bonnaliv

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 22:19

Sitter här o äter.... Rättare sagt VRÄKER :D , dagens middag blev klockren :). Så förbannat gott!! Varje gång jag varit ute o ridit ordentligt ja då suger de i magen :D o kvällarna ser ut så här - blir sittande med mat när mina 2 älsklingar gått till sängs . Ja va ska man göra ?! Jag är inget för att banta jag inte :P. Kalvdans åker säkert i en bit av det med :) . Jag tror jag kan leva på känslan jag fick idag på ridturen riktigt länge .. Jag mår prima o är mer än nöjd :) . Skulle ha tagit lite bilder från det men med den farten så gjorde jag nog bäst i att förvara telen säkert i fickan . Ute regnar det igen o nu har jag blivit så van med skiten , bara det håller upp på dagarna så ska det la funka de med . Ska försöka få in ett schema igen o rida efter , ser ut som vännen kräver mer nu än innan o det kanske är dax att utöka lite försiktigt med lite längre vändor .. Stannade ju där sist ... Men tar det lugnt till en början Hahaha som att Pippi vill lyssna på det :P. Tänk att åter sitter jag i tystnaden , hör klockan ticka .. Sitter ändå kvar här nere än att gå o lägga mig :O . Kalvdans blev inget med , fick inte upp syltburken men jag/vi lyckades iallafall göra den :). Ingen åt förutom lilla men det finns så jag kan göra det igen!! Hoppas på att INGER kommer på sin 4-benta innan vintern så vi kan rida en sväng som vi så många gånger pratat om .. Är dax nu... Vädret är super att rida i ( inte för varmt o inte för kallt ) så länge man inte pälsar på sig som jag gjorde .. Klädde mig för vinter typ... Lurad av rusk-känslan vädret gav . :/ . Ne min vänner nu ska en nöjd liten jag nog krypa till säng ... Kika lite på hästnet o drömma lite ;) , den bästa e redan hos mig :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 20:10

Livet e UNDERBAART!!! Idag kom jag ut med min älskade vän :) o syrran o crème hängde med i svängarna :P . Måste ju bara berätta hur underbart det va , få vinden under vingarna igen . Pippi va så pigg o detta med de ömma hovarna va nästan borta , skillnaden va STOR idag gämnfört med innan. Ibland skadar det visst inte att de får ett tags vila :D , får dämpa min ångest med den vetskapen! Behöver inte alls känna mig så dum som innan :P. Nu står hon inne i sitt rosa täcke o bara slappar , mår gott o är GLAD. Efter -rid- kaffet är snart uppdrucket o snart bär det av mot morsan o farsan för att hämta lilla :). Hon är där o leker med sin älskade Nadja! Gubben la sig självklart för andra gången idag på herr kudde o sussa , inte för att det tycks hjälpa mot hans trötthet .. Ändå.. Hahaha...
Aaaaaaa .... Jag e sååååå lycklig , min vän e ta mig fan underbar!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 14:00

Ja ha ha skiten ja dom var och tömde gödsel brunnen idag så nu är det bara att fylla på igen , ja och vagnen är snart klar får svetsa lite mer på den behövdes öron att fästa skivorna i , så fort den är klar så kommer bilder för den som vill se . Och en ny kalv kom in idag vi låter ko och kalv gå med varandra i 3 dagar innan vi tar in dom .
Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 12:42

Kalvdansen gick hem :D , ja hos min dotter då :P.
Idag får vädret va de skit som det e :) för idag ska vi hämta syrran o sen blir det rida iallafall . Längtar som attans just nu :). Ska strax förbereda middagen , innan gubben kommer! Ta o prova denna :D


Ingredienser

4 st potatisar
2 st lunchkorv
2 st tomater
3.5 msk ost riven

Äggvisp:
1 st ägg
0.5 dl mjölk
0.5 tsk salt
1 krm svartpeppar
0.5 tsk oregano
1.5 msk ost, permensan
Instruktioner

1. Vispa ihop 1 stort eller 2 små ägg, mjölk och krydda med oregano, salt och svartpeppar och rör ner permensanosten eller annan valfri ost.

2. Grov riv potatisen och rör ner i äggvispet.

3. Grädda i ugn 225 grader i ca. 20-25 minuter. (OBS! den ska fortsätta gräddas mer senare)

4. Skiva lunchkorven (eller någon starkare om du tycker om det)i skivor.

5. Skiva 1-2 st tomater.

6. Riv osten (valfri sort)

7. När potatislådan gräddats i 20-25 minuter ta ut den ur ugnen och lägg på korven , tomaterna och den rivna osten.

8. Grädda i ytterligare 10-15 minuter eller tills potatisen skänns mjuk.
Självkart dubblar jag som alltid :)
Hittade detta enkla på kokaihop :P kan de bli enklare?? Kanske blir kalvdansen efterrätt :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 07:48

Bläää.... Finge jag så skulle jag krypa tillbaka i säng :P . God morgon alla vänner!!! Det är KALLT :( , dystert ute o man ser på djuren hur de riktigt passar på att beta det de får tag i av dyrbarheterna . ( snart finns inget grönt kvar) . Hade hoppats på att det skulle va bra väder men känner att det får gå ändå :O måste på något sätt arbeta min vän! :/ Har sett att vi kan få tillökning i vår familj :O , lillans ting e tjock o go ( den "vita" Shettisen ) . Det värsta är bara om det blivit sig så illa så hon fölar fel tid på året :O . Svårt att veta :/. Håll tummarna med mig att hon inte ska föla innan våren :). Här sitter vi ( jag o lilla) med frukosten innan dagis med nalle puh på tv.n :D . Måste ju säga att ingen morgon slår väll de mornar då man va liten o va i sagornas värld :)...
Kram C

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards