bonnaliv

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Inatt??

Av Cicci & Ebbe - 22 maj 2013 22:29

En härlig stund ute i stallet :)
Idag är vännerna riktigt slöa, gäspar en massa o står o halvsover :P . Antar att vädret inte så så kul för de heller :).
Har varit ganska soligt idag ändå , helt okey man ska inte klaga !!
Invigde de nya ryktsakerna o wow det va bra grejer för sitt pris på 700/st väskan så kan man inte förvänta sig mindre ??? Borstarna fick verkligen med sig den smutts som satt i pälsen o man såg hur rena de blev :) . Lyckade köp!

Kollade på klocka med .... Ikväll smäller det ... ( o fasen om hon luras ) hon håller uppe svansen mycket o stampar med bakbenet , något rann som liknade vatten men jag såg det inte utan det va gubben . Jag märkte bara att hon va blöt i bak på benen men trodde hon som de andra hade varit framme till "plaskdammen" i hagen. Håller min tummar stenhårt denna kväll o hoppet håller mig upp o nyfiken som attan . :D frågan är bara om hon som förra gången fölar vid 4-5 , då sover jag som stocken . :/ Sulle va kul o se faktiskt!
Anki va här ute i kväll o pysslade om goe jhon , han får va utan skor nu ett tag för hans högra bak , en bit som va sprucken sen långt innan som håller på att lossna. Det bli mark för honom med ett tag nu men jag tror dock inte det går någon nöd på killen .
Poppe har gått ganska elakt fram med honom märkte vi idag då han har sparkat honom i sidan så han fått små sår ... Det blir egen hage i hagen för den lille !!!! Va inget värre men ändå .. Så ska han inte behöva ha det eller han bete sig .

Har pratat om att flytta bloggen o kikar på nytt idag . Provar lite o ser om det kan va nått . Hoppas ni som "följer" oss här även hänger med dit om flytten blir av?? Än är Det inte bestämt!

Ute dundrar det i backen , Poppe o emriki leker ( kan se de från fönstret )
Härligt ... 2 unga grabbar som rejsar!

Här sitter jag ... Ensam ... De andra har gått upp o lagt sig :P ...
Härliga kväll...
KramC

 
 
Emelie

Emelie

23 maj 2013 08:15

Hon har sannerligen en jättebebismage, så härligt, jag håller mina tummar och tår att där finns en liten när du kommer ut nu på morgonen till dem. O ja jag håller tummarna att de är ett
önskesto ;-)

PS: Klart man får önska, gjorde ju jag ;-) DS

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

23 maj 2013 08:17

Fasen :( ingen bebis ...
Börjar tro att hon har elefantgener ;) känns som en evighet!

Ja jag tycker det , lite får man väll hoppas ändå fast man blir lika glad ca som :D
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards