bonnaliv

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Lodjursnojja o på hugget

Av Cicci & Ebbe - 26 mars 2013 23:22

Ibland önskar jag att man kunde stänga av!! Alltså allt negativt , hålla det ifrån sig men Det är svårt!
Ibland önskar jag Att jag va "blind" i vissa saker ... För just nu ser jag saker o jag kan inte låta bli att fundera .

God kväll alla som än läser min/ vår blogg :) ( jag tror alla de "gamla" läsare försvunnit o bytts mot nya )
Idag har det varit en till början bra dag men idag har det varit irritation o sura miner på gården :/ alltid så förbannat tråkigt !
Beställde hem något förbannat bra idag :D . Tycker Det är På tiden att komma igång med lilla o ridning. :) RIDHJÄLM!! har trillat runt på ett flertal sidor o fann till min glädje Att det finns en sida som säljer 10kg-lådor.. Hästgodis i olika smaker som vanilj , kanel o morot mm o priset va bara 299 kr st/ lådan . :D morot låter tilltalande o jag tror att jag ska ge mig på det en dag , beställa hem :) Köper ju just nu dessa 1kg?? påsarna :S o de håller väll ett tag men de har förmågan att ta slut i otid. :P

Idag messade E med F o fråga om en tur :) men jag fick tyvärr hoppa för MENINGEN va att vi skulle åka o handla men men... Så blev det inte i slutänden ! (Ni vet F den svettiga o sååå stackars hästen som är fullt frisk men måste va såååå sjuk ) . Just nu känns det för jävligt rent utsagt o ha sagt nej när man ändå blev sittandes hemma sen några timmar senare :( hämtade Anki men inte fick vi mycket gjort .. Har en unge <3 som har blivit så förbannat jobbig i maten så man fick truga o muta henne upp mot 2 timmar :/ . Förbannat tråkigt o frustrerande .... Men vi tog en vända o räknade över vännerna , fodra mm .. Ja ni vet :) de där måsten som finns med :P Lodjuret?? Va ikväll nära gården så vi stängde till fåren o kaniner , gav ballerina o gänget extra för att de skulle äta o va tysta länge . Fick för mig att herr o fru lo kan höra dem annars om de går runt mm :O o göra tappra försök med att få upp den igentryckta men ej stängda dörren . Går inte stänga sen vi satte dit grinden o nätet över . Håll era tummar med oss att de inte va på jakt :) ÖSTE UT till vännerna med :) o så att de står i ganska samlad klunga för även när det gäller dem så blir jag orolig :S
( ligger med spetsade öron efter ljud ) .

Ne dagen har varit så innehålls lös så Det är fan inte sant :( men i morgon blir det roligare . Förhoppningsvis kommer internetet o så kommer paketet jag trodde skulle komma idag :P här ska brännas loss i markerna om jag bara släpper spärren o vågar mig på att leka galet :D

Idag hade vi + 5 på eftermiddagen :) o jag vet att morgondagen ska bli varmare :D jublar !! Men än ligge snö kvar o blask , kvällen blir rena isgatan :/ men men.. Snart !!
Fodret beställt o på väg o efter påskhelgen dyker en pall ner på gården :)

Lite blandat idag o alldeles för lite djur.. Ne ändring på detta !!
Kram C
God natt

 
 
Emelie

Emelie

27 mars 2013 00:08

O jag lider med dig och vet precis hur frusterande och tråkigt det kan vara när man inte hinner/får gjort det man kanske innerst inne vill och bara blir sittandes på baken.

Som tur är, kommer en ny dag med lite ny energi och man lär ju så länge man lever och vad tusan gör det om man ligger på latsidan en dag eller två ?????

Och jag håller tummarna att de vilda djuren håller sig borta
från gård och vänner!

kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

27 mars 2013 05:35

Hmm :( man blir liksom besviken på sig själv när det blir helt fel . Hahaha positiv energi , det tackar man för :P ja sant ... Va gör då det ? :)

Tack tack .... Dessa djur börjar komma för nära än att man ska njuta av dem som vackra , som innan . :/ När de börjar komma närmre än man önskar dem då e det illa .
Hoppas me att de håller sig på avstånd men verkar som de är hungriga
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards