bonnaliv

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 23:47

Efter ägg o macka så här sent :P. Som jag skrev innan så kom vi inte ut , höll inte upp så pass o när det väl sluta så slukade mörkret hela skogen :/ men man ska inte sörja :D . I morgon bär de han halv 9 på morgonen för att hämta syrran o svägerskan ( Anki) .. Då stundar uppstigningen :P!! Va fasen man får passa på o ta alla tänkbara chanser . Passat på o plantera lite mer blommor o nu ska jag slänga mig i säng :D ... Längtar till mörakvisten !!
Bjuder på en klockren bild på cissan o önskar er alla en Göra goo natt :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 22:28

Lite mer

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 21:41

Det va spöregn o så mörknade det på några sekunder :/ så det pyssel för hela slanten :)

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 16:26

Haha

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 16:22

Underbara familjen

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 14:00

Jaha såg att gubben börjar skriva bättre men tyvärr kollar han inte hu han skriver haha .. Men de e bra jobbat ändå :). Snart så slutar han o det ska la bära av för att hämta folket till sina hästar :D . Som ni ser på Bilden så har detta med växter gått mig åt skallen helt hahah.. Målar om gamla fula krukor så de går att använda igen . ( tidigare röd ) ... Ska skaffa mig sån häng växt som på mitten av de tre växterna innan , blir snyggt de . Längtar nu ut till vännen min , det regnar men inte så mycket sp man tappar lusten för rida :P det går så länge det inte öser ner!! Jaha v ska man göra nu då?? Slänga in en maskin tvätt kanske ?! Den tvättar sig ju inte själv som synd e o den dagen ska jag måla ett STORT kors i taket .. Här går ingen maskin igång utan att det är mina fingrar som trycket in knappen :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 13:33

Ja nu är det helg efter 11 dagars arbeta pass och det sista man fick göra var att fixa en foder skriv som går till foder stationerna den hade ju havererat , och då var det bara fram med verktygs lådan och sätta igång kan ju inte lämna djuren utan mat , och en del annat har man ju hunnit med i veckan flyttat kalvar lagat utgödslingen , vant av kalvar och slaktat lite emellan så man har haft fullt upp sen får man ju hålla efter den andre drängen med och det kam jag säga det är inte det lättaste om no vet vem Mårten gås är , ja farmor ankas dräng japp där har no han hittar alltid en anledning att slippa arbeta som härom dagen det tog han nästan en timme att öppna 2 st balar till korna och så går han och ojar sig att han får jobba så mycket ha ha ibland så blir man förbannad på han men mest bar så trött att få han att fatta att djuren är beroende av att vi som arbetar med dom tar hand om dom på bästa sätt så nu är det jobb hemma vid som väntar men ikväll så ser jag fram imot en mysig kväll med min älskling så ha det så länge
Enbe

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 11:45

Fick hon idag av mitt kusin barn :) lilla älskar dem. Reflexer är bra nu o hon har redan satt en utvald på skinjackan , hästen :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards