bonnaliv

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 21:59

Lilla ritade henne med sina syskon idag :( hon sa vem som va vem o jag skrev under ... Den är till för att sparas liksom lådan hon skrev på :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 21:53

Vilket roligt väder vi haft idag va? Det har varit ruggigt, sol , regn o hagel :O gått fram o tillbaka.
Idag hade vi möte med arbetsförmedlingen eller ja påhälsning av handläggaren o idag är papprena påskrivna - halvtidsanställning!
Denna månad va bara praktik , nästa börjar allvaret . Skodde av Pippi idag o verkade henne :D , lite hovvård kan man säga :) . Inte en dag för tidigt tyckte nog hon :P , även Hia fick samma behandling idag .. I morgon är Det Johns tur :D o så tar vi de andra en efter en men de har inga skor :) kan jag ju säga . Idag låg 2 grimmor i hagen :P , klockas o Q,s ... Spänna in de nu då kanske ?! Myste med jhon idag ute i hagen där han låg stilla o njöt av solen . Kul att se att han känner sig så pass trygg att ligga kvar när man kommer fram till honom , annars är det ganska typiskt att de hoppar upp på fötterna för att va beträdd att ta till flykt om det krävs .

En massa planterande idag med tomater o andra växter :) lilla prydde "tomatlådan" med sitt första skrivna ord :D - pappa!!! Snacka om stolt som attan ( jag alltså ) . Tvungen att dela med mig av denna stora händelse .

Ute står bordet fullt , man ser inte allt för en del är ännu inte upppackat ... Känns som jag har o göra många dagar framöver o nu är det ju ett måste med att gräva upp det planerade blomlandet o fräsa ur stubben :P . Köpa in krukor , stora o små ...
Spalje , jord mm... Skaka om mig... Fy vad jag tar på mig massa måsten :P men det är saker som gör en glad . Sätter både färg o smak i tillvaron :)
Senaste timmarna har gått åt att packa upp o plocka ur plastförpackningarna o vattna de som va torra .
Nu har mina 2 lagt sig , kvar sitter jag o planerar .
I morgon ska arbetstränaren va ledig :( haha... Men på fredag ska denne få börja lära sig markarbete :P ska bli kul. Även jag ska börja med Pippi mera mark nu :) pallar hemma mm så nu ska det bli massa annan träning oss emellan :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 19:41

Så här ska det grävas o planteras i jord som galet det närmasta :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 14:13

(Casper)
Där står vi mitt ute i vattnet ...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 14:07

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 10:59

God förmiddag :P hur har ni det i kylan ?
Här är det full rulle på gården med städning igen o arbetstränaren mockar o grejar . Idag är gubben hemma till em då arbetsförmedlingen kommer hit vid 13-tiden.
Jag har gått en runda i hagen o kikat på vännerna :) o än inget föl :P , heller inte inne så hon fick återgå till flocken . Snart blir det att ta in Hia , Poppe behöver sällskap då han får va inne nu när flertal ston brunstar .... Vägrar den blandningen alltså :P. Snart ska det väll va över så han kan hålla vakt igen.
Kanske ska gubben träna Hia lite men som sagt ... Just nu är det full rulle o jag hoppas han hinner :D .
Solen kikar fram då o då :P men jag efterlyser värmen :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 14 maj 2013 00:23

Nu är vi då nedkrupna ... Nja gubben har sovit hela em så han ska väll va pigg i morgon ... Kan hoppas!

Mina tankar går till våra ston där ute , de dräktiga .
Från ikväll så står ting inne :) , jag är så orolig för hennes föl när det lilla miniknytet kikar fram . Nog är alla ston i flocken snälla men det blir väldans massa skyddande o vågar inte riskera att lilla knytet ska komma "ikläm". Samtidigt så ... Min syn på det hela rubbas då jag vet att föl som föds in i flocken får så mycket bättre start i livet . Alla är liksom med på ett hörn när det hela är klart , luktar o gör upp sins emellan om vem som ska va "närmsta vakt" mm . Kommer ingen liten i natt så tror jag nog att jag låter henne ha flocken hos sig . Dubbla känslor !!!
Satan va snurrig jag känner mig ! Liten kan va stak ... Ja det kanske är sant :).
Det kanske är unghästarna som kan bli lite jobbiga :/ . Vet hur Poppe va när casper o emriki föddes , hur han va på o skulle leka o nöp ... De stackarna tyckte nog inte lika kul om leken som han. I år va tanken att ha hingsthagen klar , helst förra veckan :)men än är den ogjord :/ . Måste komma till skott ! Är så mycket hela tiden så man gör det som går av bara vana o så står man där sen o undrar varför man inte har saker klart :P.
En spark på mig själv o de andra i röven om det ;) .
Oron som är den största är väll gällande klocka sen hennes öde förra året o fölning. Kan än höra hennes skärande gnäggande när jag minns de jobbiga dagarna :(. Hur hon skrek o betedde sig upproriskt ... Men vem kunde klandra henne. Hur hon slutade äta o letade , ropade .... Men sen kom vändningen när emriki kom :) då Q antagligen valde klocka som sin "bebisvakt". Undra va som hade hänt annars ? :( (tur att man e ovetande om det)
Ne i år måste turen va med henne !!
Håll era tummar o tår med oss .

Tänk när jag såg casper för första gången , det va magiskt ... På vingliga ben o hur allt krånglade för att få de in då pappa shacke vaktade . :P Magiskt har det varit med de alla fölen som kom men emriki ... Hans ögon fick mig att gråta :D . Han va så sagolik med de kolsvarta/bruna stora ögonen , allt så perfekt o mer än det . Det va som att se sina egen barn för första gången , verken i hjärteroten men så underbar.

Funderar på framtiden o bebisarna här på gården .... Casper o emrikis öden , hur ska deras liv se ut om 3 - 4 år . Köparen... Kommer det va en seriös människa eller någon som bara ser ett djur utan själ ?! Någon som låter livet växa upp hos samma eller ska de vandra som så många andra innan de på blocket o hästnet förstörda men de skyller på livssituvation , sjukdom , skiljsmässa mm. Ibland ångrar jag valet att låta de födas pga det! (Förstå mig rätt)

Tings kommande (första o siste) har lilla slagit sin näve i bordet om... Hon ska ha kvar!!! Vi ska sälja de andra men inte denne säger hon om den saken :) . Nja det lutar väll åt det med kan jag tro , iallafall som läget ser ut just nu . Kanske kommer hon på andra tankar men det får tiden utvisa.

När jag ändå pratar föl så har jag tänkt massa på Pippi med . Jag vill ju inte i rädsla för att det ska fela som Det bevisat kan göra men ändå är tankarna kring o betäcka henne. Känner kanske att det beslutet är bland det svåraste när det gäller henne o för hennes skull. Då är det inget snack om att sälja avkomman inte utan då är Det (tänkt) evigt ansvar o antagande . Jag vill men samtidigt ... Fan ... Jag blir galen!
Ibland önskar jag att hon kunde ta beslutet själv istället ;) .
Så slapp jag ! :D så som vi funkar i ridningen , vi överlåter besluten åt varann på hur , när o var ta mig fansen :) Då är det enkelt ! :)

Som ni märker - en hel del i min skalle o med allt detta snurrande så ska jag med försöka sova :S
Tror ni jag kommer lyckas bra ?! ;)

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards