bonnaliv

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 23:24

Jag är lite fumlig så här på kvällen o råkade radera kommentarer istället för godkänna :( sorry ...
Trött klantarsle !!! På ren svenska :)

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 22:43

Det är kärringakväll i kväll :) , gubben tog lilla med sig upp i säng för att somna till film o kvar sitter jag ensam o övergiven :P haha.. Grön i hela trynet :D ansiktsmasken på o jag kom på att jag önskar mig ett fotbad med :). Vore klockrent o en spännande bok. Känns som jag spenderat hela kvällen till att bara äta ! ( nu kom små tassar ned med ficklampa , liten va kissenödig ) Kan mycket väl va så för mycket i kistan har det blivit sen middagen som blev sent. Det är så gött att bara kunna ha en kväll som denna någon gång i veckan , att bara pyssla om sig själv . Vara lite fru i huset ;) med att måla naglar o dona . Inte bara tvätta skiten av sig o sen får vara nöjd där. :P Kanske inte är så illa som det låter men fullt upp känns det som annars . Idag har Bertil spenderat sin tid till att bekanta sig med lilla ballerina o det ser ut att gå bra . Hon är såååå liten , ni skulle bara se . Föddes mindre än normalt. Morgondagen blir nog att springa fram o tillbaka hos dem då de får stå inne o bekanta sig . Där är det brist på grönbete . Ska kolla lite på ställe o göra dem en hage så hästarna kan bekanta sig med den nya i familjen med innan hon med får springa fritt på gård o mark . :P många planer att sätta i verk!!! Förutom det så vankas det ridtur i morgon :) , Pippi fick sin vilardag men duschen fick vi allt hoppa pga kass sol :/ . Vill iallafall att hon ska ha lite värme ändå efter. Jaha min vänner så här har denna dag sett ut i runda slängar . Va in till brollan o svägerskan men ingen va hemma där så det blev bara att åka hem igen. Tråkigt!!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 20:13

Ingredienser



Fyllning:
400 gram köttfärs
1 st gul lök
2 st vitlöksklyftor
salt och svartpeppar
3 msk vatten
1.5 msk tomatpuré
1 tsk timjan


Botten:
4 st ägg
1 dl matlagningsgrädde
1 tsk oregano
smör/margarin


Täcke:
1 dl matlagningsgrädde
0.5 dl crème fraiche
2 dl riven ost
10 st cocktailtomater
Instruktioner


1. Sätt ugnen på 200 grader.


2. Fyllning: Hacka gul lök och vitlök. Bryn köttfärsen och tillsätt löken. Salta och peppra efter smak. Tillsätt vatten, tomatpuré och timjan och låt puttra tills vätskan kokat bort.


3. Botten: Smörj en ugnsform. Vispa äggen med grädde och oregano. Häll äggsmeten i ugnsformen. Grädda mitt i ugnen ca 8-10 minuter. Efter att du tagit ut formen så höj värmen till 225 grader.


4. Täcke: Blanda grädde, crème fraiche och ost i en separat skål. Skölj och halvera tomaterna.


5. Sätt ihop omeletten: Fördela köttfärsröran i ugnsformen. Häll grädd- och ostsmeten över köttfärsen. Toppa med tomaterna. Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter eller tills osten smält och fått lite färg.



Provade detta recept men tycker att tacokrydda skulle piffa till det lite extra då styrka o smak inte skulle skada MEN gott va det :) Dubblade så gubben får lunch låda med :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 18:04

Då har jag varit rökfri i 2 månader :D har inte åkt dit igen :) .. Underbart!!

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 17:53

Majsfält ... Mums ..

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 17:46

Där är va jag sitter nu men lilla sussande i baksätet , gubben kollar på maskiner till traktor. ( va det e? Fråga mig inte ) . Är på rull in till svägerskan o brollan en sväng o nyligen hade vi besök av inger o Kjell ( bilden råkade slinka in på dem ) . Ett härligt par de :) . Till dem ska vi snart o grilla :P då blir det massa foton kan jag lova . Både på gubbar , kärringar o djur :P Hahaha ... Idag har min mail plingat varm av alla vän grejer på Fb :/ men tji får de som tror jag tänker sitta vid den skiten ;) Neee ... Det har jag en som sköter åt mig :P . Ne nu är vi på rull igen så mer skrivande blir det väll senare
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 15:36

Ja nu är allt tillbaka till status que härligt provmjölkningen gick som en dans inget krångla nja. Disken av den fick jag ta manuellt man kan visst inte få allt men stressen var på topp i morse provens skulle lämnas till tankbilen skit skrapan ja den hade ju stannat ha ha det var bara att dyka ner i skiten och fixa det kan ku inte ha korna gåendes i det och ja just det kalvarna ja ha ha jo då dom är inne nu i mon vård men en av dom vill inte vara det så den försöker att rymma hela tiden ha ha så det var bara att säkra kätten. Ja så fick ju alla kalvar som inte hade blivit märkta fina örhängen ha ha ett litet och ett stort. När man ändå var igång så bliv det vaccination för ringorm. Och hemma så blir det att göra rent under staketet så strömmen går fram vill ju inte ha rymmande hästar det har vi fått nog av Så försöker uppdatera idag litenhet iaf ha det så länge
Ebbe

Av Cicci & Ebbe - 13 augusti 2012 14:47

Lille nasse blev en helt annan katt efter operation kattrent , ögonen rinner inte längre :) . Som ni ser så har han anpassat sig bra o han blir accepterad av lillans 2 pojkar med :) . Kelig som attan , nu är det han som kommer till en .... Slut med springa från som det gällde livet ;) .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards