bonnaliv

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Det blir bara bättre

Av Cicci & Ebbe - 5 mars 2013 21:14

Jaha kväll... Dagen har gått fort när man haft kul ;). Fixat med staket då tråden längst ner hade gått åt helvete med all snö :O på vissa ställen . Packat Ikeasäckar me tvätt , 3 överfulla närmare bestämt då vi inte fått loss kärran så vi kunnat lämna in tvättmaskinen på lagning . ( ja ni ska inte tro att jag vill lära mig en ny när jag väl börjat lära mig denna kära jag har ) haha... Så nu vet jag va min mamma fått göra senaste timmarna :P !!
I morgon ska jag rida .. SJÄLV med min vän !! Hon är alltid mer lyhörd när vi är ensamma :D , ja jag har faktiskt ridit henne själv ut , behöver inte alltid ha de andra med :O även om en del kan tro det. Har spenderat sista tiden med att diskutera om bosal med gubben :) o gissa om jag längtar tills i morgon. Gubben ska göra ett till mig :D Det intressanta med detta är hur min älskade vän ska svara på det :) Jag blir inte besviken om det krävs mer träning då jag är fullt medveten om att inget funkar 100% felfritt på första försöken :) . Här stressar vi lugnt ! Ska bli såååå kul.... Vi drar ner sakta men säkert på olika saker ..nästa bettet :D fan o plåga sin vän med metall i käften :P. Hahahah.. Att ni kan med ;) . ( skämt) Som ni kanske sett så har jag slängt in lite hästiga länkar på bloggen :D , fler kommer :) . Nyast i länkarna är western :) o där finner man massa kul för den som gillar det.

Längtar nu mer än någonsin efter att snön ska försvinna o att det torkar upp lite :) ska bli roligare o träna med Pippi , flera moment . Där av hoppas jag på ridhuset till nästa vinter :D så vi får ordning o kan "leka" vintrarna igenom. Leka är för mig när både jag o vän har kul , behöver inte gå hårt till alls !! ( ville bara påpeka det) leta godis kan va kul det med !!!
Längtar längtar ...kram C

 
 
Ingen bild

ulrika

6 mars 2013 07:10

Det går säkert bra! Hon är ju van att gå på hackamore :=)

Cicci & Ebbe

6 mars 2013 07:49

Hahaha då så :P då kommer det nog gå som en dans :D , hur är hon på hackamore ?? Vill rida med så lite som går men med bra respons från henne :)
KraM C

 
Kerstin

Kerstin

7 mars 2013 08:31

Tycker oftast de går bättre med bettlösa alternativ, säkerligen eftersom de inte behöver streta emot ryttarens hand lika mycket. ;) Annars så såg jag en film om hur känslig hästens nos är, så att rida med repgrimma, sidepull mm är inte alltid lindrigare, jag står fast vid mitt älskade uttryck "Inget bett är skarpare än ryttarens hand". :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

7 mars 2013 08:36

Ja det är det jag med grunnar väldigt på , just detta med tex rep =vasst . Jag vill ju rida min vän men minsta möjliga risk för varken ont över nos eller i mun från bett . Som du säger inget bett är skarpare än ryttarens hand :) o jag är inte den som sliter o drar utan använder små , näst intill mesiga hjälper så det för den saken ska nog gå med det mesta . Det viktiga är att det ska passa henne :D
KramC

 
Kerstin

Kerstin

7 mars 2013 15:52

Man kan ju klä in repet med lammskinn eller ngt annat ludd om man vill, det har jag gjort på min sidepull. Funktionen blir ju den samma. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

7 mars 2013 16:29

Ja precis va min gubbe ska göra :) har mocka o skinn :D så han ska göra ett ganska mjukt
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards