bonnaliv

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2016 13:20

Blir förbannad på bristerna i skolan ! De kan inte ens skydda sina elever mot våld mm .
Inte nog med att lillan har en i klassen som alltid slår de andra, river barnen i nacken /hals , slår med pinnar , drar i håret m.m så har nu barn i klass 3 börjat ta till fysiskt påhopp . Pojkar på en tjej o hennes killkompisar i klass 1 !!! Ena ungen är en från familjen annorlunda...... inte för jag kollat på skiten men ok ! Då kan de la lära sina ungar om de ska va i tv o visa sig så speciella ?! Förbannad är bara förnamnet!!!!!
Klagat i veckor om denne i klassen men är ju så synd om honom, han får ju inte va med .... neee konstigt då han ALLTID skadar de andra så fort han får va med ! O sen nu detta o de ska prata med läraren för klassen :/ ööö....
Kan man inte reda ut saker kring en unge , hur ska de då kunna lösa 4 till ?
Ne mitt förtroende för skolan sugs bort mer o mer , innan va jag glad som valde sätta henne där. Idag blev hon omkullkstad i marken av pojken annorlunda (skrattretande) annorlunda ja visst fasen verkar han va det! Negativt !!!! De har satt ut sk extra rastvaketer .... men var är de ? De syns inte ens till !!!!

Skickade lärarinnan sms idag där jag skrev att vi är flera föräldrar som tröttnat o att jag/ vi kommer anmäla dessa ungar . Är inte ibland utan dagligen på något sätt, retas , bråkar , slåss mm o varit lääääänge nu!
Man måste visst agera hårt för o få slut på detta . Erbjöd en annan utväg med - möte med dessa ungar o föräldrar !
Hahaha ... va tror ni om det ? Kommer nog inte bli någon större skillnad på agerande från skola mm . De har ju valt att jamsa med de bråkiga o va mer krävande på de som sköter sig .... ni vet ju att han inte mår bra , synd om .. bla bla bla ....va ska man lära de ? Att ta stryk mm för att andra ungar har jobbigt ! Ne fan ...
De har ingen rätt av avreagera sig på tex min dotter , inget papper skrivit på om att det ät okey att utsätta henne för det dagligen!!!

Förbannad mamma
KramC

Av Cicci & Ebbe - 3 oktober 2016 10:52

God morgon :)
Idag började morgonen med att göra omelett till en omelett galen kille ;)

Gubben är på väg hem från Borås, åkte tidigt i morse för o köra pappsen för hans sista vecka för strålning!
Mamma är åter på sjukhuset efter ett dygns permission.

Vet nu vad ?!!! Å jag ska ÄNTLIGEN få komma till bror på sjukhuset . :D gubben har fått en lucka o vi ska åka dit i em .

Nja morgonen började inte direkt med omeletten utan självklart släppa ut hundarna o släppa ut hönsen . Plocka de ägg som fanns. Kalkonerna växer på inne i sitt :)
Börjar bli kallt nu så det är dags att sätta in värmelampor även hos hönsen .


Igår gav jag mig på o baka banoffepaj

Är ett väldans tjat om att mjölken finns färdig o inte behöver kokas MEN nu är det så att jag vill koka den till den "tjocklek" som jag vill ha den . Receptet ligger så klart på min andra blogg (pilloritaskok)
Att man inte kan fatta ?! Man gör väll som man vill :P

Jaha em ser ut att bli sjukhuset o så storhandla på vägen hem :)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards