bonnaliv

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 17 augusti 2012 22:48

Blev inte mera arbete :) iallafall inte idag :P som tur e . När vi väl kom hem så kändes det "för sent" att slita mer då middagen med skulle te kl 20 :/ hmm... Ja de e sent ! Det blev till att skjuta det framför sig tills i morgon ändå då vi åkte en vända till våra kära bekanta ( inger o Kjell ) o sen tillbaka till svägerskan igen . Det är ingen skada skedd :) . I morgon ska det bli regn säger de som vet men då är det klockrent att fortsätta förmiddagen att ösa skiten.. Sen ska vi ju iväg då vi e bortbjudna på grillning ( hos inger o Kjell ). Ja då får det verkligen inte regna för helsike ... Ne de hoppas jag inte det gör :( ! Jaha denna dagen har sett ut exakt som ni fått läsa om den o sett den i bilder :D idag hände inga större saker på gård MEN det kanske det gjort hos er?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 augusti 2012 15:39

Vilken dag , från uppklivandet har det varit jobb :) . Här öser vi ur lösdriften för hand då vår traktor brakade förra året o i väntan på ny! Ni vet väll vilket lätt jobb det är då lösdriften används året runt o skiten ( rakt ut sagt) packas hårt som cement :D . Synd att låta klagande då Kerstin va så söt idag o skickade mig solen :D , kom gjorde den med :). Tack ;)... Passade på i mina små raster mellan allt grävande att fotografera lite :P Telen är alltid med o tillfredsställer det behovet jag har :). Älskar det! Såg idag att jag kunde dela mina bilder via mobilen på Fb utan att behöva göra mer än ett par "knapptryck" o det va ett bekvämt nöje så det nappade jag på självklart när jag upptäckte det. Roligare för de som är vän med mig( oss ) på fb kanske !? Inte för att jag sitter där men :P Hahaha... Ne blogg o fotografering är min grej. Nu på tal om annat än bara jobb o fb så är vi ute på rull lite , vilar oss haha... Hämtar svägerskan på hennes jobb o sen hoppas vi väll på en kopp kaffe innan det blir hem till allvaret igen ;). Ska fasen försöka hinna med ridning i dag med , önskar man kunde hinna o kunde göra en massa saker samtidigt men men :) man får ta det som det kommer ibland med tiden . Ne nu ska jag kolla påsken från granngården o greja här i bilen :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 augusti 2012 04:59

Strax innan kl 5 denna fredagsmorgonen :/ o man kan undra vart det lovade sol o värme vädret tog vägen ! Hinne ju ändra sig än ett flertal gånger men ändå :) . Blev väckt av stora luffsen där nere som va nödig men de e klart , de är ju vana att komma ut vid 5 ( strax efter) då gubben ska till jobbet . Idag är han ledig ! :D De kan han behöva efter ett par veckors jobb vardag o helg. Nu har jag svårt att somna om då byrackan sitter där nere o gnäller , vill komma upp o lägga sig :/ men vi kapar banden då han nu är över ett år så borde han kunna sova på andra ställen utan mamma :P men visst , sött är det i normala fall men nu bara så förbannat irriterande ! :/ Vill somna om!!! Vakna till sol istället för regn :) God morgon alla söta o ni som alla redan e blöta , skänker er en torr tanke :P
Kram C

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards