bonnaliv

Alla inlägg under augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 30 augusti 2012 09:09

Kolla in min egen designe ;) , tycker inte det blev så illa pinkat! :D Sitter me vimsig känsla , lite mys faktiskt :) . Vill krypa ihop på soffan o bara va slöööö. Är inte ensam hemma för gubben har 3 timmar ledigt från jobbet men känner jag honom rätt så sover han snart. :P. Va nyss o lämna lilla på dagis o fick mina 2 skott av kusinen :D ( pyttesmå) . Hoppas på ett väder som håller upp idag o lite rolig ridning med svägerskan o syrran ( hoppas hon ska med) .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 augusti 2012 22:40

Vilken dag:D det är underbart att känna så här som jag idag då jag lagt skallen på kudden :) . Borde kännas så här varje dag! Fått en del gjort o jag måste säga att gubben gjort ett förbannat bra jobb med de han gjorde idag , nu hänger det nöt här ute . Va iväg till syrran o morsan o farsan ... Syrran fick blommorna o morsan en av de :P så nu har man sin lilla älskling hemma igen! Hon hade visst haft en super dag hon med , badat ( badkar) , lekt o åt en massa till middag . Klart då det bjöds på makaroner , köttfärsås ( köpt ) o stekt falukorv... Vilka barn gillar inte det? :) Gav bort en ( så gott som ) ny skinnjacka idag till svägerskan o en skinnkappa till mitt Jennifer (fadderbarn/ brorsdotter) om hon nu vill ha den .. Är ju 14 o då duger inte allt ( man minns de ) . Vet inte hur det ligger till med just sånt nu för tiden , det kanske e helt ute? :/ I morgon sen eftermiddag så blir det ridning igen , då med svägerskan med :D . Hoppas bara hennes inte fått stått still för länge bara så hon är svår riden ! Återstår att se det ! Jag tror att jag städat o planterat hela dagen då jag haft fötterna på backen , känns så :P ska se om jag kan skaffa mig ännu mer i morgon . Får iallafall skott av min kusin :D . Nu börjar det närma sig djungel o det börjar bli dax för att få upp blommor på väggarna i brist på plats att ställa dem i vardagsrummet . ( är som Det ska med andra ord ) . Så idag har lilla diskuterat detta med om Hennes ting ska få föl ja då blir det en Ariel eller en prins :P ja.. Då va det bestämt :) . Härliga unge!! På tal om härlig unge så har mosters tjej blivit såååå stor o de e en härlig unge <3 ne dessa små meningar senare så är det nog dax att kolla på hästnet o sen stänga ögonen som har stora öknar i sig :P sååå trött !!! Sååå nöjd ... KramC

Av Cicci & Ebbe - 29 augusti 2012 21:43

Ja så här ser den ut innan lack och flak
Enbe

Av Cicci & Ebbe - 29 augusti 2012 18:36

Återvinning ... På mitt sätt :D
I brist på krukor o innekrukor) men ta mig fan , så illa ser de inte ut heller !! Nu ska jag va givmild o ge bort till syrran o morsan :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 augusti 2012 15:28

Så smart rubrik men i brist på bättre så :P. Sitter på spånbalen just nu i stallet med ett glas cola , lyssnar till vännens tuggande :). Vi har varit på en tur o nu dryper svetten av henne :O. Vi red ut själva men de funkade det med , om inte bättre för va lyhörd hon va på minsta rörelse jag gjorde :D Blev en massa trav o även galopp :O ( ja syster jag vet att du vill va med också o galoppera ) haha.. Känner att jag har mer kontakt med Pippi då vi rider själva så då drar vi på lite extra .. Då finns ingen annan hon måste ha koll på ! Gubben va hemma en sväng under förmiddagen , gjorde en galge för här ska slaktas .. Nja inte här precis men snart har vi nöt hängande o styckningen tar mästaren - JAG! :D sitter här o bara njuter av att få spendera lit tid med vännen . Man har ett behov av det för att va glad o må bra som Inger sa idag , sant! Hela jag är fylld av ett sååå underbart lugn. Börjar sakna lilla som åkte till mormor idag vid kl 11 men om ett par timmar så ska vi hämta henne . Gubben ville inte hon skulle se va som skulle hängas upp på gården o jag håller med honom där för hon älskar ju allt som har med kossor o göra . Ne om man ska släppa ut o kasta sig i duschen kanske ... Kan va värt ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 22:19

Sitter här o äter.... Rättare sagt VRÄKER :D , dagens middag blev klockren :). Så förbannat gott!! Varje gång jag varit ute o ridit ordentligt ja då suger de i magen :D o kvällarna ser ut så här - blir sittande med mat när mina 2 älsklingar gått till sängs . Ja va ska man göra ?! Jag är inget för att banta jag inte :P. Kalvdans åker säkert i en bit av det med :) . Jag tror jag kan leva på känslan jag fick idag på ridturen riktigt länge .. Jag mår prima o är mer än nöjd :) . Skulle ha tagit lite bilder från det men med den farten så gjorde jag nog bäst i att förvara telen säkert i fickan . Ute regnar det igen o nu har jag blivit så van med skiten , bara det håller upp på dagarna så ska det la funka de med . Ska försöka få in ett schema igen o rida efter , ser ut som vännen kräver mer nu än innan o det kanske är dax att utöka lite försiktigt med lite längre vändor .. Stannade ju där sist ... Men tar det lugnt till en början Hahaha som att Pippi vill lyssna på det :P. Tänk att åter sitter jag i tystnaden , hör klockan ticka .. Sitter ändå kvar här nere än att gå o lägga mig :O . Kalvdans blev inget med , fick inte upp syltburken men jag/vi lyckades iallafall göra den :). Ingen åt förutom lilla men det finns så jag kan göra det igen!! Hoppas på att INGER kommer på sin 4-benta innan vintern så vi kan rida en sväng som vi så många gånger pratat om .. Är dax nu... Vädret är super att rida i ( inte för varmt o inte för kallt ) så länge man inte pälsar på sig som jag gjorde .. Klädde mig för vinter typ... Lurad av rusk-känslan vädret gav . :/ . Ne min vänner nu ska en nöjd liten jag nog krypa till säng ... Kika lite på hästnet o drömma lite ;) , den bästa e redan hos mig :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 20:10

Livet e UNDERBAART!!! Idag kom jag ut med min älskade vän :) o syrran o crème hängde med i svängarna :P . Måste ju bara berätta hur underbart det va , få vinden under vingarna igen . Pippi va så pigg o detta med de ömma hovarna va nästan borta , skillnaden va STOR idag gämnfört med innan. Ibland skadar det visst inte att de får ett tags vila :D , får dämpa min ångest med den vetskapen! Behöver inte alls känna mig så dum som innan :P. Nu står hon inne i sitt rosa täcke o bara slappar , mår gott o är GLAD. Efter -rid- kaffet är snart uppdrucket o snart bär det av mot morsan o farsan för att hämta lilla :). Hon är där o leker med sin älskade Nadja! Gubben la sig självklart för andra gången idag på herr kudde o sussa , inte för att det tycks hjälpa mot hans trötthet .. Ändå.. Hahaha...
Aaaaaaa .... Jag e sååååå lycklig , min vän e ta mig fan underbar!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 28 augusti 2012 14:00

Ja ha ha skiten ja dom var och tömde gödsel brunnen idag så nu är det bara att fylla på igen , ja och vagnen är snart klar får svetsa lite mer på den behövdes öron att fästa skivorna i , så fort den är klar så kommer bilder för den som vill se . Och en ny kalv kom in idag vi låter ko och kalv gå med varandra i 3 dagar innan vi tar in dom .
Ebbe

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards