYCKET... För mig ! Man ska inte måla fan på väggen sägs det men det är väldigt enkelt då det handlar om en människa som denne . Så skit samma just nu.. Måste berätta om när lilla fick sin hund , när vi åkte till I o K o hämtade Oskar . Då blev vi stannade av en tokig ( rent ut sagt) ÄLGARÅS TANT! Hon ville lifta med oss o hade en gammal gubbe i släp med kasse han knappt klara bära men gubben mi sa nej. Då kallar hon oss taskiga o säger till gubben att vi är elakt folk som bara vill va taskiga :O . Men herre Gud... Bara se henne va skrämmande , ska de då sitta Brevid vår lilla? Jag dömer aldrig människor så men dessa ska man nog inte beblanda sig med alls . Känner en som hyrt av dem! Gaaaaaleet!!! Hon va ju otrevlig på sitt sätt kan jag lova med att nästan tvinga sig in i bilen! Jaha.. Vi fortsätter på Oskar fronten då :) . 2 olyckor inne , en av varje !! Men man kan Inge klandra honom för det , allt nytt o lämnat mamma o syskon - att bara bli uppryckt på det viset ! Fy på oss ;). Han verkar må bra iallafall :). Ätit lite , leker som bara fan med lilla o är hur go som hellst . Det värsta är väll att jag fått frysa en massa då lilla skulle ut o gå med honom o kissa flera gånger i timmen :D . Tar sitt ansvar ;) . Hon brinner verkligen för den lille , hennes lilla gubbe som hon säger o som hon idag så stolt visade upp för kusin , moster o häxtant :P .. Ne då söta Anki! :) "oskarfeonten" helt OK ! :D kan jag med glädje säga . Så då .. Hia då? Hon funkar klockrent med crème :) o har bevisat att hage utan ström ( som den lille e ) funkar med henne. Hon är nöjd me livet! Hon har nog fått gubbens fulla intresse iallafall då han spenderat dagen i stallet med oss ( kvällen då) o hon finner sig i hans närvaro med. Kul kul :D . Hon har bara visat bra sidor än :) o på torsdag kommer väll det stora "provet" . Hur de funkar ihop i sadel o ridning då vi ska ge oss ut på en vända. Hoppas självklart att hon sköter sig där med .
Kvällen då ... Gubben kom hem , käkade lite o va sen ute i stallet. Matade, borstade , myste o bara umgicks :). Aaaa mockade med för o inte glömma det :P . De e jag noga med då de e inne . Alla va dyngesura då det öste ner ute tidigare men nu har det täcke o nyhalmade boxar att gotta sig i. Idag va gubben GODISFARBROR där ute Hahaha.. Han som hela tiden säger att godis är till för beröm o inte för att klema bort med Hahaha... Ja nu kan han ju slänga det i vägga :P. Vet inte ens om han tänkte på det själv :) , han va nog bara så glad i dem :) o i sin Hia . Ja det e underbart att se o jag blir. Ståendes o kommer på mig själv med Att bara stå o se på dem tillsammans . Jaja.. Nu är de som va här iallafall hemma o nu sover mina 2 SOM VANLIGT. Själv sitter jag här o inte vet riktigt va jag ska göra förutom att ta upp bröd ur frysen :/ . Krypa ner jag med kanske ? Hmmm... Kanske! Får se va som känns lockande men nu ska jag ta en macka o göra mig redo iallafall för säng :P hahaha.. Lutar nog kanske tvärt mot det :)
God natt alla söta
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 november 2012 17:17

Maten står färdig , snart gammal på spisen medans folket segar i hova där gubben nu är för att hämta de. Hur mötet har gått ?? :/ ja det skulle jag gärna vilja veta men jag antar att alla andra vet innan va jag kan förvänta mig i livet , framtiden . Lite surt känns det ! Mörkret har lagt sig över våra marker o ja det ska bli kul att hämta in de hästarna som ska in i mörkret . Konstigt att ens liv ska anpassas helt o hållet efter alla andra . Annars så med Oskar går det bara bra. Han har väll gnällt lite ( Hahaha hela tiden) så länge man Inte leker med honom men lillan har varit flitig . :D En go liten kille ! Nu skrev gubben att de e på väg... Äntligen !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 november 2012 13:45

Gubben åkte nyss iväg mot skara :/ o min oro gnager men kanske inte lika intensivt som innan . Huset är fullt av skratt , lilla leker med Oskar o Hannes skratt får mig tårögd. Tror inte hon riktigt förstod först att han va hennes :) men nu är de oskiljaktiga :D . Sitter här o lyssnar till dem , funderar på del hela ... Vi har släppt ut crème o Hia i en hage så de kan bekanta sig , förhoppningsvis har de varann att ty sig till sen. Än så länge går allt bra på den fronten :) hon e förbannat vacker vår Hia !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 november 2012 13:25

Inget som va planerat men nu blev det som det blev . Hej o hå... Då är det ännu en hund mer i familjen. Säg hej till -Oskar , lillans egna . Nu behöver hon inte längre gråta varje gång vi lämnar I o K :D
Bremer accepterade honom direkt , gizze lite feg o Selma som vanligt vägrar men det kommer :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 22:50

När jag tänker efter så händer för mycket just nu , för snabbt o allt packat på varannat ! I morgon har gubben möte om sina barn o jag mår illa av oro! ( För en massa olika saker ) Den 9-de nov kl 10 kommer de som ska berätta mer om detta med fosterbarn , sparka in oss i frågan o allvaret - en gång för alla !? Sker så mycket som för mitt oroade inre till kaos . Tankar , funderingar ... Oro för saker sen gammalt ... Att det ska dras upp igen :(. Hinner inte släppa oron för en sak innan en annan tar plats :/ men det kanske är så det är . Livet drar på o jag bara dras med o knappt hinne hämta andan. Det e press av alla dess slag o jag börjar tvivla på mig själv. Kommer jag stå pall ? Hur kommer livet se ut med huset fullt av ungar , känna att en familj ska blandas samman med en annan som det blir med 4 barn från hans tidigare liv??? Jag minns den gången jag spenderade en helg med dem för några år sen o jag minns hur förbannat fel allt va . Jag låg på rummet för att jag inte passade in .. De hade ett eget liv. Hans stora är nu 14 ... Hur ska vi komma överens ? Angel... Hur kommer allt påverka henne? För henne är pappa HENNES pappa o inte delat honom med någon annan tidigare :/ . Kommer jag stå ut med att höra människans namn ( som jag avskyr mest på jorden ) i mitt hem? Min son? När kommer han in i all röra av ungar .. När mamma har tiden över? När gubben min tänker tanken på att köra mig till honom kanske ? Klarar jag se en familj återförenas medans min egen slås i bitar ? Helvete ... Jag vet inte !! Är jag så redo som jag trodde eller va det paniken som flög in? Fosterbarn... Klart att jag fortfarande vill men hur kommer man möta dem i dörren?! Slutkörd , sönderstressad o uppgiven? Jag oroar mig som galet ..
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2012 21:06

Några av massa bilder , en älskad bagge :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards