bonnaliv

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Allvarligt slut på denna dag

Av Cicci & Ebbe - 15 augusti 2012 22:56

Dagen har varit lättsam :) , härligt varm på många sätt o lilla har fått en MASSA lek men barn i alla åldrar. Nu ligger vi alla 3 i sängen framför lorax o gubben o jag har precis avslutat ett allvarligt samtal. BARN! Jag ska kolla ( eller vi ) en annan väg när det gäller fosterbarn via en dam Som haft det i massa år . Hur våra chanser ser ut , va som krävs mm :). Jag hoppas våra chanser är goda , har ju velat det sen liten haha.. Då längtade jag tills jag kunde bli stor o skaffa just FOSTERBARN eller adoptera . Nog vill man ha ett barn med "blodsband" men tiden att komma någonstans för mig skulle rinna som vatten, jag måste börja bygga . Vill inte sätta mig med bebis på armen igen , inte nu , kanske senare . Vill ha barn så fosterbarn får det bli , öppnar gärna vårat hem för ett :D Lilla vill ha en syster o med tanke på att 2 rum är för tjej så ... Ja det lutar nog åt en flicka när det gäller. :) . Vi har ett hem med massa för ett barn o varför inte ge ett barn chansen att få uppleva det lillan gör med egna djur mm?! Jag hoppas hon (damen) kan hjälpa oss , kanske en bit på vägen. Kan göra MIG lite klokare i frågan om det ... Jag vill bli mamma .... Igen!
Kram C

 
 
Kerstin

Kerstin

16 augusti 2012 08:51

Men vilken fin tanke. Finns massor med barn som behöver bra hem där ute. Så spännande.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

16 augusti 2012 08:59

Ja det gör ju det :)
Jag hoppas vi kan va de som får ge ett av dessa barn ett hem. Kram C

 
Madelen  utan i & e på slutet

Madelen utan i & e på slutet

16 augusti 2012 19:13

Fantastiskt av er att öppna ert hem till er barn som verkligen behöver det! Fler borde tänka som du (ni) det måste fantastiskt att kunna ge ett barn den chansen, att få dela det livet ni lever med ett barn som kanske aldrig skulle få den chansen annars.. Ni måste ha ett stort hjärta!!
Har tänkt tanken själv många gånger, men med 4 barn så känns det inte som det finns tillräckligt med tid och plats med ett femte och allt det ett trasigt fosterland behöver! Håller alla tummar för er !!

Kram Madelen

http://madelenjonsson-madde.blogspot.se

Cicci & Ebbe

16 augusti 2012 19:19

Åh tack för dina fina ord :)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards