bonnaliv

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 19:08

De kan jag säga .. - ibland står tiden stilla . Exakt samma som då , EXAKT! Idag fick hon hoppa in i syrrans ställe o ta crème då svågern hade Brottom iväg då syrran kommit upp i sadeln men sk bubba hade kul :D I morgon blir det långa vändan då vi tog den kortaste :/ . Som hon sa - rida är som att cykla . Har man en gång suttit upp i sadeln så går det av bara farten . Nu kör vi hem svägerskan o kvar hos lilla sitter morbror o bubba , stackars liten ... Hon är inte mycket bättre :(
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 14:43

Hmm... Fan säger jag bara rakt ut! Här ska det handlas medel för öronskabb o maskmedel ! Svägerskan har fått ut stora kakor ur öronen på lilla nasse :( o efter massa skrik o panik har vi en gladare kille :) Nu har vi en pratande kille , en lekande o en som tvättar sig :D har inte hänt så länge vi haft honom tidigare. Lika bra o ta alla , både katter o hundar på en gång . Bjuder på en nasse bild
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 13:28

Syrran fick mig o Pippi fast på bild :P tänkte att ja varför inte dela med mig av dem :) Så nu har gubben med bloggat sitt första inlägg , glömde tyvärr skriva under att det va han men det fattar man nog ändå när man läser :). Kul kul... Nu börjar det hända saker på bloggen !

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 13:22

Ja skulle hämta 2 kor som hade kalvat lett upp som och så visar det sig att ena kon hade tagit över den Andres kalv ha h och så fort hon såg oss ropade hon på kalvarna och sen nr set àv till skogs vi sprang efter men jävlar va dom kutade ha ha så nu blir det skallgång efter dom för in skall dom ha ha jag skriver senare om hur jakten har gått

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 13:14

Den kunde vända hela ekipaget o köra det upp till oss :P då våra gärden ser ut att förbli o snart förstörda :( .

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 13:02

Svägerskan o lillskiten ;)

Av Cicci & Ebbe - 11 augusti 2012 11:40

Den lilla ... Är nog inte sjuk i detta läge utan efter mycket om o men så kryper det fram att hon har ONT i nacken :( . Jaha nu ska hon få smaka på det med :( . Hon vägrar att titta åt vänster så .. Hmm... Nackspärr?? Någon kan nog legat dumt i natt . Stackars liten!!! Om ca 30 min ska jag väcka gubben så får vi se om han skriver sitt första inlägg . Jag hoppas på att han ska finna någon tjusning i det :) o kanske öppna upp sig lite ( inte för att vi inte kan prata om saker ) , att skriva ner allt från skallen har oftast bättre verkan än att tala hela tiden :D man blir inte avbruten Hahaha som han annars ofta blir av sin höna här :P . Kärringar ni vet ;) . Ute skiner solen o hela jag skakar av förväntan o hopp om att idag igen komma ut på en vända i skogen . Ska försöka ta in min lilla skitmaja ( kråka) o pyssla lite med henne med . Nu när jag ändå skriver om hästarna så måste jag klaga högljutt på Poppe o ting ( lillas ponnys) som nu börjat smita ur hagen :O typiskt va !!! Idag vräkte de i sig pippis godis ( 2 kg) o här om dagen försökte Poppe ta syrrans godis till crème . Blir till o röja under staketen o hoppas de får sig en riktig jävel nästa gång de ska ta sig ur hagen... Mamma e arg!! :)
Kram c

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards