bonnaliv

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2016 11:51

Hej o hååå :)

Malmö lyser med tystnaden , vilket gör en irriterad ! Varför ringa o säga att de har 2 barn att placera hos oss o sen inte ringa mer o heller inte ringa upp? Trots medelande på tele svar....

Jaja skit samma , synd bara för jag satte mig in i dessa 2 barns tidigare liv o va de blivit utsatta för o bokade in föreläsningar för att hjälpa de på bästa sätt . Jaja föreläsningarna har jag ju nytta av ändå !
Det dumma med det hela va att jag kände för de o när man planerar för hemkomst av småbarn o det bara dör ut.... ja känslan går inte förklara ! Allt va färdigt för rum o leksaker. :(

I veckan kommer en annan kommun som tidigare haft intresse att placera barn hos oss . Då de gör hembesök så kan jag tro att de har ett barn ....
Låter illa jag vet men .. tror de har ett barn som om det vore en sak men är verkligen inte så jag menar ! Jag vill verkligen hjälpa de , öppna mitt hem o ge de ett hem , bull mamma som man är enligt Simons mamma :D Tänker inte gå in djupare på det för det borde alla fatta att de som tar sig an små barn gör det med hjärtat med ! Ja finns ju undantag men de borde inte ha barn alls !

Som ni vet ? Så tränar ju lilla fotboll med :) i hova If . Igår va det avslutning på säsongen på utespel o det delades ut priser .
Stolt lilla o stolta föräldrar :)
Applåderna ekade i huset där det hela hölls !


Igår började vi våran höststädning här på gården! Vi fixade stall o boxar , hönshus o hos kalkoner o nu börjar det huggas ved .
Idag ska fixas lösdrift o det ska städas på gården , sommar möbler , grill , leksaker mm ska in .
Samtidigt som vi städar ute o hos djur så blir det inne med . Mattor ska tvättas mm o fönster putsas .
En hel del att stå i .

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards