bonnaliv

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2016

Ska man behöva ta det längre ? Anmäla !

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2016 13:20

Blir förbannad på bristerna i skolan ! De kan inte ens skydda sina elever mot våld mm .
Inte nog med att lillan har en i klassen som alltid slår de andra, river barnen i nacken /hals , slår med pinnar , drar i håret m.m så har nu barn i klass 3 börjat ta till fysiskt påhopp . Pojkar på en tjej o hennes killkompisar i klass 1 !!! Ena ungen är en från familjen annorlunda...... inte för jag kollat på skiten men ok ! Då kan de la lära sina ungar om de ska va i tv o visa sig så speciella ?! Förbannad är bara förnamnet!!!!!
Klagat i veckor om denne i klassen men är ju så synd om honom, han får ju inte va med .... neee konstigt då han ALLTID skadar de andra så fort han får va med ! O sen nu detta o de ska prata med läraren för klassen :/ ööö....
Kan man inte reda ut saker kring en unge , hur ska de då kunna lösa 4 till ?
Ne mitt förtroende för skolan sugs bort mer o mer , innan va jag glad som valde sätta henne där. Idag blev hon omkullkstad i marken av pojken annorlunda (skrattretande) annorlunda ja visst fasen verkar han va det! Negativt !!!! De har satt ut sk extra rastvaketer .... men var är de ? De syns inte ens till !!!!

Skickade lärarinnan sms idag där jag skrev att vi är flera föräldrar som tröttnat o att jag/ vi kommer anmäla dessa ungar . Är inte ibland utan dagligen på något sätt, retas , bråkar , slåss mm o varit lääääänge nu!
Man måste visst agera hårt för o få slut på detta . Erbjöd en annan utväg med - möte med dessa ungar o föräldrar !
Hahaha ... va tror ni om det ? Kommer nog inte bli någon större skillnad på agerande från skola mm . De har ju valt att jamsa med de bråkiga o va mer krävande på de som sköter sig .... ni vet ju att han inte mår bra , synd om .. bla bla bla ....va ska man lära de ? Att ta stryk mm för att andra ungar har jobbigt ! Ne fan ...
De har ingen rätt av avreagera sig på tex min dotter , inget papper skrivit på om att det ät okey att utsätta henne för det dagligen!!!

Förbannad mamma
KramC

 
 
marianne

marianne

4 oktober 2016 09:58

Skönt man slipper fajtas med skolan.
Jag tycker nog du ska berätta för skolans rektor att du anmäler om de inte tar detta på allvar...det är nog det bästa så har du liksom gett de en sista chans, inte för att jag tror de tar chansen, men ändå...det blir ju deras val iallafall

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

5 oktober 2016 07:48

Jo precis men skolans rektor är fullt medveten! Blir så arg på hur de ska "lösa" saker , prata o så är det bra o skiten fortsätter sen ändå.
KramC

 
Marianne

Marianne

8 oktober 2016 23:39

Blir det ingen ändring kantade det är dags att anmäla....stöka till det lite ;)

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards