bonnaliv

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Cicci & Ebbe - 10 maj 2013 21:59

Första bilden är jhon som kommer i full galopp till mig i hagen , snacka om kärlek :) <3

Va nyss ute o lekte med vännerna :) , som jag o Pippi brukar göra :P. Började lubba ( där av suddiga bilder, svårt att få till i farten ) o jhon o crème va på direkt , jhon gjorde glädjeskutt o lekte runt även med bremer . Sen inte allt för sent efter så haka Hia på , efter det de andra ... Pippi va lite seg men när jag ropa så drog även hon på tillslut :) .
Klocka va med hon med :P , snacka om bebis blev vaggad haha...

Jäklar vilken känsla o springa med flocken <3 , tänk er själva med 44 hovar dundrande i marken
KramC
God natt :)

Av Cicci & Ebbe - 10 maj 2013 20:39

Tänk ibland kan man stå som ett fån o undra över hur snabbt gården krymper :) . För ett tag sen så sa vi att plats finns det gott om till va som ... Ikväll , kvällen innan bonnmarknaden ja då inser vi att plats för höns haha... Har vi ingen. Alla uthusen är fulla , kalkoner , kaniner , gammalt skit .
Huset brevid ska jag ju ha min "butik" med o lokalerna för fina för höns så att säga :P . ( man kan bo där )
Frågade lilla lite fint om hennes gammal lekstuga men hon ville ha den kvar , förstår!

Snabb lösning på hönshus någon??

Idag kom ju arbetstränaren då :) o det blev lite fixat ute :D Tvätta ur vattenkaret på lösdriften o mockade.
Känns som man slipper tänka dubbelt för att gå igenom allt man måste hinna.

Det grönskar snabbt ute i markerna o jag tycker nästan man Kan se det växa :P , knoppar på buskar o gräsmattan som va gul med futtiga strån av grönt är nu nästan helgrön :D UNDERBART!
Började gräva lite lätt på rabatt här ute :) ska börja sätta ut lite blommor o satsa på trädgård men man ska ju ha tid med :P att pöta :)
Mötte på rötter som vann stort över mig o jag överlämnade grävandet åt gubben haha... Va ska man annars ha man i huset för ?! ;) Han får ta vid där min styrka sviker :D

Vännerna går o myser som attan där ute :) de är underbara att bara se på i solen :)
Funderar på att sko av Pippi , verka o låta henne gå utan ett tag .
Kan ju se om detta året är snällare mot hennes hovar ute.

Ne här kan jag inte sitta ....
Måste lösan något snabbt !!! Lovade ju lilla några höns o va fasen , löfte är ett löfte !
KramC

Av Cicci & Ebbe - 10 maj 2013 12:56

Inga föl än :D
Fick börja förmiddagen att lyfta tillbaka Bertrand till de andra , han va ute med hästarna . Blev rätt snopen då Oskar VALLADE in honom :O
Härlig solig dag men förkyld , galet!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 10 maj 2013 10:28

God morgon :)

Vilken härlig dag det va igår :D hann med en massa kul :)
Pippi är INTE "på tjocken" , bevisat igår :O
Hon brunstar GALET!!! Fast oj va tillgiven hon är ...... Tyckte synd om henne , svettades av inget så en välbehövd dusch fick hon (årets första) o så flätad man , svans och lugg :)
Hon stod bara o myste !!!
Anki Fyllde Johns spricka han har i hoven med hov "spackel" , bakterie dödande o vårdande :) . Kikade över både klocka o tingeling igår , ting har med fullt på ( hann inte se mer för det blev stam/hopp iväg på min fot ) men klocka där emot :D ja där kommer det snart :) om inte redan så en promenad i hagen för att se efter står som nr1 denna morgon. Nog inget då gubben inte väckt mig som han brukar göra men vem vet?! :P
Regnet öste ner stundvis under gårdagen :) men ooo fy vad varmt :P HÄRLIGT!
Flera timmars mys !!!

Idag soligt , kvittrande....
Ligger raklång på soffan , på andra ligger lilla o ser på barnprogram .
Undrar om arbetstränaren dyker upp idag eller hur det blir :/
Är ändå "vanlig" dag :) , hoppas för jag så jag slipper stressa galet .
På tal om det så måste jag berätta att denna månad är det uträkning på lön :P timmar o arbete ..... Jobbigt kan tyckas men aaaa ett måste sen är det möte med ekonomi på arbetsförmedlingen :) (när man talar om trollen så knackar det på dörra) - MÅSTE DRA !! :P
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards