bonnaliv

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Allt är vinst o förlust

Av Cicci & Ebbe - 2 maj 2013 21:34

Dagen kommen!!
Jaha ... Idag började arbetstränaren arbeta då :) .
Började med en fika sen blev det mocka o klippning av crème :P ( ja bilden är mitt konstverk ) men jag orkade bara halva eller hann rättare sagt så fick syrran o denne andre ta över det på andra sidan . Idag kom klippmaskinen :P men jag vet inte va jag ska tycka för över 4000 o efter en halv häst krångla o inte ta :O hmm... Innebar flera min pill o skruvning , rengöring mm :S ( än är crème inte klar hahaha) det får syrran ta i morgon . Fick ryktväskorna med bostar idag , det va visst beställt från USA både maskin o de .. Slutade på st pris på över 700 o det visade sig att jag beställt 6 st o 4 av de är på väg med senare leverans i veckan då de beställda varorna i just de färgerna inte va inne på lager .

Hann inväg en sväng idag o handla lite nya kläder :D ( bilder kommer ) . sen va det hem så shopping va tidigt i morse när vi lämnat lilla på dagis .

Idag har iallafall gubben o lilla hunnit med en massa :) . Han har kört upp landet mer o sen planterade de potatisarna o de som jag hade förplanterat innan :) Hoppas på massa gott :D
Sen blev det begravning , Balo :(
Tyckte lilla va riktigt duktig !
Allt har liksom gått i ett idag men mötet blev inte av då hon från arbetsförmedlingen va sjuk. :/ jaja... Ingen skada skedd? Arbetet flyter på ändå .
Ikväll va Det avslut på Pingstkyrkan .. Lilla o Tobbe va där o jag tog med mig Anki till lady för lite klippning , klippte klorna men sen kom problemet .. Hon har fått några tover :( som vi försökte reda ut o klippa men jag gav upp då jag råkade klippa henne i skinnet :( . Världens ångest , inte djupt men ändå :( inte så illa så hon börja blöda iallafall. Stackars söta lilla liv :( inte nog med att mist sin vän så ska jag komma o bråka med henne :S .

Nu är vi framme till något.. Vill inte låta lady va ensam så vi sa att lilla skulle få en ny så vi kikade på blocket. Lilla ville INTE HA en som likna Balo va hennes egna ord utan en svart eller en vit skulle det va . Ja det slutade med helt annat än va jag trodde som ni kan se på bilden :) o namnet hon valde va - balonie !!! Ne inte alls likt ;)
Så i morgon rullar vi till Örebro för att hämta hem honom .

Idag blev vi ytterligare en mindre i familjen :( en av ankorna ... Den minsta kvacka vidare :( . Den som va så söt !! Ja det är väll inte så konstigt kanske , kunde se väl hemma att den verkade svagare än de andra :/ , kanske redan innan inte mådde så bra. Hoppas fasen Ingen mer av de ger upp !!
Letar på nätet bra info för att ge de så bra som möjligt . Där vi köpte de va de packade som sillar i sina lådor :( o jag önskad att vi kunnat köpa de alla så de fick sträcka på sig men tyvärr .. Så funkar det inte heller .

Nu är det kväll , gubben har lagt Sig med en huvudverk så jävlig så han spydde .. Migrän?
Tycker synd om honom om han har lika ont i morgon när vi ska åka :S . Håll tummarna med mig !! Han har vräkt i sig 4 Alvedon o treo ganska nära inpå innan han la sig :/. INTE BRA!

Än inga föl ... De leker där ute o casper visade i dag ett STORT intresse av Pippi men Pippi där emot gillade inte att bli uppvaktad av en ung spillevink !! Helsike de små börjar bli stora nu. Det går fort.
Pippi va idag i stallet värdens kelgris :) underbara...

Hmm.... Ja detta är nog dagen i stora drag :)
I morgon är det ut på vägarna , Örebro kanske betyder - ännu mera shopping :P vem vet !?
Mormor ska åka med!

Konstigt att bloglovin inte uppdaterar :O

Kram C
God natt

 
 
Emelie

Emelie

2 maj 2013 22:10

Låter som att dagen gått i ett hos er.
Fina bilder och tråkigt med ännu en liten som gått vidare men så
är de ju tyvärr när man har djur och många, tycker din dotter är
en stark duktig liten flicka som tar de hela bra och Balonie kommer säkert bli lika älskad :-)

Fina ryktborstar, hi hi, och dessa j*dra klippmaskiner de klöddar alltid tycker jag särskilt om hästarna har lite tjockare och längre päls, optimalt är att klippa på hösten och ev en gång vid årsskiftet, hmm har samma dilemma med lilla shettisen här hemma. Vaddå matte du ville väl ha en dunboll???? :-D

Kram Emelie

PS Shoppa lugnt imorgon DS

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

2 maj 2013 22:23

Ja alltid ska väll någon försvinna men så är ju livet o det har vi förklarat för henne så gott vi kan :)
Haha ja balonie kommer nog få det Balo Fick :) men ganska roligt val av henne måste jag säga då hon INTE ville ha någon som va lik. Hahaha...

Hahaha ja då ... Jag måste ju låta gubben ha lite till sig med ;)
KramC

 
Ingen bild

marianne

3 maj 2013 11:28

jag skrev nyligen ett inlägg om ankor du kan ju kolla där så ska jag svara om du undrar över andra saker oxå...

Jag måste fråga oxå...varför klipper du hästarna nu? Hur går det med deras sommarpäls? Finns risk att det blir vintepäls på sommaren....har jag hört....undrade bara...

Cicci & Ebbe

3 maj 2013 11:41

Nej jag klipper inte mina hästar :) det va syster som ville klippa ner på crème , hennes häst , hennes val :D

Ska läsa :) ska bli intressant :)
KramC

 
Ingen bild

marianne

3 maj 2013 22:55

Sätt ankorna trångt så dom hjälps åt att hålla sej varma, tänk att mamman har massa värme som hon delar med sej av, , äter dom? annars måste du lära dom det....och dricka.....Jag läste inte så noga förut ..så jag misssade att en dött....men det händer ju att dom dör även om mamnan tar hand om dom så. ...hos oss kläcktes sex men fyra som växte upp

Cicci & Ebbe

4 maj 2013 00:43

Ja de äter o dricker :)
Den lilla verkade så skör såg vi när vi kom hem med de ... Vet inte om den mådde så bra :/ den hade jätte smala ögon o såg "sjuk" ut.

Vi har de i en gammal televerkslåda med värmelampa . Ger de fräscht vatten flera gånger om dagen. Har även gett dem ett bad som de kan blaska i om det vill .

Vilket foder skulle du rekommendera? ( som du tycker är bäst?)
Har kollat på din blogg men kan inte hitta inlägget om ankor :( vet inte om det är bloglovin som bråkar :( nyaste inlägget är om vårtecken :S .
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards