bonnaliv

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2016

Hoppning !!!!!

Av Cicci & Ebbe - 2 oktober 2016 22:29

Idag är ingen vanlig dag... Idag är första dagen jag varit på hoppning , sett en tävling! Har sett på tv men bara när inget annat funnits att se när man va yngre . :P

Det va Ingers barnbarn vi åkte för att titta på (men det kanske jag redan skrivit ?)
Helt ärligt så tyckte jag att det va ganska spännande o faktiskt roligt med !
För en som varor helt anti hoppning innan :). Faktiskt tänkte jag hämta hem min engelska sadel som jag lånade med kråka o testa pippi på några låga hinder . Ja jag lär trilla av för första gången utan min knopp o hålla mig i . Testade ju en gång för längesen med pippi i westernsadel över ett mindre hinder o då va jag glad att jag hade o hålla mig i haha... ne men varför inte testa lite nytt ? Kanske får det ridningen roligare , man behöver nya utmaningar för o inte tappa helt

Ne precis för den uppmärksamma , det är inte samma häst el ryttare :D
Knäppte allt lite bilder på någon annan med .

Jag har varit så insnöad på mitt Western så jag har inte ens testat annat . Jag behöver ju inte använda piska mm finns inget tvång på det :P
Men sakta fram .... först komma igång med ridningen!

Men måste erkänna att hoppning faktiskt såg skoj ut , när man såg de hästarna som gillade det . Fanns ju tyvärr de som jag hade valt att låta uppfylla något annat inom ridningen som verkligen inte gillade det o man kunde se det på avstånd . De som de tog till piska på för att få över de där bommarna... till vilken nytta egentligen?! Jaja...

Det fanns en stilig herre jag mer än gärna hade tagit med hem i stallet. Så fort jag kom in så va det kört ! Vi umgicks på avstånd under hela tiden , där jag stod bakom spiltan . Se vilken gentleman:D
Kom du får så gärna följa med mig hem ! Det kom en annan som jobbade (??) I stallet men den va inte lika omtyckt av pollen då han drog av en spark när denne ställde sig o putta tillbaka det lilla halm som låg bak i boxen . Va nära att träffa!
Kanske hade han sin anledning till det? Va vet jag .... jag vet bara att hästar inte är elaka utan anledning till det, om det är person eller gammalt eller va det är . Är trotts allt vi människor som formar hästen .

Lillan va ju med dit o tittade , ja den stund som Molly hoppade . Hon va fullt upptagen o leka med en tjej hon mötte där direkt när vi kom o de umgicks ända till vi skulle hem . De hoppade över lekhinder

O va inne o lekte med leksakshästar, stall o små ryttare ! Hur som så vill också hon börja hoppning nu. Vet ju att hon gillar det då de gånger hon hoppat med Poppe men nu vill hon också tävla i det :)
Kan ju kolla upp ridklubbar här omkring o ta reda på lite info mm .
Vi ska ju ha tid för det med bland kyrka, fotboll o skytte . När ska hon hinna leka? ;)
Men visst är inte den som är den .

KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards