bonnaliv

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Cicci & Ebbe - 23 oktober 2016 23:14

God kväll

Idag har jag inte gjort många knop precis :/ med mina svullna handleder ligger jag nu med extra för värme

Så vacker är man om båda armarna . Tror det är dags o köpa den där värmefilten nu som jag tänkt köpa några år men när man väl är ute för o hitta en så ska man visst va ute till jul (suck) . Antar det får vänta då men tycker det borde säljas för det finns ju faktiskt de som behöver ha den där extra värmen för o fungera vissa dagar året om . Jaja...


Idag har vi fått nya djur till gården , hönsen har anlänt som grannen lovade oss för flera veckor sen :)
Det värsta är att med fanns också 2 tuppar:/ vilket vi inte hade kommit överens om att ta då vi redan har 2 . Grannen får laga tuppsoppa i dagarna ;) för kvar kan vi inte ha de. Det tog flera dagar innan putte accepterade den nya tuppen att röra sig fritt o än idag kan han va där o jaga undan men de delar hus o damer nu iallafall .
Jag har ingen koll på hur många höns det blev men tyckte iallafall gubben sa att 5 va svarthöns:D av de
jag tycker de är så vackra o har velat ha det ett tag. Gubben släppte ut de nya hönorna medans de andra satt på sina platser o sov.
Får se i morgon hur detta lyckades men tupparna är kvar i hönsburen .

Idag har vi haft ute Pelle med , sen han blev sjuk o jag va som en hönsmamma på honom o pyssla så har han blivit bortskämd hahahaa ... helt otroligt men han vill gärna komma ut dagligen o dricka vatten av tesked :D sittandes i min hand. Nu är han ju mycket bättre än innan men han blev nog lite bortskämd där o just den lilla grejen vill han gärna ha kvar :)
Lika så så duger bara stormatte nu för man blir lite sur hos de andra

Härliga djur!! Han är helt underbar o jag är så glad att vi köpte honom så många leenden han har gett en . Vi alla är fästa vid honom!!! Lillans Pelle :P
Idag har jag ögat genom sidor där det säljs reptiler o tillbehör på jakt efter ett större hem åt honom . Har hittat ett par men får se vilket det blir av de.

Förressten, jag tycker ni ska gå in o prova hemmagjord kycklinghamburgare med bostonmajjo på min andra blogg www.pilloritaskok.bloggplatsen.se , det gjorde jag i förrgår o mmmmm de tåls att bjuda på !

KramC

Av Cicci & Ebbe - 23 oktober 2016 08:39

God morgon!

Här vaknar man med värk i kropp och minsta lilla led o i händer, musklerna känns som de tränat för maraton!
Tips på bra avslappning tack!!! Jag försöker slappna av men musklerna är spända som fioler .
Just nu önskar jag mig ett badkar !!! :)

Igår gjordes här inte för mycket , lilla va på badkalas o vi hade middag hemma hos mamma o pappa . På pappas önskelistan stod älgbiffar o det fick det bli . Hur va det han uttryckte ?! Snuskigt goda ? :D
Å som för det mesta när vi har en em/kväll där så blev det poker

Ena vändan va det jag som utklassade far o gubben :P

Mamma valde att ligga på soffan igår , hon kändes lite trött :/
Är inte så konstigt heller ..... Allt hon går igenom !

Jag har nu iallafall fått mina provsvar o jag ska in den 16 november o ta bort en bit av min livmodertapp :S för att undervika att få livmodercancer
Jag ser inte fram emot mina 2 sjukhusbesök som jag har framför mig men om de hjälper så .
Jag ska väll klara av det när man varit med sina föräldrar o de varit tvungna till en massa o operationer :S va har jag egentligen o gnälla över ?


Jag måste bara höra efter lite råd gällande helt annat , lille bremer :(
Det har slagit slint i hans skalle :/ o nu menar jag en hel del .
Bremer har aldrig gjort en fluga något o varit världens godaste , duktigaste ....
Nu - han pissar på mina saker, gjorde utfall mot lillans hand (hade han bitit så hade han avlivas på studs) , flög på Gizmo :O (obs , aldrig hänt att han rykt på något levande) , rök på grannens tik/ar , morrar på inget (hjärnspöken?) , skäller på oss , när han vet att det tex är husse på toa. Jagar katterna när de är inne o ska tjuvnypa , Beter sig allmänt konstigt!!!
Jag tycker det känns som något gått åt skallen på honom , han är inte längre min bremer ... jag känner snart inte igen honom!!
Vad skulle ni göra ? Han är 6 år , mastiff ...
Det som mitt förstånd säger är att ta bort honom innan något faktiskt händer o det blir någon skadad men så har man ju hjärtat :(
Den där biten med alla känslor man har för honom , vovven vi åkte ända till Gävle tågstation för att hämta hem <3
Att gå till veterinär känns inte som något då de inte kan behandla hans skalle o jag vet att okända kommer nog knappast närmare o pilla med honom nu när han är som han är än tidigare .
Klappa mm bra (va iallafall) men börja peta med honom nej nej nej där sätter han stop.
Jag vill inte utsätta honom för det heller för någonstans är han medveten att allt detta sker o skäms över det .

Mammas lille bempe!!!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards