bonnaliv

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Respekt , liv o död

Av Cicci & Ebbe - 2 maj 2013 00:28

God kväll , skriver på min sk egenkväll :)
Förmiddagen spenderade vi i bilen med styrning åt Skövde :P det handlades en hel del måste jag säga :D
I evigheter (känns det som) har jag varit utan Mina kära ansiktsmasker nu :/ men idag fyllde vi på med ett lager av det , parfym o lite annat smått o gott på "kvinnoavdelningen" . Just nu njuter jag i en mask alla kvinnor borde unna sig :) (bilden) o ett glas vin.
Nya skor fick vi alla idag o även den som ska börja arbeta i morgon här med :P

Eftermiddag väl hemma ... Gården FULL :P , 2 som skruva bil , gubben körde upp landet , lilla lekte o sen kom äldsta brollan o ankis tobbe med gåendes .

Kom äntligen iväg ut med vännen :D det va som alltid lika underbart MEN idag måste jag få SKÄLLA ,GNÄLLA o VRÄKA ur mig ?! Någon körde med en gammal traktor här borta på vägen o lastade av skit .. Vi red förbi honom o fortsatte bortåt o rätt som det är kommer han samma håll o bakom oss . Alla vet att bibehålla lugnet är nr ett när hästen blir stressad eller hur .. Med detta oväsen så fick man verkligen lugna , pippi stannade tillslut på vägkanten o stod fint , de andra med . Trafik eller mötande mm , va som ....brukar sakta ner MEN denna urblåsta ( ursäkta ) bara vräkte Sig förbi oss på grusvägen muttrande o i hastighet så att vagnen slog en döv för ett par min av dånet då han drog förbi. VA FAN HÅLLER HAN PÅ MED? Man brukar visa respekt , alltid annars även om vägen är bred så stannar de så fint tills man är förbi eller SAKTAR NER men denna på en jävla grusväg bred nog för 3 hästar precis sida vid sida JA HAN HADE RALLY I TRAKTORBLODET !!!
Tummen ner för griniga gubbar i traktor utan respekt. Kunde ha slutat illa , Pippi kastade sig BAKÅT när han dundra förbi i ren rädsla av vagnen :/ men jag klarade lugna henne snabbt men tänk va som kunnat hända med en häst som är rädd för trafik eller oljud . Morrar....
Nå ja vi tog oss ner till byn o vände men gissa va som kom oss i baken på vägen hem? Ja precis - samma jävla dåre o inte heller hade han hittat förnuftet då heller utan kom som en ilsken iller bakom o Pippi började trippa men han va kontrollerbar o tur som fasen hann vi förbi infarten han skulle till o slapp fanskapet! Ursäkta alla svordomar o fina namn men jag blir förbannad .
Annars så .. Pippi va pigg o glad som alltid , stannar fortfarande när jag flyttar ut högerarmen :P ganska kul faktiskt att hon lär så snabbt o minns med utan att man ska behöva påminna.

Lite Nytt i familjen blev det med :D 4 st blå ankor :) Vi har väll pratat om det o tänkt skaffa länge men nu blev det av iallafall . Lilla har bestämt namn- Kalle , syster , Mia o Pia :D . Bara hoppas det blir så med då. De är inte könsbestämda än men snart märker vi det :). De har fått flyttat in här i huset i en trälåda (stor) med värmelampa :D den äldsta tror jag va 5 veckor o 2 ett par dagar gamla . De ska få plaska i dammen sen :)

Sorg har vi med fått idag :(
Balo :'( !!! Har inte sagt det än till lilla o vet inte HUR jag ska säga det . Jag kommer börja böla som galet när hon börjar gråta :S . Måste skaffa henne en ny gosis men ingen OBS) INGEN kan bli som Balo det kan jag lova . Han va speciell den killen :( . Har lady kvar o hon behöver en vän !! Jaaaa så i morgon ska man ta den delen med o begrava honom .... Gör det för lillans skull.
Inte nog med de så börjar ju arbetstränaren i morgon :D på em ska det va möte här igen med arbetsförmedlingen o ekonomi( någonting) . Tid är väll inte riktigt satt men tror vi skulle försöka med att börja kl 10. Ska bli riktigt kul ta mig fasen :) .
Har på känn att morgondagen bjuder på lite mer för mig :P . Då ska jag hämta ut paket o så tror jag att jag ska få åka o shoppa kläder :D

Ne masken är av o känslan är fräsch .. Om man skulle ta telen med i säng o kika om några har bloggat o sova sen? Kl 7 är det dax att vakna , lillan har dagis o morgondagen är fullsmockad :D
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards