bonnaliv

Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2016 23:31

Dagarna fortsätter på gården med städa o fixa hos djur mm

De 2 vi fick ta hand om har börjat komma igång nu o tror faktiskt att de trivs med :)

Det har blivit lite pysslande med o ställa terrarium på olika platser i huset . Har ju liksom 10 st :D . Plantera om växter o sätta in hos de som behöver , spraya o se över de . En av de 2 stora constrictor fick vi "borsta tänderna" på . Den hade massa smuts kring munnen som ställde till o in under läppen. Fixat :) med tandborste försiktigt o vatten . Det hade blivit hårt o satt fast !

Förutom fix med reptiler så spenderade jag o gubben några timmar hemma hos mor o far , lånade tvättstugan när jag ändå tvättade åt de o skrubbade våra mattor. Hänger fint i torkrummet nu. I morgon bitti blir det dit o tvätta alla gardiner o till säng .
Måste hinna med allt på minsta lilla tid för i morgon kommer kommun , en annan än den vi bor i för o prata placering o se hur vi bor . Kommer även från en annan kommun den 3 november. Hur som så vill jag passa på o få ordning på allt för även om det är ett par månader sen jag o lilla flyttade tillbaka hit så har vi inte hunnit med o gå igenom allt o ut med saker o fixa till ..allra minst få saker på plats :)
Halva delen uppe i sovrummet är bara tapetserad där i sängdelen o andra delen som ska ha annan tapet fyller fortfarande funktion som förråd åt en massa onödigt skit.
Krävs tid vi inte haft då det varit många sjukhusvändor .
Dags att få ordning nu !
Ute ligger fortfarande leksaker, studsmatta mm kvar . Inte ens dit har vi kommit än. :P
Mycket att göra i morgon o till hjälp har vi bett bror min att komma o som tack bjuder vi på middag- älgbiffar o potatis med tillbehör :D
Det är uppskattat hos en ungkarl som inte precis prioriterar matlagning hemma heller , enklaste på marknaden :P snabbmat.

Valparna växer kring magen :P piper o lever låda :) . Selma är så duktig mamma måste jag säga . Hon lämnar de inte någon längre stund , snabbt ut o snabbt tillbaka upp .
Ska bli kul o se hur de kommer se ut . En är lik mamma iallafall.


Idag mitt i skolveckan har lilla nattgäst :) kusin sover över (naddis)
De skulle mysa med ljuset lilla har på sitt rum , spela musik o måla naglar men slutade med naglar o blink men 2 sovande i sängen:D

Dålig bild men tagen av video på rummet , för o ge er en inblick i hur det såg ut. Snurrande färger som dansar över rummet :) va ska man säga?! :P - tjejer ;)

Ne försöka möta jhonblund i morgon väntar en massa slit o jag kommer va stressad o nervös till max .

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards