bonnaliv

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Cicci & Ebbe - 9 oktober 2016 23:43

Go kväll..
Sista lugna dagen innan veckan med dagar fulla är snart slut. Jag vet att när jag somnar kommer jag snart att vakna av larmet o det finns ingen återvändo förens till helgen (om den förblir med dess luckor) . Jag är trött , vill helst dra upp täcket o mysa ner mig men samtidigt är jag inte redo än o lämna lugnet . Jag vill njuta av det så länge jag kan. :/
Shit, ska upp om några timmar o det är sjukhus som vankas .

Idag satt jag o pillrade ihop "rosetter" som står för mina nära o kära . Pärlemovit för lungcancer o vintergrön för magcanser. Visst har jag gjort den klassiska rosa

Men den vill lilla bära . Hon skänkte idag pengar till cancerforskningen genom att köpa en o sätta på väskan inne på Ica . :)
Jag vet inte men jag ser rosabandet överallt o då tyckte jag att det va på sin plats att bära för mina föräldrar också ?<3


Ni kan tro att jag är orolig , ny vecka... papprena skickade till den kommun där barnen befinner sig o nu är det denna långa nervösa väntan.
Alltid lika rädd att det inte blir av pga mitt gamla förflutna. :S alltid samma oro ! Usch... haha nu måste jag ju bara berätta något :P jag har ju försökt länge att skicka efter lämp så jag kan börja övningsköra . Det har bara stått att jag ska kontakta vägverket... i veckan åkte jag till polis stationen i stan för o reda ut gammalt skit (trodde jag) men det va ingen spärr. Efter tele samtal till V.V stod det klart vad anledningen var - JAG FANNS INTE MED I SYSTEMET :O
Här har jag trott att det legat spärr på mig!!!! O det har jag trott i flera år , inte vågat mig på att kolla upp då vägverket nekat vid ansökning via nätet . Är ju pinsamt skämmigt om man är nekad pga gamla dumheter :S
NU är det fixat då o jag är inlagd i systemet o kommer att ansöka om lämp på nytt inom kort .
Har bestämt mig , känner att jag vill nu o behöver ta det där förbannade körkortet . Tummen upp för det :D


Selma är tjock som en tunna , märks på henne nu att det är nära valpning. Lådan är fixad men om den är godkänd vet vi inte än ,fel plats står den på till o börja med också. Hon har haft sin valp låda på samma plats dom åren hon valpat här på gården.

(Ne bilden är inte nytagen :P )
Nu har vi ställt den på annan plats i rummet.
Spännande o se hur många valpar det blir , jag tippar på 5 .

Ne om man ska ta o göra bort sig nu då o somna så den hektiska veckan kan börja så den tar slut med någon gång än o dra ut på det hela.

Natti natti
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards