bonnaliv

Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2016 23:53

Go kväll .... närmare natt!

Blev ingen höna med kycklingar in idag alls för när jag o gubben gick ut vid 16- tiden då jag skulle visa honom var de är så va de borta. Jag antar att de gått o lagt sig någonstans! Vet bara inte var ....
Det blåste en del under dagen ! Antar de gått i lä för det hade även de andra hönsen :) De satt alla inne i hönshuset .

Ikväll har vi finbesök :) första gången har vi Isse sovandes över o Nadja! Ja utan mamma då ....

Ska ha de hela helgen om det vill sig! Syrran kan behöva lite egentid.

I morgon blir det att åka o inhandla lite mat åt Pelle :D o så ska lilla handla något till skolkompisens kalas som hon ska till på söndag:)
I morgon lördag då blir det middag hos mor o far som vi har som standard. I flera timmar har jag funderat idag över vad jag ska laga . Jag har totalt idétorka!!!
Är svårt att välja då mamma har problem med vissa maträtter o vissa smaker mm :/
Vill laga något gott men ganska enkelt.

Jaja det ger väll med sig tills det är dags !

Här kollas det på beck sen vankas sängen för mig med .
Ska bli en udda men skoj helg med mosters ungar <3

KramC

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2016 12:31

Det är då konstigt , all text försvann till tidigare inlägg ( suckar) .
Det är la typiskt när jag fick till ett ganska bra inlägg !!!

Jag skrev om att jag skulle vila denna dag tex men gick ut för o ge höns o kalkoner lite gott o upptäckte något så otroligt sött

Snacka om att va sötvarning o glädje . Blir till att fånga in de sen när gubben kommer hem från fisket o sätta de i en hönsbur av de vi hade höns i innan , med hönan då . Vill skydda de små!
När kan man isåfall släppa ihop de med de andra ? Eller tror ni hönan kommer att återvända till hönshuset med de ?
Hon har uppenbarligen ruvat ute bland buskar o balplast. Hon håller sig undan de andra o på andra sidan av byggnaden där höns o kalkonerna är .
Aldrig varit med om höna som ruvat fram tidigare, jag har ju varit hönsmamma o ruvar fram själv i maskin tidigare haha...

Tips mottages gärna. Är rädd att ha de ute då Testor kommit in med flertal små fåglar :/
KramC

Av Cicci & Ebbe - 28 oktober 2016 00:58

Aja baja mig ! Men jag vet att jag inte är ensam om att kunna bara ligga o ta det lugnt när det finns saker som måste skötas o som inte blir gjort om man inte gör det själv! ;)
Förbannar vissa saker ibland o min envishet o detta tvång att ha det på mitt sätt för att må bra o stå ut över den dagen :P
Slutade med en förbannad värk i sidan av magen o strålade ut i ryggen . Gubben sa att jag nog borde lägga mig raklång o låta kroppen vila . Hör o häpna ! ;) Han hade nog rätt. Smärtan försvann o det kändes som när en kroppsdel är på väg att vakna från sovande . Detta stickande o pirrande som spred sig längst svanken o mitten av ryggen. Antagligen suttit för mycket o rört mig för mycket idag. Mjo jag vet att jag varit olydig med dammsugaren o lite annat, även om jag vet att jag riskerar blödning! :/ Ja hur dum är man egentligen o jag lovade mig själv o de omkring mig att va liggande hela dagen i morgon när gubben är iväg o fiskar . Pssss) ny ugn betyder att jag måste testa att baka i den ! ( Eller? ) :P

Testa o baka 2 limpor :D
Vilken skillnad va på spis haha den gamla ska jag tillägga att bara 2 plattor funkade på för satte man på den uppe åt v så gick strömmen i huset .
Varmluft med , precis som jag ville ha . Lämna mig ensam hemma med en sån ugn kan bara sluta på ett sätt :)
Har saknat den jag hade i lägenheten, dock inte varmluft men lika stor o så bakvänlig . Ja om man gämnför den som va här innan så uppskattar man en ugn som inte är sen 50- talet .

Annars så händer inget utöver det vanliga tror jag !
Att man blir besviken på folk är nu mera vardagsmat så skriva om det känns menlöst !

Kanske försöka sova lite för i morgon blir en ansträngande dag om jag ska låta bli o göra någonting....
Jobbigt bara det!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards