bonnaliv

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 22 augusti 2012 21:28

Idag börjar kampen - få liten sova som stor flicka , i sin egna säng! Jag har egentligen inga problem att ha liten propeller i sängen Brevid mig men gubben har då det e han som får fötter o armar högt upp som i ansiktet :D haha.. Idag fick vi fixa hennes vägglampa o ha data i säng , plus mamma med. Mammas säng e bättre enligt henne .. Hmm... Vana ! Man vet ju hur svåra de e att bryta :/ men idag kämpar vi tappert på liten i sin säng. :)
En dag ska vi ändå lyckas , hon sov förr ensam men mamma själv förstörde det med att vilja ha henne Brevid sig :O nojornas makt! Ibland har vi bäddat ner henne när hon sover men oftast så kommer hon under natten :). Lilla älsklingen!
Annars så har dagen varit från noll lust till ommöblering till gubbens hemkomst. :) Det uppskattades sa han :D o det e klart att lite övveraskning kan allt va kul o komma med. Där har jag släpat soffor o marmorbord mm själv men jag måste erkänna att det blev mycket mer ombonat än innan . Jag e nöjd jag med :). Ser ut som jag lyckats med att få lilla att somna i sängen :D bara Det e ett STORT framsteg o jag e nöjd.
Nu ska jag ner o läsa lite bloggar o käka müsli i mitt egna lilla lugn med tända ljus o bara pusta ut innan sängen , landa som vi Säger här.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 augusti 2012 13:04

Full fart med städning ... Det kom av sig självt då jag städade övervåningen ( sovrummet ) för min gubbes skull . Astma grabb som han e . Här går det på räls o det skuras o gnor till tonerna av Håkan ( Nordman ) .... Världens mest starkaste man , ansiktet för oss med vissa problem. Till detta inlägg bjuder jag på bild av pratande Herbie :) kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 augusti 2012 09:53

Vilken natt!! Jag har nog haft den mest korkade dröm o tur att det bara va en dröm för helsike ;). Idag är det trist o grått ute ( just nu) o jag måste erkänna att lusten att göra NÅTT ligger på NOLL :(. Kanske på väg in i en Depp period? Hmm... Idag såg jag iallafall att gubben skrivit ett inlägg på morgonen , inte speciellt långt men haha det e gubbar , de brukar ju inte bjuda på långa saker ;). Ursäkta min sjuka humor !! :D Ne men någonstans måste han ju börja. I morgon börjar vår lilla på dagis igen :) , hon e skit glad o längtar o mamma som vanligt är nervös över att lämna henne . Kan va det som spökar kanske ?! Ja ja huvudsaken är att hon älskar det o de gör hon. Vet allvarligt talat inte va som händer idag :O borde städa men tror inte jag förmår mig till någon större förändring :( men .... Något ska jag komma på :D . Så hur ser dagen it för er??
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 augusti 2012 09:47

Ja då var allt igång och funkar för stunden ha ha ja på en bonnagård vet man inte hur länge allt skall gå felfritt men det är det jag tycker om ena dagen är aldrig den andra lik . Så en vatten tunna gjord pchhåller koll på provmjölknings lådan
Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 22 augusti 2012 09:45

Ja då var allt igång och funkar för stunden ha ha ja på en bonnagård vet man inte hur länge allt skall gå felfritt men det är det jag tycker om ena dagen är aldrig den andra lik . Så en vatten tunna gjord pchhåller koll på provmjölknings lådan
Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 22 augusti 2012 06:11

Ja då var man på jobbet då igen och full gång ja hemma ligger tjejen och lillan och sussar gott och som vanligt är det kalvarna som skall ha först nja måste ju få ut skiten först . Och idag så har vi provmjölkning igen det är lite kossor som spökar med hög cell halt och dom skall vi allt hitta ha det på en stund skall bli lite bättre på att skriva här
Ebbe

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards