bonnaliv

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 25 augusti 2012 21:24

Av Cicci & Ebbe - 25 augusti 2012 20:20

Oj oj oj ... En sjujäklans herre dundrande dag går till ända. Blev en massa gjort må jag säga :) o kul har det varit med . Svägerskan spenderade timmar i lösdriften med att måla o fint blir det :D , tack söt . En annan blev ståendes efter att fixat boxarna med spån vid spisen . Blev både matlagning o bakning med kusinen :P . Händer inte allt för ofta så när gubben kom hem efter eftermiddagspasset så stod käkat klart o nybakat till kaffet :P . 10 st tog plats vid bordet :). Så nu strax innan 8 så har lilla somnat nöjd , hagen är fixad o jag förbannat NÖJD. ( synd bara att syrran svek ) haha... Har varit fullt ös men fy va underbart o helt plötsligt slår det en att ens dotter är en liten , liten , liten person o inte alls behöver mamma som mamma kanske önskade :O enda stud va vid matbordet o när hon gav mig en plockad blomma då vi satte upp staketet . Hela dagen har hon varit med de andra barnen , lekt , blött ner sig o bara haft det förbannat kul av va man ser . Det kan ju bara inte bli bättre o bra med mat gick i med :D . De vi flyttat till nya hagen e syrrans , svägerskans , mina 2 o min vän behöver verkligen få min tid några timmar under morgondagen :O , får se på det som 2-veckors bete :P . Hon blev jätte glad när hon förstod att jag skulle ta med henne men något fundersam när hon hamnade i ny hage. I morgon tar in henne sen blir jag ståendes några timmar , pyssel , borstning o bara va vi ... Saknar det! Ps) hon har fått en påse godis idag med så hon ska nog bli glad . Hoppas på att komma ut på ryggen men va jag tror så sitter hennes ena sko lös igen :/ o det e Inge roligt längre då de lossnar hela tiden :O . Konstigt!! Jaja hon blev nog verkad alldeles fel När skorna togs av ( vinterskorna ). Efter det så sitter de inte länge :/ .
Nu mina vänner sitter en nöjd kärring uppkrupen i soffan med sprakande eld o bara äter det bästa som finns ( tror jag ) , salt o vinäger chips!!! Önskar er en super trevlig fortsatt lördag .. Jag ska bara mysa vidare!!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 augusti 2012 10:16

Det blev en underbar morgon efter kväll i tjaffs :). Nu är allt som vanligt igen o livet rullar Vidare ! Ska inhandla ännu mera tråd o är på rull till affären :) , se om man får med svägerskan , kanske får ut syrran?? Det blir en smockad dag denne kan jag lova för samtidigt som man ska sköta gård o djur så ska man fortsätt planering för affären så ännu fler blir vi :) , barn , middag o baka med :O . Kanske ska det börjas måla ute i affärshuset ... Hmm... Har en bit kvar på lösdriften med o ösa ut det sista , spåna boxarna , borsta vännerna !!! Ja detta är skrivet i runda slängar för konstig nog så blir jag stressad av bara tanken på allt men men... Ne nu ska jag hinna upp till syrran o pussa min lilla Naddis innan man far vidare .. Gubben o lilla ska bara komma ut från affären :)
Kram C

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards