bonnaliv

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Cicci & Ebbe - 7 maj 2013 22:43

Gården går sin lilla gång :)
Idag så tog katterna en lång tid på förmiddagen , sen blev det ankor , kaniner o vännerna ( fåren hade va de behövde) . Stressen fick bra fart måste jag säga då arbetstränaren åket hem halv 2 :O kvar va alla måsten som normalt brukar va gjorda vid den tiden o sittandes med halklippt , skrikig , bråkig Buzz ensam :/ . Milan va extremt tacksam att raka , han bara låg o myste !

Måste få in rutin IGEN!!!!

När gubben Kom hem efter att börjat dagen kl 5 på jobbet så blev det att ge hästarna mat som de inte ens ville äta hahahah :P o möta emriki på fel sida staketet .... Woooow vilket hopp den killen har :O jag stod där o kände hakan trilla ner ! Sen bar det iväg för att köra gubbens "jobbar kompis" o köpa bil . Ja han som körde sönder våran o krockade ganska nyligen på vår väg. Vissa hitta sitt körkort i en "drag maskin" på Affären . ;)

Sen anlände vi hemma kl 20 :/ då kände man sig ganska slut. Stressen bet mig i arslet bra tidigare måste jag säga .
Lilla har uttryckt sin önskan om våfflor idag men när vi väl kom till ro att göra det så somnade hon på soffan :( ( tur att hon fått i sig lite innan ) . Lilla är inte alls kry , gråter mycket , klagar på ont i örat o blir kokhet :/ . Maktlösheten som kommer o allt jag måste hinna med ensam på gården o som bra mamma . :S Stunder som dessa så känns det som man tagit sig vatten över huvudet :( , ångesten kommer att va min nära vän i morgon då allt kommer bli mer än rörigt , jobbigt o förbannat stressande . Att MÅSTE göra o hinna o att ta hand om lilla mitt i det med . Som hon mått idag så är det inte o tänka på att släpa ut henne .

Nå ja ... Morgondagens problem får jag lösa när jag möter de.

Ankorna mår bra :) , kaninerna Ser ut att trivas tillsammans o kalkonerna :P de går där ute o gör.... Inte vet jag :D ( de bara går o står eller ligger.

God natt alla söta läsare!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 7 maj 2013 15:59

Då de va toviga så blev det maskin :) nu är de minsann tovgria , nja Buzz har någon på benen men han orkade inte mer . Milan tog vi festingar på o så fick han en dusch :P myyyyyys !!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 7 maj 2013 08:11

Då vakna man till solens strålar :) , kan det va mer underbart?!


Tyvärr så den underbara känslan försvann ganska snart .... Då lilla säger att hon har ont i örat :(
Blir in till byn så doktorn får kolla örat . Har hon fått sin första öroninflamation?
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards