bonnaliv

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 23:54

Nu sover mina 2 .. Strax ska jag göra dem sällskap :) men måste bara skriva att kalvdansen blir av i morgon o i morgon SKA jag ut på vännen .. Ensam eller ej! Har man skaffat sig häst så ligger ansvaret bara hos sig själv att göra va som krävs för välmående hos djuret ... Inte hos någon annan o kan man inte ta det , ja då ska man Inget djur ha heller SÅ i morgon börjar jag sätta igång henne igen för att åter hålla det schema vi följde innan. Ska bara klämma fast skorna igen så jäklar :P . En sak e säker -jag skaffa inte häst bara för att rida när det "passar" ... I morgon kommer ett inlägg där det innehåller ridningen igen :). Ne nu ska jag upp o krama kudden :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 22:26

En traktor ...

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 19:56

Jaha ... Idag kände vi att tiden va mer än givmild o gav oss kväll tidigt. Vi åt lite va vi tycker om idag o som ni ser så gjorde jag mig en räksallad :D , gubben bacon o potatis sallad o lilla pasta Alfredo haha.. Dessa dagar får vi ibland o det är bara ett stort lugn över gården. Fick besök idag av en som annars inte kommer allt för ofta så vi bjöd på en kaffe innan vi fick slänga oss iväg till gubbens jobb :). Det va riktigt trevligt !! O på tal om det :P va tycker ni om dagens bilder? De hade en rätt så nykläckt kalv o den va jag ju självklart tvungen att fånga på bild då den vilar efter maten :D
Nu ska vi slänga på en film o bara Lata oss ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 16:13

Härligt kram C

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 11:27

I blomskotten så klart :). Känner att det e dax att leta nya !! Mamma har jag redan ruinerat på det :/ , kusinen med :) .. Hmm... Kanske dax att köpa in nya växer ?! :D Har ni tänka på va svårt det är att få tag i vissa skott på blommor man kanske inte känner för att köpa på blomaffär för flera hundra :/ ( haha ja lite snål måste man va med) min bekantskapskrets kanske inte brinner för samma saker , ingen har samma problem Hahaha... De köper de växter de kommer över så är det bra sen!
Så över till något helt annat ... Idag ska jag göra kalvdans för FÖRSTA gången, aldrig ätit innan ... O om jag tänker efter så har jag nog inte ens sett det innan än på bild i går. Någon som ätit det?? Är det gott som alla säger??
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 10:34

Tvungen att bjuda på denna syn ..

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 10:08

Jag fryser inte , jag har mitt tak över min skalle o en underbar familj att älska !!! Jag har egentligen inget att klaga över :D . Vädret är grått men må så va ... Började morgonen med att plantera lite skott :) , nu när gubben äntligen har köpt mig jord te mina blommor :P. Jobbar på min djungel o kanske ett par blommor till syster i slutänden :D . Lillan är Fromm som ett lamm idag :) då gubben fixade så vi kan se på tv , nu har vi Barnkanalen o det va kanske på tiden.. Innan körde vi bara hämtade filmer via datan :/ . Det har slagit oss att en STOR tv antenn vore något här ute :O. Hahah nu duger inte små längre ;). Idag är det söndag då o söndag = pappas jobb för lilla :). Måste säga att även jag har saknat kalvavdelningen :). Kommer säkert att Bju på foton därifrån under dagen. Här eldar jag o värmen får mig mysigt trött så nu blir det raklång på soffan en stund , ska väcka gubben som kramar herr kudde till kl 12 .
Kram C

Ps) hoppas syrran o Naddis kommer ut under dagen! //

Av Cicci & Ebbe - 26 augusti 2012 07:00

Ja nu försöker jag skriva lite vad som händer på gården jag jobbar på och hemma vid. Jag igår morse fick vi tillskott i ladugården en liten kalv kom och hälsa på mig så fort jag kom . Härlig morgon va det men oj vad korna hade varit igång tryck sönder en grind och mjölkningslistan var lång ja det var bara att sätta igång och laga och få in kossorna som hade smitit ja det var lite stressigt och så var man i full gång resten av dagen hämta spån till hästarna hemma gjorde nya hagar så nu idag känner jag att tröttheten kommer krypandes men men djurens kan ju inte hämta sin mat själva eller städa ha ha ja kor skiter där dom står så bara det är ett heltids jobb . Och vagnen är inte riktigt klar ännu så där finns att göra där med på en gård tar jobben aldrig slut och det är bra det ha det så länge
Ebbe

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards