bonnaliv

Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Galopptokiga jag

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 11:36

Vet ni hur mina rundor ser ut? Va har jag häst för ? Ja inte för att flyga fram ! När jag rider är Det skritt , blandat med kortare trav !! Galopp gillar jag inte ens , för mig går det för snabbt även om jag släppte Pippi här om dagen så hon fick springa ut lite . När jag väl ens använder mig av galopp så är det endast korta bitar om ens jag använder det.
Jag skaffa mig häst för just detta med att ta mina skogspromenader som är tjusningen med Det hela . Att arbeta från mark o bygga band , NH o så älskar jag de vackra skapelser de är.
Jag älskar att arbeta med dem , lära känna deras helt olika personligheter . Man kan säga att jag är elak visst om man anser det men jag tvingar aldrig min vän till saker , tragglar inte heller en massa stilsteg för att jag själv går igång det. Ratar användning av piskor mm o låter min vän ridas narurligt utan massa krimskrams för böjning på hals mm... Jag gnäller inte på de som rider engelst / dressyr men tänk att de är väldigt snabba på att gnälla när de stöter på någon som inte rider enligt deras sätt. Jag går varken från böcker eller ridskola , jag använder mig av sunt förnuft ( även om man nu tror annat) o va gubben lärt mig om western . Ja må ha lärt mig en del o lyckats då jag på egna ben skolat om Pippi som tidigare tävlade hopp o dressyr . Jag kräver inte att de ska jobba sig svettiga .. Jag gnäller inte Helle när jag möter någon som gör det. Deras häst , deras ansvar mm . Jag har lärt mig att sköta mitt eget o låta andra handha o rida som de vill.

Jag kan gärna stämplas galoppgalen men galoppen tycker jag att mina vänner kan ta då de känner för det Som de gör i hagen där av en anledning till dessa arialer på hage . Just för att de ska kunna springa ut när de vill!!
Alla tänker olika , alla följer inte böcker .. Jag följer min vän , va som funkar för oss o det behöver inte passa andra för det är vi som ska trivas med det!!
Kramc

 
 
Ingen bild

Hia

2 mars 2013 13:38

Tycker jag låter jätte bra,, både för ryttare o häst!!!

 
Ingen bild

ulrika

2 mars 2013 21:51

Vet du, jag hade aldrig lämnat Isabella till er om det inte känts bra, och jag hade definitivt inte sålt henne. Men med dig och med er hästhållning kändes det (och känns fortfarande!) så JÄTTERÄTT. Hon kunde inte fått det bättre och jag är övertygad om att ni knappast sliter ut dem :=) Inga av dem :=)

Cicci & Ebbe

2 mars 2013 23:24

Tack :D
För jag fick höra att denne inte för något kunde fatta hur man kunde lämna en häst till mig :/ .
Du om någon vet som många andra hur mycket Pippi betyder för mig , ja de andra vännerna med :)
Blir så förbannat upprörd när de tar en del de läser o drar egna slutsatser o förvärrar ALLT o gärna ännu mer om hästar jag inte kan ansvara för :/ .

Tack för dina ord .. För dina ord o några till är viktigast!! :)
Kram C

 
Ingen bild

Ulrika

3 mars 2013 07:47

Jag kan ju säga att jag red henne bra mycket hårdare, vad det gäller krav på form och sånt. Det du gör med henne är perfekt för vad hon klarar kroppsligen, bara nyttigt. Stå på dig! Det är bara du som vet vad du gör

Cicci & Ebbe

3 mars 2013 08:13

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards