bonnaliv

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Vår, förberedelser

Av Cicci & Ebbe - 11 mars 2013 22:55

Tankarna o allt går kring våren :).

Spenderade hela dagen utan vatten :/ o det visade Sig va motorskydd som löst ut ?? :O så när gubben kom hem så överraskade han med att sätta på kranen - VATTEN!! Tur att man är så teknisk hahahah...
Idag har jag fått se en härlig sida hos jhon :D o det värmde mig :) . Va ute med hundarna på gården , bortifrån hagen ljöd ett gnäggande , det va jhon som såg mig o hälsade :D visst hälsade jag tillbaka o han va nöjd . Härliga kille!!! Tänk om Alla kunde va sånna gentlemän ;).

I morgon drar vi igång med skyltarna :) idag blev det planering o diskutioner om framtiden :D
Vi har planerat in förbannat mycket o snart är det dax o sätta fart :) Kom på att vi måste beställa hem bil med nya stolp o tråd med o några 150-stolp till hingsthagen . Ja det är inte en liten del vi ska ha till o så nytt till den stora med :/ . ( gärna 3 trådar) . Kom på Att detta året är klockrent o glasa in altanen med så det står med me på vår lista att hinna innan nästa vinter. Så jag kan plantera mm året runt . Pratade om lösdriften o istället för ett kar med vatten så blir det vattenkoppar där inne :D.( Har några liggandes ) . Lösdriften målad i 2 röda färger o vitt . Vore klockrent om man kunde få in de i boxarna med :P ( ja vattenkoppar alltså ) ledningar finns men finns tiden att koppla o dra det? Idag kom ridhuset på tal igen ... Jag personligen ser fram emot ny round pin :D , nja ridhuset kan väll med komma till användning kanske . :P annars så är det stort o bra o ställa in saker ;) . Va något mer jag hade i tanken men det försvann :D . Joooo gubben tycker vi ska gjuta golvet i stallet.. Bort med trät o sen ha en liten lutning med en ränna ut för kisset . Jaha o där drar jag mig ur det hela då jag är noll insatt i sånt , snickra mm o måla ja då kan jag prata i det med detta :/ ne bäst o lyssna o nicka med :P.

Som sagt massa är det som rullar snart o nu läggs allt fokus utöver hästarna på det :)
Kolla omkring på olika sidor o räkna o gubben ska börja mäta . Förberedelser kan man kanske kalla det :).

Ne nu sussar min lilla familj o jag kanske med borde ropa på herr blund att sällskapa mig lite? I morgon är 4-årskontrollen :) kommer gå som en dans jag känner det på mig :D
KramC

 
 
Emelie

Emelie

12 mars 2013 10:46

Åhhh va kul att planera och förbereda och
ännu roligare när det står färdigt :-)

Lycka till på 4-års kontrollen idag ;-)

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

12 mars 2013 14:41

Precis ... Är som en liten kvällen innan julafton :) dagligen nu :D . Vet att de sker saker nu o snart får man se resultat av det :)

Tack , det gick jätte bra :) kramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards