bonnaliv

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Iskallt med varma minnen

Av Cicci & Ebbe - 19 mars 2013 08:00

God morgon i våran frösna värld!!
Va nyss ute med hundarna o såg att klocka ensam står uppe vid stallet :/ kan det va så att hon håller sig nära lösdriften för att föla ?? Hur som så hoppas jag för hennes skull att det drar sig åt plus snarast o håller sig där. Visst man kan ta in henne i stallet men men :S det bästa är att den lilla/lille föds in i flocken så som de andra gjorde . Va så kul när Q hade fått då alla ston hade samlats på lösdriften o någon vakta utanför . :) där stod de o skyddade lille EMRIKI när han kom till världen :D När det gäller så står stona sida vid sida !!

Eldar här för att få upp värme , fröset ända in är känslan av det kalla väder man möter ute :( . Vindarna de små biter en i skinnet , svidande kallt :S brrrrr....
Strax ska lilla till dagis :) ska väll kontakta Anki senare o förbereda henne på en sväng ut till stallet :P
KramC

 
 
Emelie

Emelie

19 mars 2013 08:16

God morgon :-)

Hmmm denna hemska blåst, blåser rakt igenom både hem och hus, brrrr kallt, men för att glädja mig lite så har inte en ena snöflinga synts till och ingen är gladare än jag, måtte de hålla sig väck ;-)

Ha en bra dag och blås inte bort hos vännerna :-)

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

19 mars 2013 08:20

Ja det hoppas jag med för kommer det snö ja då bäddar jag in mig o kikar inte ut ;)

Tack det samma :D ska hålla i mig hårt :) men dyker det upp en vilsen skalle på gården så vet du att det är jag som kommit bort :Phaha
KramC

 
Ingen bild

marianne

19 mars 2013 10:15

Tack,
det var ju bara en träningstävling, men vi är glada ändå!

Cicci & Ebbe

19 mars 2013 11:57

Ja men det är roligt det med kan jag Tro
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards