bonnaliv

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Ett gott skratt

Av Cicci & Ebbe - 2 november 2012 20:06

Jaha dagen Sprang förbi :O åkte en vända till moster o där blev jag ståendes i hallen som ett fån o lyssna på henne :/ . Åkte förbi L o J (innan) o Lena va så söt o gav mig reflexer till Pippi :D , tack va sött :) Då behöver jag inte tänka på det! Nu kan vi ge oss ut i mörkret o jag behöver inte oroa mig för att någon ska köra på henne !! ( ja mig är Det inte lika viktigt med ) . Med gubben är det inte mycket kan jag lova , mer dö än levande :/ illa!! Där blir det sängen tidigt! I bilen hem diskuterade lilla med mig om när hon ska bli mamma :) o ungar e för söta då de bubblar på . Mitt upp i skäller hon på mig o säger - mamma det är inget att skratta åt!! :O Jo jag höll på att skratta ner mig när hon helt plötsligt säger att hon måste ha en egen bebis för Nadja inte vill äta tuttelälle på henne... Hennes uttryck för att amma! Låter kanske fattigt när jag beskriver men hon diskuterade som attan o riktigt SKÄLLDE ut mig. Jag skulle fattat att Nadja blivit stor o inte kunde va hennes bebis när hon skulle ha en. Ungar e bara för söta !!! Jag fick en rolig stund iallafall men hon skulle iallafall göra så mamma blir mormor o pappa morfar när hon klämmer ut sin bebis ur naveln :P. Okey !! Jag gav upp där :D . Så i morgon då är det planerat att hämta syrran o Anki innan kl 10 på morgonen :P Undra ja om de e uppe då ?! Antar att gubben vill få saker gjort o förhoppningsvis så kanske vi kan rida ut innan det mörknar :) . Samla för skallgång med :( då B o B lyser med sin frånvaro :(. Det är INTE likt de !! Det e skit om de e borta för lilla grät nästan idag då vi letade efter de . Är faktiskt tomt utan dem :/ .
Just nu sitter vi o tittar på prinsessan o grodan efter en (rent ut sagt ) smaklös middag . Provade göra en snabb korvgryta efter recept men aldrig mer . Smakade enbart krossad tomat tyckte jag ... Ne ibland får man va kräsen o att lilla inte ville äta mycket kan jag inte klandra henne för . Så hur ser kvällen ut då? Jo den e lugn. Snart i säng hoppas jag då allt är klart o i morgon får jag mer o göra kan jag lova . Kram C

 
 
Kerstin

Kerstin

3 november 2012 08:10

Underbara bilder till att börja med. Ja barn kan ha de mest otroliga Funderingar och utskälld har man nog blivit ett flertal gånger för att man inte förstår eller brister ut i skratt. Hi hi, ljuvliga tid!
Sv: Lilla Prins blir kvar hemma, var lite saker som satte käppar i hjulet så då var det väl inte meningen heller. På gott och ont..

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

3 november 2012 08:39

Tackar :) hahahah ... Ja man kan inte annat göra än o le åt det :)
Härligt ...
Kram C

 
Annie

Annie

3 november 2012 09:45

Haha Underbara unge! Hon är FÖR söt! Men det är klart att du inte får skratta när hon pratar om något så skört och seriöst ;) Jag förstår henne precis serru ;) Vadå förhoppningsvis hinna rida innan det mörknar? Är det inte därför vi kommer på förmiddagen för att hinna rida medan Ebbe är hemma? Vad ska vi annars göra liksom....? Borsta tar ju inte hela dagen. Pöss

http://sumilagro.devote.se

Cicci & Ebbe

3 november 2012 09:46

Dra om hagen :P , kul va !!
Pözz C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards