bonnaliv

Alla inlägg under mars 2013

Av Cicci & Ebbe - 3 mars 2013 11:34

Idag , förmiddag ska jag viga ett par timmar till o rensa ur lillans rum på "gamla" leksaker :) ställa ordning på hennes älskade hästar hon fick av ulle o leta stooooor låda o lägga det andra i som hon inte använder . Ska ut i uthusen! Ska kika på en del träbitar o se om man kan snickra ihop ett stall o ladugård ... Hon älskar verkligen att leka med sina djur o önskar Sig ännu fler :) . Idén fick jag när jag tänkte på va man kan göra för roligt åt henne istället för att köpa o så kan man göra det som man vill att det ska va med .
Största anledningen till denna rensning är att alla leksaker som oftast ligger slängda överallt o att unghundarna gärna tar de ... Fy fy fy!! Synd att det ska förstöras även om hon har noll intresse av det . Hon får nys intressen o det är väll de man försöker fylla med de nya som pussel , målarblock , färger , memo mm ... Dockor ja visst men nja... Inte roliga så länge !

Ne rensa o kika på att göra leken roligare o jag får mindre o plocka o hålla efter :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 3 mars 2013 10:45

Då är tanken på ridhus igång igen . Nu diskuterar gubben med en bekant om det :D . Framtiden ser lovande ut.
KramC

Av Cicci & Ebbe - 3 mars 2013 08:30

Våren har nog verkligen kommit när man vaknar av solen o inte av väckarklockan :) . Känner mig full av energi , positiv sådan . :D Vet att idag är det dagen att lägga tid o kärlek på vänner/ vännen.
Tänk att jag är ganska snopen över hur läget är på bloggen :O o hur snabbt en del börjat tiga ! Va ni alla inblandade( antar ni vet vilka jag talar till ) ?! Eller håller ni varann om ryggen? Jaja... Bekommer mig inte längre men va tvungen att säga va jag märker .
Sträcker ut mig ... Lyssnar till tystnaden i huset :) ibland kan dessa mornar va underbara men det är klart att jag längtar tills lilla slår upp de 2 blå. Härliga tider ligger framför en :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 23:06

För mig är inga ord viktigare än de jag nyligen fick. Trotts att jag vet själv hur vi behandlar våra vänner så känns det ändå fel att få Det ryktet som det ger :/ jag vet att jag inte gör va som sägs men ändå skadar de orden o jag tvekar på hur man ska sköta de rätt om det vi gör är fel. :S Nu är Det så att säkert många av er som snackar använder er av metoder som vi aldrig ens skulle tänka oss göra men jag säger inget om det men ska man snacka hur man behandlar dem så VET JAG o ännu fler att vi aldrig skulle ta till metoder som de som snackar för att driva hästen till det man vill. Bara det säger en del..... Jag vet hur jag älskar våra djur o jag vet att jag aldrig skulle driva någon av dem så hårt så det skulle skada dem. Va nu man grundar det i undrar jag o fantasin måste man ha bra av då man kan skapa sig en sån bild av att läsa delar ur andras liv! Jag tänker inte längre be om ursäkt för hur jag skriver , är inte jag som smutskastar genom att skriva som andra läser o tolkar . Tänker inte Heller kräva en ursäkt för de som anklagar en , beteendet bevisar att de är allt annat än kapabla till att ens säga de orden. Med fantasi nog att kunna smutskasta till den grad så kan man va mer skadlig än bra o ha o göra med !? Idag har jag fått kommentarer som gav mig den ork jag behövde för att från ikväll skita i dessa energi krävande . Varför ska jag må dårligt över snack från någon som Inte ens vet va denne yttrar sig om. Tragiska människor som inte kan lägga tid på att läsa saker o läsa lite till, eller kanske verkligen tänka på va de läser. Nu räcker det med att jag kan använda ett ord så är det en stor grej .. Men läsa mer om det eller fråga om mer info innan man lägger sin dom ?!? Från en min o en detalj ur en ritt kan man inte se hela bilden av hur det gått till .. Ser ju bara hur det kunde va så konstigt att Pippi ( brunstig ) skena efter fakir som är väldigt HINGSTIG !! Utan fakta så red vi hårt , att jag som red Pippi stannade o kissa medans de andra red framför o försvann ... Ne måste ha varit skadligt handhavande , idiotiskt beteende o misskötsel. Jag är glad att jag inte är som er , er jag såg upp till o talade gott om. Skäms över att ha sagt så mycket gott om människor som kan med o bete sig på detta sätt .
Finns det grunder för va man sprider så okey men grunda det på ord utan sammanhang o grunder ???

Ne från i kväll ska jag va stolt över mitt handhavande av vännerna . Jag kan stolt säga att jag delar med mig av en del men fortfarande inte hela livet o varje sekund med djuren för Det behövs inte . Håller Pippi igång o även om jag kanske inte alltid har kunnat rida när jag varit sjuk o så men jag ser dock till att hon inte blir ståendes o tappar kondis mm ... Så pass intresse har jag av va jag antagit mig o tänker ta mitt Ansvar . Jag har ett band med min vän som jag inte behöver förklara för att få stämpel - OK!! Jag vet att det är okey att inte dagligen rida utan att man jobbar med annat även om jag skulle vilja rida henne dagligen o även om det så kan va ibland så rider jag henne inte hårdare för det !!!

Ne tack alla förståndiga människor som kan tänka ett steg längre än va näsan räcker . Jag kan gladeligen läsa hur andra tycker att man ska göra som så skett men jag vet va jag o min häst är i behov av o inte . Varför kräva att någon ska "sätta igång" en häst som man hållt igång på ett eller annat sätt för att man inte läst allt om det? Man kan tro o vilja snällt hjälpa men dock får man lita på ägaren då denne säger som Det är . Inte gå till mothugg o säga att den som handhar djuren dagligen ljuger för alla och sig själv! Hur troligt är det!?
Ne jag vet o många fler med ... Så om ni vill förvränga min sanning så varsegoda ! Jag är den som sitter med sanningen hur ni än gör!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 20:27

4-km hade de innan de Kom hit , ska jag korsförhöra henne hur hon ridit eller? Ibland kanske man ska läsa som det är skrivet o inte försöka analysera o tro sig va besserwisser ..
Är bara så enkelt att låta andra va o leva sitt eget!!!
Trodde bättre om dig o dig o dig med för den delen !!!
//C

Av Cicci & Ebbe - 2 mars 2013 20:09

En sak ska ni lära er ... - läsa! Jag skrev Inte att fakir hade skrittur , då han är förbannat snabb så kan jag inte svara på om de kanske tog en galopp eller trav så ni behöver inte lägga er näsa i det . För att vi rider ut ihop betyder inte att vi rider med varann o precis Brevid heller ! Fråga henne om exakt info istället!! Jag skriver om mig , Pippi o jhon .... Ska ni snoka mer så får jag fint be er göra det på annat ställe för jag kan inte skriva va andra gör!


Kalaset är nu över o för en stund fick jag tänka på annat :) . En glad liten som fick en hel del faktiskt . Det va trevligt när man ändå blev samlade :D
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards